arrow

Наші новини

23 Жовтня 2023
Гравцям приготуватись: скасування мораторію на проведення податкових перевірок. Як себе убезпечити в цій ситуації?
Отже, 17 жовтня підтримано Верховною Радою в першому читанні Проєкт Закону№10016-д про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок, у разі погодження закон вступить в дію з першого листопада поточного року.   Авторами законопроєкт були зазначені критерії безпечних умов для проведення податкових перевірок: • безпечного доступу, допуску до територій, приміщень та іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності та/або є об’єктами оподаткування, або використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов’язані з іншими об’єктами оподаткування таких платників податків; • безпечного доступу, допуску до документів, довідок про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та до іншої інформації, пов’язаної з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також до фінансової й статистичної звітності у порядку та на підставах, визначених законом; • безпечного  проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки. Тимчасово, з 1 листопада 2023 року, діятиме мораторій на проведення перевірок на територіях, де ведуться бойові дії, та тимчасово окупованих територіях. Детальніше в картці законопроєкту. Передбачається, що з 1 листопада 2023 року по   31 грудня 2024 року включно, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок можуть бути включені виключно: 1) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції; 2) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес); 3) платники податків, які надають/надавали фінансові, платіжні послуги; 4) нерезиденти, які здійснюють/здійснювали в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва та/або відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва нерезидента, високого ступеня ризику; 5) інші платники податків, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають хоча б одному з таких критеріїв: • рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі; • рівень сплати податку на додану вартість на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі. Цей критерій не поширюється на платників податків, у яких операції з вивезення товарів за межі митної території України становлять 25 і більше відсотків загальних обсягів постачання та одночасно рівень сплати податку на прибуток становить не менше 50 відсотків рівня сплати податку на прибуток у відповідній галузі; • дебіторська заборгованість перевищує кредиторську заборгованість більше ніж у 2 рази; • загальна сума витрат, відображених у податковій декларації про майновий стан і доходи, становить 75 або більше відсотків суми загального річного доходу, задекларованого у такій декларації, за умови що сума загального річного доходу, отриманого від провадження підприємницької діяльності, становить 10 мільйонів гривень і більше; • нарахування та/або виплата податковим агентом – юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати в розмірі менше середньої заробітної плати по підприємствах відповідної галузі у відповідному регіоні. При формуванні плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2024 рік будуть враховуватися показники позитивної динаміки рівнів сплати податку на прибуток та податку на додану вартість по відповідній галузі за дев’ять місяців 2023 року та рівнів нарахування та/або виплати податковим агентом – юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати за дев’ять місяців 2023 року. Внесення змін до плану-графіка може здійснюватися щомісячно з урахуванням обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин), наявності/відсутності безпечних умов для проведення перевірок. Оновлений план-графік оприлюднюється на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше останнього числа місяця, в якому було затверджено такий оновлений план-графік. Документальна перевірка платника податків, який буде включений до оновленого плану-графіка проведення документальних планових перевірок  на поточний рік може бути розпочата не раніше ніж через два місяці з дня оприлюднення оновленого плану-графіка. Документальні та фактичні перевірки, які були розпочаті (поновлені), але не можуть бути завершені у зв’язку з виникненням непереборними обставинами зупиняються до завершення дії таких обставин та/або усунення перешкод щодо  проведення перевірки за рішенням. Не підлягають зупиненню документальні перевірки  платників податків, щодо яких отримано інформацію, що свідчить про порушення податкового законодавства з питань оподаткування доходів, отриманих нерезидентами, із джерелом їх походження з України. На документальні перевірки, що були розпочаті та не завершені до 24 лютого 2022 року, крім перевірок, для яких діє мораторій, поновлюються на невикористаний строк. Документальні планові перевірки платників податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), та платників податків, що надають фінансові, платіжні послуги, можуть розпочинатися не раніше ніж через 30 календарних днів, наступних за датою оприлюднення оновленого плану-графіка, за умови надіслання (вручення) таким платникам (їх представникам) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення перевірки у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної планової перевірки та письмового повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки». «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також