arrow

БІЛЬШЕ НІЖ ПРОСТО БІЗНЕС

УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ БІЗНЕСУ
ФІНАНСОВЕ ТА БУХГАЛТЕРСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
ЮРИДИЧНЕ СУПРОВОДЖЕННЯ
КАДРОВИЙ СУПРОВІД І HR
КОМПЛАЄНС-МЕНЕДЖМЕНТ

Ми створюємо та захищаємо

вашу бізнес-мрію

Індивідуальні рішення для бізнесу щодо масштабування, розвитку та трансформації

НАШІ ЦІННОСТІ

НОВИНИ КОМПАНІЇ

Керівник кримінальної практики Nota Group Юрій Краско запропонував зміни до КПК щодо ліквідації можливостей неправомірного втручання правоохоронних органів у бізнес
25 березня в Києві відбувався Конгрес "Реформа системи публічних фінансів – шлях до відновлення України". Захід організували ТПП, АППУ, СУП, CEO Club, Software Ukraine, ВАР, ІТ-Ukraine, Board, Укрхарчопром, ВПАП, Нафтогазова асоціація України, АПР, УКА, УФІБ, УАПП, УКАБ, Kharkiv ІТ Cluster, CLUB100, CFO Club. Конгрес відбувався за організаційної підтримки Української Ради Бізнесу, Ради міст ЗахистиФОП, Коаліції бізнес-спільнот за модернізацію України, Національної бізнес-коаліції, Нацплатформи МСБ. У Конгресі також взяли участь народні депутати України та представники державних органів. Під час події представники влади поділилися планами щодо першочергових реформ, а представники аналітичних центрів та бізнесу презентували спільні напрацювання щодо необхідних економічних та податкових змін для відновлення та розвитку економіки. Учасники конгресу обговорили спільне бачення влади, бізнесу, експертів щодо інституційних, податкових та регуляторних змін, необхідних для сталого розвитку України. «Nota Group» на Конгресі була представлена керівником кримінальної практики та адвокатом Юрієм КРАСКО. Він запропонував та передав для подальшого розгляду пропозиції про зміни та доповнення до КПК України, спрямовані на ліквідацію можливостей для непропорційного втручання правоохоронних органів у бізнес. Пропозиції полягають у наступному: З метою недопущення блокування та зупинки бізнесу пропонується ввести категорію критично важливого майна – такого, яке, по суті, є джерелом доходу для володільця. Відповідно, пропонується низка обмежень для органів слідства щодо: - можливості визнання його речовим доказом; - випадки його залишення володільцю при зберіганні як речових доказів; - заборони вилучати його у випадках, коли воно не відповідає ознакам речових доказів; - можливість накладення арешту на нього тільки за наявності обмеженого кола випадків; - і головне – пропонується заборона на обмеження у використанні вказаного майна, тобто, якщо воно і буде арештовано, то тільки без заборони на його використання; - також пропонується виклик володільця при розгляді слідчим суддею клопотання про арешт такого майна; - інші пропозиції, спрямовані на збільшення можливостей залишення вказаного майна у користуванні володільця. З метою кваліфікованого експертного визначення розміру шкоди Державі при привласненні та розтраті майна, передбаченим ст. 191 КК України (досить часта стаття при розслідуваннях по державним закупівлям, об’єктам, які, начебто були державні, як по «справі Мазепи», а також по ст. 212 КК України, пропонуються випадки обов’язкового проведення експертизи у кримінальних провадженнях по вказаній категорії правопорушень. Також пропонується, що підозра не може бути повідомлена раніше проведення експертизи у вказаних випадках. Тим самим мінімізується можливість зловживань слідчими, коли підозри повідомляються передчасно на підставі якихось аналітичних висновків, протоколів огляду тощо, а потім обираються запобіжні заходи із відповідними наслідками для бізнеса. З метою припинення зловживань слідчих, коли шляхом зміни підозри сторона захисту позбавляється можливості її оскарження після спливу встановлених строків, внаслідок чого вказані строки при кожній зміні підозри починаються знову, пропонується закріплення норми, коли зміна підозри не впливає на вказані строки і її можна оскаржувати разом із первісною підозрою, не чекаючи спливу нових строків. З метою протидії самовільній кваліфікації кримінальних правопорушень за заявами осіб про внесення відомостей до ЄРДР, коли особа з самого початку може із заявника перетворитися на свідка і т.п., пропонується, у випадку задоволення скарги слідчим суддею, зобов’язати слідчого, дізнавача, прокурора вносити відомості до ЄРДР саме за правовою кваліфікацією, зазначеною у заяві заявника. У слідчого є всі процесуальні інструменти, щоб вже в процесі досудового слідства об’єктивно дійти до висновку про іншу кваліфікацію злочину, у разі потреби. З метою внесення ясності у порядок повідомлення слідчим, дізнавачем, прокурором про задоволення клопотання про процесуальні дії, пропонується встановлення стоку на направлення такого повідомлення особі, яка заявила клопотання. Одна з найважливіших пропозицій: встановлення персональної відповідальності правоохоронців, за підписами яких відбувається тиск на бізнес. На слуху завжди ім’я жертви, як у багатьом відомій «справі Мазепи», однак ніхто не знає ініціатора таких кейсів, а виконавці, які безпосередньо підписують та реалізують несправедливі процесуальні документи та дії завжди залишаються «у тіні».
Детальніше