до фінансової і статистичної звітності у порядку та на підставах, визначених передбачає тимчасово, на період з 1 серпня 2023 року до 1 листопада 2023 року, установити мораторій на проведення документальних перевірок правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску (крім перевірок, пов’язаних з припиненням юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, та/або таких, що проводяться на звернення платника єдиного внеску, та/або таких, що передбачені підпунктами 1-3 підпункту 69.35 пункту 69 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України). Зокрема, варто нагадати, що  перевірки виробників тютюну, палива, алкоголю, грального бізнесу та надавачів фінансових послуг, які були відкриті законопроєктом №8401 з серпня 2023 року на даний час є пріоритетними та першочерговими для контролюючих органів. Отже, законопроєкт 10016-д  відновить проведення планових перевірок для всіх платників податків. А при умові, що формування плану-графіка перевірок буде формуватися на прощених умовах (на період воєнного стану) ризик потрапити на перевірку у платників податків різко зростає. Насамкінець наведемо декілька порад, які допоможуть уникнути неприємних ситуацій у вашому бізнесі: - Контроль за роботою відповідальних осіб – керівник має чітко розуміти, яку інформацію та у які строки він повинен отримувати; - Аудит незалежними незацікавленими організаціями, що унеможливить відповідальних та зацікавлених осіб вводити керівництво в оману; - Своєчасне архівування документів у паперовому та електронному вигляді; - Архівування та зберігання копій баз облікових даних на окремих, захищених ресурсах; - IT безпека є гарантом безпечного доступу до ресурсів, зберігання баз і електронних реєстрів документів. Автор: Світлана Кучер, керівник практики аутсорсингу бухгалтерського обліку та аудиту NOTA GROUP Джерело: blog.liga.net
Детальніше

19 Жовтня 2023
Перша учасниця програми “Nota Group Pro Recovery” отримала сертифікат успішного проходження програми професійного відновлення
Перша учасниця програми “Nota Group Pro Recovery” отримала сертифікат успішного проходження програми професійного відновлення Мета проєкту – допомога у професійному відновленні фахівців, які через особисті чи зовнішні обставини були вимушені зробити тривалу паузу в роботі, як це було з Тетяною Сахацькою. Обіймавши посаду бухгалтерки в агрофірмі, Тетяна вдосконалила свої навички, пройшла курси володіння програмними бухгалтерськими продуктами та деякий час працювала бухгалтеркою – операціоністкою, але через декрет вимушена була перервати як роботу, так і професійне вдосконалення себе, як фахівця. «Дочка дуже хворіла, і я була змушена 8 років не працювати доглядаючи за дитиною. Коли я готова була вийти на роботу - виявилось , що як спеціаліст сьогодення у своїй професії я вже не мала потрібних навиків та знань», - зазначає Тетяна. Дізнавшись про проєкт Pro Recovery Тетяна Сахацька наважилася подати заявку, і попри побоювання що може не впоратися – поклалася на спеціалістів Nota Group, які провели комплексну роботу з професійного відновлення та зробили Тетяну конкурентоспроможною сучасною спеціалісткою на ринку праці. «Обсяг отриманої інформації надав змогу почати відновлення професійної кар'єри. Надалі я планую не зупинятися на отриманих знаннях, буду вдосконалюватися та шукати роботу в цьому напрямку», - ділиться своїми планами Тетяна Сахацька. СЕО «Октава Капітал» та керуючий партнер Nota Group Тетяна Андріанова під час зустрічі з учасницею проєкту наголосила, що це - тільки початок, адже сьогодні жінки, як ніколи, потребують підтримки у професійному відновленні та менторстві зі сторони успішних спеціалістів з соціально-відповідальних компаній. «Наш проєкт – це перш за все рука допомоги тим жінкам, які тривалий час не могли працювати, але наразі прагнуть професійно відновитися, бути спроможними в сьогоденні та успішними у майбутньому. Ми й надалі будемо активно підтримувати всіх жінок, які прагнуть відновлювати та розвивати свої професійні компетенції», - зазначає Тетяна Адріанова. Долучитися до програми Nota Group Pro Recovery можете і Ви – заповніть анкету за посиланням http://bit.ly/46oow49 та отримайте шанс відновити свої професійні навички та стати конкурентоспроможним кадром на ринку.
Детальніше

16 Жовтня 2023
В рамках рейтингу “Найкращі роботодавці України” журнал “ТОП-100. Рейтинги найбільших” визначив компанії, які отримали спеціальні номінації. Nota Group, одна з номінованих компаній.
В рамках рейтингу "Найкращі роботодавці України" журнал "ТОП-100. Рейтинги найбільших" визначив компанії, які отримали спеціальні номінації. Nota Group, одна з номінованих компаній. Номінанти  нагород відзначаються своїм підходом до розвитку корпоративної культури та забезпеченням добробуту своїх працівників. Nota group у номінації на "Найкраща програма для посилення людського потенціалу країни" за  програму Nota Group Pro Recovery!   Учасники програми почали оплачуване стажування вже з початку вересня. Крім того, в найближчий час заплановані онлайн-заходи з професійного та особистісного розвитку. Таким чином Nota Group активно сприяє поверненню до професійного життя представників різних сфер, зокрема бухгалтерів, фінансових та бізнес-аналітиків, кадровиків, рекрутерів, HR-спеціалістів, юристів та офіс-менеджерів. Успішні випускники програми отримають допомогу у працевлаштуванні. Детальніше за посиланням.    
Детальніше

2 Жовтня 2023
Глобальний виклик: Яна Декусар з Nota Group, про те, чому Україна не може дотримуватися світових трендів ринку праці. Принаймні поки що
Пандемія переписала правила глобальної світобудови, критичним чином вплинувши на економіку, ділову активність і ринок праці. В Україні наслідки ковіду вже майже не відчутні, але тільки тому, що нам довелося зіткнутися з більшим злом. Утім, світ продовжує оговтуватися від пандемії, пожинаючи плоди нових трендів, які задаватимуть тон майбутнього. Одна з таких тенденцій, що стала популярною у 2022 році на Заході, — «тихе» звільнення. Зараз вона лише набирає обертів за кордоном. Це не звільнення у класичному розумінні. Це підхід до роботи, за якого робітник працює лише у межах своїх обов’язків і функціоналу, і нічого більше. Він не погоджується на понаднормові години чи на додаткові завдання від керівника. Співробітник продовжує ходити на роботу, дотримуватися трудової дисципліни, працювати, але не перепрацьовувати. Одна з таких тенденцій, що стала популярною у 2022 році на Заході, — «тихе» звільнення. Зараз вона лише набирає обертів за кордоном «Тихе» звільнення народилося, коли вся ділова активність затихла. Коли кожен з нас залишився вдома, звикаючи до нових дистанційних інструментів роботи, зрештою до роботи «з дивана». Авжеж це вплинуло на добробут як компаній, так і працівників. З іншого боку, багато хто зрозумів, що комфортні умови роботи у «домашньому ритмі» жодним чином не впливають на ефективність роботи, навпаки, оптимізують фінансові витрати і мобілізують зусилля. Розчарування в ідеї, що компетентність і стовідсоткова віддача — запорука успіху, кар’єрного зростання та високої зарплати, є зрозумілим. Робота — це лише частина життя, вона не має поглинати нас із головою. Але навряд чи з таким підходом можна досягти успіху. І цей феномен виглядає дещо приреченим в українських реаліях. В умовах широкомасштабної війни українці просто не можуть собі дозволити робити лише те, що від них вимагають. Кожен із нас має робити все і навіть трохи більше. Значно більше. Тільки так ми можемо зупинити ворога. Тож хороша новина полягає в тому, що «тихе» звільнення ще довго оминатиме український ринок праці. Але лише до того моменту, коли українська економіка не стабілізується, а рани, завдані війною, не загояться. Сьогодні український ринок праці обумовлює інший тренд — потужний відтік кадрів за кордон. Цей відтік зумовлений передусім широкомасштабною війною. Зупинити його зараз майже неможливо, адже кожен з нас найперше дбає про безпеку. Вижити й захистити себе і своїх дітей — це базова потреба суспільства, яке воює. Але все ж таки український бізнес може запропонувати дещо, для того, щоб вберегти цінних співробітників. Сьогодні український ринок праці обумовлює інший тренд — потужний відтік кадрів за кордон. Усі ці інструменти нерозривно пов’язані з міжнародними трендами управління людським капіталом. Зрештою, нестача талантів — це глобальний виклик, який переростає у справжню холодну війну за таланти, яка у глобалізованому світі не має ані кордонів, ані правил. Привабливою для потенційного цінного працівника буде та компанія, яка пропонує хороші умови для кар’єрного зростання, гнучкий і гібридний формат роботи, сприятливе робоче середовище, високу корпоративну культуру. Компанії мають пропонувати своїм співробітникам можливості для зростання, навчання та розвитку особистісного потенціалу. Інший тренд, який обумовлюватиме ринок праці недалекого майбутнього, — диджиталізація, яка перепише підходи до величезної кількості професій. Але цифровізація повинна стати не головним конкурентом цінних кадрів, а їхнім надійним соратником. Автоматизація повинна не заміняти людей, а допомагати їм виконувати свою роботу ефективніше та продуктивніше. Бізнес-середовище має підготуватися до відмови від традиційних обмежень, сповідувати різноманітність і не цуратися інакшості. Бо таким є сучасний світ — унікальним. Інший тренд, який обумовлюватиме ринок праці недалекого майбутнього, — диджиталізація, яка перепише підходи до величезної кількості професій Чи готовий ваш бізнес до нових правил гри? Проведіть комплаєнс усіх своїх операційних процесів і дізнайтеся. Перегляньте ухвалені місії, внутрішні стратегії, маркетингові політики, правила поведінки для співробітників та умови праці. Чи можна назвати ваш бізнес соціально орієнтованим? Чи дбаєте ви про довкілля? Чи є ваша діяльність прозорою на всіх рівнях? Такий комплексний комплаєнс-аналіз допоможе зрозуміти стан вашої компанії у новій системі координат гнучкого і динамічного світу, усвідомити, чи готовий бізнес до нової реальності управління персоналом та до довгострокової взаємодії з ним. Тут важливо зрозуміти одне: ті, хто адаптується до цих умов, зможуть стати лідерами у своїй галузі та досягти більшого успіху у майбутньому. І це буде добре не лише для вас, а й для України. Автор: Яна Декусар, директорка департаменту кадрового супроводу та HR Nota Group Джерело: delo.ua