Внесено зміни до Порядку користування землями водного фонду, – коментар керівника практики з нерухомості та будівництва компанії з розвитку бізнесу «Nota Group» Олександра Слободянюка для «Вокс Україна»
«Індекс реформ» та «Вокс Україна» у 230 випуску свого дослідження, серед інших нормативних актів приділили увагу Постанові Кабінету Міністрів України від 23 січня 2024 р. № 80 «Про внесення змін до Порядку користування землями водного фонду» (надалі – Порядок). Порядком унормовується механізм користування землями водного  фонду, виконання комплексу водоохоронних заходів і проведення експлуатаційних робіт для створення сприятливих умов утримання таких земель. Новий порядок доповнює перелік земель, що належать до земель водного фонду, островами і прибережними смугами, не зайнятими лісами, землями, зайнятими водосховищами, а також штучно створеними земельними ділянками в межах акваторій морських портів. Олександр Слободянюк, керівник практики з нерухомості та будівництва компанії з розвитку бізнесу «Nota Group» у коментарі   щодо дослідження зупинився на ключових змінах, які вносить постанова у чинний порядок користування землями водного фонду. Тож: «Ключові зміни до “Порядку користування землями водного фонду” в редакції постанови КМУ №80 від 23 січня 2024 року такі: До земель водного фонду додано нові категорії. До них тепер належать водосховища, острови без лісів, прибережні захисні смуги, штучні земельні ділянки в акваторіях морських портів. Розширено перелік дозволених робіт на землях водного фонду. Зокрема врегульовано проведення днопоглиблювальних робіт. Це дозволить більш ефективно використовувати ці землі, але потребуватиме ретельного контролю з боку відповідних органів влади. Встановлено додаткові обмеження на таких землях, зокрема заборонено випалювання сухої рослинності або її залишків. Це важливий крок для захисту земель водного фонду від забруднення, деградації та пожеж. Уточнено систему державного контролю за використанням та охороною земель водного фонду. Державний контроль здійснюється: Держгеокадастром та його територіальними органами; виконавчими органами сільських, селищних, міських рад (за наявності відповідного рішення ради); Держекоінспекцією та її територіальними органами. Змінено процедуру надання земель водного фонду у користування, виключено згадки про надання земель водного фонду у постійне та тимчасове користування. Це може свідчити про перехід до більш гнучких форм користування землями водного фонду, що відповідає сучасним потребам та викликам. Потенційні зміни: Для землевласників: – Збільшення категорій земель, що відносяться до водного фонду. – Зміна дозволених видів діяльності на цих землях. Врегулювання актуальних потреб для будівництва та обслуговування інфраструктури. – Посилення державного контролю. Для користувачів земель: – Введення нових обмежень та вимог при використанні таких земель. Для органів влади: – Розширення повноважень з контролю за використанням земель водного фонду. Наслідки такого рішення залежатимуть від рівня прозорості діяльності контролюючих органів. – Збільшення обсягів роботи з оформлення нових договорів користування, що підвищить навантаження на відповідні органи влади. Для екології: – Покращення екологічного стану земель водного фонду через зменшення ризиків забруднення та деградації».
Детальніше

Керівник практики захисту персональних даних «Nota group», президент асоціації Digital Ukraine Олена Колченогова взяла участь у міжнародному форумі «AML and KYC in Digital world»
20 березня відбувся міжнародний захід «AML and KYC in Digital world» - форум присвячений банківському законодавству, ризик-орієнтованим підходам верифікації клієнтів, законодавства щодо протидії легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом, та функціонуванню банківського сегменту в цілому. Організатори «Business format group». Захід проходив за підтримки «Compliance hub» та ряду вітчизняних та зарубіжних ЗМІ. Доповідь Олени Колченогової, керівника практики захисту персональних даних «Nota group», президента асоціації Digital Ukraine була присвячена темі: «Особливості надання інформації про беніфіціарів та хто такі клієнти з високим ступенем ризику». Олена Колченогова розглянула значні зміни, що сталися в удосконаленні регулювання кінцевої бенефіціарної власності та структури власності юридичних осіб протягом останніх двох років в Україні. Ці зміни мають на меті поліпшення механізмів отримання та виявлення достовірної інформації про кінцевих бенефіціарних власників та про структуру власності, відповідність міжнародним стандартам, а також збільшення відповідальності за неправдиву інформацію. У зв'язку з цими нововведеннями було налагоджено механізми обміну інформацією між Міністерством юстиції та Міністерством фінансів, а також запроваджено механізм виявлення та виправлення неправдивої та некоректної інформації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб. Цей механізм передбачає обов'язок органів державної влади чи правоохоронних органів, а також суб'єктів фінансового моніторингу інформувати відповідні владні органи у випадку виявлення неправдивої чи некоректної інформації щодо бенефіціарів. Міністерство юстиції має обов'язок повідомити Державного реєстратора, що може вжити заходів до виправлення ситуації. Відповідальність за невідповідність інформації може бути значною і сягати від 17 000 до 340 000 гривень. Це стимулює юридичні особи до більшої уваги до подання правдивої та точної інформації. Щодо клієнтів із високим ступенем ризику, кожен суб'єкт фінансового моніторингу встановлює їх самостійно з урахуванням різних факторів, таких як місце реєстрації клієнта, тип послуг та їх канали, залучення третіх осіб або посередників тощо. В цілому, виконання вимог щодо розкриття бенефіціарних власників та встановлення внутрішніх процедур контролю ризику є необхідними кроками для відповідності міжнародним стандартам і відновлення довіри до бізнесу.
Детальніше

ВИЗНАННЯ

Компанію Nota Group та її окремих експертів регулярно відзначають авторитетні дослідження та рейтинги як лідерів консалтингового та аутcорсингового ринку.

НАША КОМАНДА

ЗВ'ЯЖІТЬСЯ З НАМИ

Бізнес-центр Compass FM,
вул. Сім’ї Бродських, 31-33,
м. Київ, 03057, Україна