Детальніше

29 Вересня 2023
Business support 2023: пʼять провідних українських консалтингових компаній
Якщо фундамент закласти правильно, то і конструкція стоятиме міцно. Там само із бізнесом: будь-яку бізнес-ідею треба реалізовувати крок за кроком, при цьому потурбувавшись про всі операційні та правові тонкощі. Тому з цим краще звернутися до фахівців, аби убезпечити себе від подальшого головного болю. Але рано чи пізно у житті кожного амбітного бізнесу виникає момент, коли хочеться більшого: нових проєктів та ринків, більших доходів. Відповіді на ці питання також знають фахівці. Це буде саме та інвестиція, яка допоможе зекономити ваш час, ресурси і упередити ризики. В консалтингових компаніях працює ціла команда, яка має досвід роботи з різними бізнесами, індустріями, яка може запропонувати всебічну експертизу і головне – зробити її якісно. Консалтингова компанія має ресурси супроводжувати бізнес від старту роботи – до виходу на нові ринки, масштабування чи перепозиціонування, а також на всіх етапах діяльності бізнесу. Delo.ua зробило добірку українських консалтингових компаній, які надають повний комплекс послуг, та можуть допомогти вашому бізнесу розвиватися. Дослідження ґрунтується на аналізі таких критеріїв як українське походження (з огляду на те, що підтримка національної економіки є важливим внеском в Перемогу), а також наявність повного комплексу консалтингових послуг та бек-офісу (зокрема можливості надавати стратегічні, маркетингові, управлінські, фінансові, кадрові, юридичні та інші консультації). EBS EBS – консалтингова компанія, що успішно працює в Україні з 1998 року. Вона була заснована з метою стати важливим консультаційним центром, який надає підтримку новим учасникам ринку та сприяє розвитку та розв'язанню щоденних завдань українських компаній і міжнародних інвесторів. Один з ключових напрямків роботи команди EBS в Україні - послуги з консалтингу. Наприклад, управлінський консалтинг, спрямований на автоматизацію бізнесу, оптимізацію процесів, підвищення їх результативності, що дозволяє налагодити взаємодію і оптимізувати всі робочі процеси. Фінансовий консалтинг включає в себе удосконалення стратегії управління фінансами компанії, допомогу в розробці облікової політики, удосконалення системи планування і бюджетування, постановки системи фінансового аналізу і обліку. Крім того, компанія надає послуги з HR-консультування, що сприяють побудові ефективної системи управління персоналом, веденню кадрового обліку та уникненню штрафів. Також EBS активно спеціалізується на аутсорсингу розрахунку заробітної плати, податків, трансфертного ціноутворення, аудиту, юридичних послугах та інших областях. Nota Group Компанія Nota Group працює на ринку України з 2016 року і надає допомогу у запуску нового бізнесу, трансформуванні, масштабування та виходу на нові ринки вже існуючого бізнесу. Компанія пропонує індивідуальні рішення для бізнесу щодо виходу на новий рівень у прибутковості, розмірі, потужностях, а також щодо географічного розширення та виходу на нові ринки. Серед послуг компанії: •   управління розвитком бізнесу (серед послуг - розробка стратегії розвитку; бізнес-плану; аналіз ринку; управління репутацією тощо); •   корпоративна діагностика; •   вдосконалення інформаційних систем та якості фінансової інформації; •   фінансове та бухгалтерське обслуговування; •   HR-адміністрування (оптимізація процесів з кадрового супроводження); •   юридичний супровід; •   комплаєнс-менеджмент. FIRM.UA Компанія має офіси у великих містах України та спеціалізується на розвитку і підтримці приватного бізнесу. З 1999 року Firm.ua сфокусована на підтримці осіб, які створюють і ведуть мікро, малий або середній бізнес в Україні, зокрема консультує та створює бізнес-плани, допомагає підприємцям з реєстрацією, отриманням ліцензій, сертифікатів тощо. Firm.ua має досвід у веденні фінобліку та кадрів, аудиту компанії, а також - допомагає у створенні та ліквідації підприємств. До того ж, компанія займається просуванням бізнесів, моніторингом, створенням сайтів, договірною роботою та іншим. Innova Group Група компаній Innova Consulting Group працює на ринку супроводу бізнесу з 2012 року та надає юридичну, аудиторську, маркетингову, ріелторську, інвестиційну, тренінгову допомогу. Надаючи ці послуги Innova Group розвантажує існуючий бізнес від рутинних операцій. Таким чином керівники підприємства можуть сфокусуватись на стратегії та масштабуванні, адже консалтингові послуги дають можливість бізнесу бути конкурентоспроможним. Key Solutions Компанія Key Solutions працює на ринку України понад 12 років та надає послуги з питань ведення бухгалтерського обліку, податкового планування, консалтингу, які забезпечують супровід бізнес-діяльності підприємця. Компанія надає послуги у різних містах України та за кордоном. Аудиторська компанія працює за такими напрямками: аудит фінансової звітності; організація та ведення бухгалтерського обліку; консалтинг (фінансове планування та бюджетування, розробка фінансової моделі бізнесу, розробка системи управлінського обліку); сприяння розвитку представників малого, середнього та великого бізнесу; створення ефективної системи контролю. Резюмуючи варто зазначити, що багато консалтингових компаній допоможуть бізнесу у різних питаннях, в тому числі у підготовці бізнес-плану для отримання інвестицій, іноземного або державного гранту для запуску або розвитку підприємства. Також консалтингові компанії за потреби можуть надати послуги вже існуючому підприємству, щоб бізнес продовжував працювати та розвиватись. Не менш важливим є послуги з ведення бухгалтерського обліку, податкового планування, які надають консалтингові компанії. Адже з 1 жовтня 2023 року відновлюється проведення документальних (планових та позапланових) перевірок платників податків, проведення яких було заборонено до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України. Джерело: delo.ua
Детальніше

27 Вересня 2023
Чи мають право воєнкоми затримувати при врученні повістки: пояснення юриста
Повістки в Україні під час дії воєнного стану можуть вручати де завгодно в публічних місцях. Часто в соцмережах поширюють відео, як люди у формі затримують чоловіків, які не хочуть отримувати повістки. Чи справді представники військкоматів можуть затримувати чоловіків і за яких обставин це може відбуватися, у коментарі РБК-Україна розповів адвокат та провідний юрисконсульт компанії Nota Group Антон Маринич. Чи мають право воєнкоми затримувати чоловіків при врученні повістки Представники територіальних центрів комплектування і соціальної підтримки можуть затримувати людей тільки спільно з поліцією і тільки якщо має місце певне правопорушення, каже Антон Маринич. "Також є так звані уповноважені особи або патрулі. До їх складу входять і представники Національної поліції, і військові Національної Гвардії. Вони мають бути призначені наказом коменданта. Комендант має видати наказ або інші розпорядчі документи, де має бути вказано, що саме можуть робити ці особи. Є дві окремі постанови, які визначають, що можуть робити ці уповноважені особи на період воєнного стану. Це стосується і роботи на блокпостах, і огляду житла та службових приміщень, і огляду речей особи", – пояснює спеціаліст. Саме по собі затримання має відбуватися, якщо мав місце якийсь злочин. А якщо людина просто відмовляється отримувати повістку і при цьому поводиться нервово та агресивно, навіть така обставина навряд чи має стати підставою саме для затримання, каже адвокат. За його словами, якщо людину затримують відверто поза правовими методами, то дзвінок тільки адвокату мало що вирішить. Тому варто скаржитися в кілька органів одночасно. "Якщо має місце подібне затримання без скоєння злочину, скаржитись на дії працівників поліції в першу чергу можна в ДБР – Державне бюро розслідувань. Також можна звертатися і в поліцію залежно від того, який склад працює: чи тільки ТЦК, чи це ТЦК і поліція одночасно. У випадку якщо є відверте порушення з боку представників правоохоронних органів, варто скаржитись в різні органи", – підсумовує Антон Маринич. Нагадаємо, вручення повістки не обов'язково означає негайну відправку на фронт. Адже повістки бувають різних видів: для уточнення даних, для проходження військово-лікарської комісії та інші. Автор: Антон Маринич, адвокат та провідний юрисконсульт компанії Nota Group Джерело: РБК-Україна
Детальніше

8 Вересня 2023
З 1 жовтня 2023 року парламент може скасувати мораторій на проведення податкових перевірок
Такий законопроєкт (№10016) зареєстровано у Верховній Раді України 6 вересня 2023 року. Ініціатор цього проєкту – Кабінет Міністрів України. Законопроєктом, зокрема, пропонується внести зміни до Податкового кодексу України та Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування» та передбачити, що з 1 жовтня 2023 року відновлюється проведення документальних (планових та позапланових) перевірок. Мораторій на ці перевірки запроваджений до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України. Як стверджують розробники проєкту, перевірки під час дії воєнного стану мають проводитися за наявності безпечних умов для їх проведення.
Детальніше

7 Вересня 2023
Спрощені умови. Чи отримають українські біженці громадянство в Німеччині
Які зміни запровадять в законі про громадянство та як це вплине на українців – детальніше у колонці нижче. В Німеччині активно обговорюють новий проект закону, який має дозволити громадянам країн з поза Європейського Союзу мати більше можливостей для отримання громадянства. Зокрема, простіше буде отримати робочу візу, скоротиться термін перебування, після якого можна значно швидше отримати громадянство. В Німеччині зараз живе більше мільйона українців, які вимушено виїхали в країну через війну. Також багато наших громадян вже проживали там раніше. Як новий проект закону вплине на українців в Німеччині, у колонці для TRAVEL РБК-Україна розповіла адвокат компанії Nota Group Марина Брусніцина. Які зміни будуть в законі про громадянство у Німеччині Німеччина вважається цікавою країною для мігрантів, проте люди часто стикаються з великою бюрократією у багатьох процесах, а оформлення великої кількості документів для багатьох вже стало чимось звичним. Закон про громадянство в Німеччині діє ще з 22 липня 1913 року, хоча в нього й вносилися зміни. Новий проект міграційного закону передбачає розширення діючих та введення нових правил для отримання роботи у Німеччині та безпосередньо громадянства країни. Так, серед нововведень проекту закону є такі пункти: Скорочення терміну перебування в країні для отримання громадянства На сьогодні діє термін мінімального перебування Німеччині у 8 років, даний проект закону передбачає, що для отримання громадянства достатньо п’яти років перебування. Також законопроект послаблює вимоги, які стосуються прав дітей іноземців, на отримання громадянства та скорочує термін з восьми до п’яти років перебування у Німеччині, для одного із батьків. Фото: П'ятирічний термін перебування в країні з 5 років може бути скорочений до 3, якщо люди інтегрувалися в умови життя (Getty Images) Термін у п’ять років може бути скорочений до трьох, якщо зацікавлені в інтеграції особи успішно доклали особливих зусиль та інтегрувалися в умови місцевого життя (наприклад, через спеціальні академічні, чи професійні досягнення, а також громадянську активність, волонтерську роботу або спеціальні хороші мовні знання). Можливість отримання громадянства Німеччини не відмовляючись від свого Це значить, що після вступу проекту закону у дію, можна не відмовлятися від свого первинного громадянства, для отримання німецького. Проте, необхідно не забути переглянути закони своєї держави. Чи дозволяють вони отримати друге громадянство та залишите первинне? Законопроект діє дзеркально і для громадян Німеччини. Тепер не потрібно громадянину Німеччини відмовлятися від свого громадянства, при проживанні в іншій країні та отриманні там громадянства. Спрощення вимог для отримання робочої візи у Німеччину Змінюються правила для отримання робочої візи іноземним громадянам. Передбачено можливість працювати не за спеціальністю при наявності достатнього досвіду роботи. Також зміняться строки та вимоги для тих людей, які працюють на території Німеччини та бажають перевести родину "На возз’єднання сім’ї". Фото: Серед іншого також спростять умови володіння німецькою мовою (Getty Images) Спрощення вимог володіння мовою Таке спрощення починає діяти, якщо іноземний громадянин не може їх освоїти через фізичне, психічне або психологічне захворювання або інвалідність. Такі причини виключення мають бути підтверджені медичною довідкою, якщо вони не є очевидними. Це звільнення також застосовується у разі вікової нездатності набути мовних навичок рівня B1 відповідно до загальноєвропейських стандартів. Проте навичками усного спілкування треба володіти. Як ці нововведення вплинуть на українців З початком війни кількість українців у Німеччині різко зросла. За офіційними німецькими статистичними даними, станом на 30 квітня 2023 року там проживало 1 млн 101 тисяча громадян України. Всі українці, які отримали статус захисту, мають право перебувати в країні три роки. Цей статус надає можливість отримувати українцям фінансову допомогу, включаючи потреби на оплату житла, та витрат на дітей, а також витрат на інтеграцію. Проте цей період не буде зарахований до загального терміну перебування, для отримання громадянства, оскільки однією з основних умов його отримання, це можливість заробляти на життя для себе та членів своєї сім'ї, не використовуючи державні кошти. Отже, в такому випадку потрібно мати офіційну роботу на повний робочий день, чим змінити статус перебування та мати відповідні права. Фото: Понад мільйон вимушених переселенців з України живе в Німеччині станом на сьогодні (Getty Images) Хочу зауважити, що цей законопроект Німеччини є досить прогресивним на просторі Європейського Союзу, для іноземних громадян. Наразі всі українці проходять процес інтеграції. Багато наших громадян, які зараз живуть в Німеччині, вже знайшли роботу та мають самостійний дохід. Такий проект закону полегшує процес німецької бюрократії з документами та вимогами. Однак це також може призвести до того, що велика кількість українців залишаться у Німеччині та не повернуться в Україну. Автор: Марина Брусніцина, адвокат компанії Nota Group Джерело: rbc.ua
Детальніше

4 Вересня 2023
Темпи прискоряться, а у ТЦК буде більше даних? Відповіді на питання про мобілізацію в Україні
Мобілізацію в Україні продовжено як мінімум до 15 листопада 2023 року. Водночас обговорюється можливість її посилення, військкомати взяли на контроль, а підстав для відстрочки поменшало. РБК-Україна відповідає на головні питання щодо мобілізації. Кого можуть мобілізувати? Мобілізувати можуть будь-якого чоловіка віком від 18 до 60 років. Для цього він має бути визнаний придатним за станом здоров'я (рішенням військово-лікарської комісії). Причому мобілізації підлягають незалежно від наявності військового досвіду. На службу не можуть взяти засуджених за тяжкий злочин (зі зняттям з військового обліку). Таким чином, мобілізація поширюється на: придатних та обмежено придатних чоловіків від 27 до 60 років придатних та обмежено придатних чоловіків від 18 до 27 років (якщо була строкова служба, служать у запасі чи резерві) призовники від 18 до 27 років без досвіду строкової служби можуть лише добровільно підписати контракт (примусово їх мобілізувати не можна) знятих та виключених з військового обліку, якщо комісія визнає їх придатними або обмежено придатними у воєнний час (не поширюється на засуджених за тяжкі злочини). Також мобілізації не підлягають ті, хто має право на відстрочку. Хто може отримати відстрочку? Згідно з чинним порядком, право на відстрочку є у: заброньованих (за органами влади, підприємствами та організаціями) осіб з інвалідністю чи непридатних до служби багатодітних батьків (3+ дитини віком до 18 років) батьків-одинаків (з дитиною молодше 18 років) батьків (у тому числі прийомних) та опікунів з дитиною з інвалідністю до 18 років батьків з дитиною старше 18 років з інвалідністю І чи ІІ групи зайнятих доглядом за хворою дружиною, дитиною, батьками (батьками дружини) народних депутатів студентів, аспірантів та докторантів наукових та науково-педагогічних працівників вишів, технікумів, коледжів та шкільних вчителів близьких родичів військових чи працівників підприємств, задіяних в обороні України, які загинули чи зникли безвісти Зазначимо, у червні Верховна рада скоротила перелік підстав для відстрочки. Тепер вона не дається чоловікам, у яких дружина, один із батьків або батьків дружини має інвалідність І або ІІ групи, але при цьому є інші працездатні особи, які за законом мають їх утримувати. Чи дають відстрочку, якщо не готовий воювати? Адвокат об'єднання "Актум груп" Оксана Доготер розповіла РБК-Україна, що відстрочку від мобілізації за "психічним станом" може бути надано лише за наявності висновку лікарської комісії. Тобто на підставі діагнозу. Тож неготовність воювати не звільняє від мобілізації. Хоча до Верховної ради внесено проект закону №9566, який передбачає можливість мобілізації не на військову службу, а на роботу на оборонку чи на підприємствах, які забезпечують функціонування національної економіки. Якщо його проголосують, то військовозобов'язані з релігійних чи особистих причин зможуть письмово відмовитись від мобілізації до військових підрозділів. Але мають підтвердити готовність бути залученими до робіт. Передбачається, що з мобілізованими на роботи укладатимуться контракти з оплатою праці у розмірі не меншою за мінімальну на підприємствах оборонного призначення або інших секторів економіки за місцем проживання (або в інших регіонах за письмовою згодою). Які спеціальності потрібні? На сьогодні є потреби у всіх військових спеціальностях - піхота, танкісти, артилеристи, льотчики, а також десантники. Якщо людина служила, то її направляють до пункту постійної дислокації військової частини. Там зазвичай протягом 3-4 тижнів проходить бойове злагодження. Навчання чи одразу на фронт? Мобілізованих без досвіду служби та військових запасу, які служили давно, направляють на навчання. Воно відбувається у різних навчальних центрах, залежно від спеціальності, за якою чоловік мобілізований. "Як показує практика та моє спілкування з нашими захисниками, зараз у лавах ЗСУ більше не вистачає піхоти, артилерії. І ті хлопці, які не мають військового досвіду, найчастіше проходять навчання на піхотинців та артилеристів", - розповіла адвокат юридичної компанії. Riyako&Partners Катерина Анищенко. Зазначимо, у Верховній раді зареєстровано законопроект, яким пропонується запровадити термін обов'язкового навчання щонайменше 3 місяці. Документ ще не виносився на голосування. Як розподіляють за військовою спеціальністю? Перед розподілом чоловіки проходять військово-лікарську комісію. Тому Анищенко радить вести діалог про ту чи іншу спеціалізацію із самого початку. Якщо є якісь корисні навички, наприклад управління дронами, потрібно заявити військкому про свій досвід. Причому можна добиватися переведення і якщо мобілізованого розподілили не туди, куди він хоче. Але під час воєнного стану все залежить від рішення командира. Якщо в підрозділі не вистачає піхоти, а у мобілізованого навички управління дроном, то він, швидше за все, стане піхотинцем. Куди направляють обмежено придатних? Цей статус встановлює військово-лікарська комісія. З урахуванням різних факторів вказується, які види служби та роботи протипоказані мобілізованому. Як правило, їх не беруть у десантні, штурмові війська, морську піхоту тощо. І зазвичай обмежено придатні служать у частинах забезпечення, військкоматах, військових навчальних закладах. У той же час прямої заборони для відправки обмежено придатного до частини, яка виконує бойові завдання, немає. Але його служба має відповідати висновку лікарської комісії. Зазначимо, що перелік діагнозів, що визначають ступінь придатності до військової служби, міститься у додатку №1 до наказу Міноборони № 402; пояснення щодо застосування цього документа - додаток №2. Служити будуть усі? Мобілізація в Україні передбачає чотири черги. За словами заступника голови парламентського комітету з нацбезпеки Єгора Черньова, зараз йде друга черга. Чи буде четверта взагалі, залежить від того, скільки продовжуватиметься війна з Росією і скільки вона задіє ресурсів. "Четверта передбачає, що на війну йдуть усі чоловіки. Зараз ми знаходимося на другій черзі мобілізації. Але якщо країна буде в небезпеці... то підуть усі. Однак на сьогоднішній день ми про цей варіант не говоримо", - додав нардеп. Мобілізація посилиться? Днями президент Володимир Зеленський припустив таку можливість. Він зазначив, що із таким проханням звернулися військові. Однак, за його словами, у питаннях мобілізації "важливо розуміти, хто це робить та як". "І тому питання військкоматів, ВЛК, потрібно прискорити процеси, навести лад, а вже потім вести розмови про те, як і ким збільшувати (мобілізацію, - ред.)", - сказав президент. Проте посилити мобілізацію вже готові на Харківщині. Поки невідомо, як саме, але місцева влада хоче "налагодити співпрацю" з ТЦК та силовиками. Очікується, що у всіх населених пунктах можуть з'явитися комісії з посилення мобілізації. Військкоматам дадуть більше інформації? Як очікується, восени військкомати отримають доступ до низки державних реєстрів. І така цифровізація має спростити роботу ТЦК. За словами міністра оборони Олексія Резнікова, військкомати зможуть автоматично отримувати інформацію з реєстрів МВС, Мін'юсту, МЗС, ЦВК та Держприкордонслужби. Він також каже про те, що в українців стане менше приводів ходити коридорами, до військкомату треба буде з'явитися лише тоді, коли потрібна особиста присутність. Яку повістку можна не брати? Юрист юридичної фірми Gracers Сергій Савінський розповів РБК-Україна, що на повістці мають бути ПІБ конкретної особи, якій вона виписана, та адреса її реєстрації. Причому якщо її виписано з помилками, повістку можна не брати. "Однак якщо на повістці, скажімо, лише союз "і" замінили на союз "та" або прийменник "в" замінили прийменником "у", то це не означає, що повістка не відповідає формі. Такі дрібні нюанси не впливають на дійсність документа", - додав юрист. Повістки, у яких змінено формулювання, наприклад, є вимога взяти із собою речі, не передбачені типовою повісткою, можна ігнорувати. Але лише за наявності суттєвих відхилень від затвердженої форми. Є й інші ситуації, коли повістку можна не брати. Зокрема, коли ваші дані вписувалися в частково заповнений бланк і якщо документ вручає неуповноважена особа (без печатки), яка вносить дані в заздалегідь заповнений бланк за вас. Де вручення повістки є незаконним? Савінський уточнює, що повістки можуть вручати практично будь-де в місцях, куди працівники ТЦК мають безперешкодний доступ. Тобто на вулицях, на блокпостах, інших публічних місцях. При цьому вони не мають права для вручення повістки спеціально зупиняти маршрутки та автомобілі. Хоча зайти у відкритий громадський транспорт можуть. Часто буває, коли працівники ТЦК працюють разом із представниками поліції, які можуть зупиняти транспорт. Але поліція має вичерпний перелік підстав для цього, і вручення повістки туди не входить. Днями представник Запорізького обласного ТЦК Андрій Гуренко зазначив, що повістки можуть вручатися на пляжах та у будь-яких громадських місцях. Чи можна оскаржити вручення повістки? Провідний юрисконсульт компанії Nota Group Антон Маринич розповів РБК-Україна, що якщо повістка не відповідає формі, порушено порядок її вручення або вона вручена неуповноваженими особами, це не може бути підставою для оскарження в суді. Причина - повістка є лише засобом оповіщення про необхідність виконати військовий обов'язок відповідно до закону. Цей документ не є рішенням чи дією суб'єкта владних повноважень у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України. Тому оскарження в суді не сприятиме позитивному результату. Автор: Антон Маринич, провідний юрисконсульт компанії Nota Group Джерело: rbc.ua
Детальніше