Наши новости

2 ноября 2020
Відчайдушні домогосподарки: як оцінювати домашню працю
Нещодавно у Верховній Раді було зареєстровано законопроєкт №4174, цікавий своєю пропозицією – легалізувати зайнятість людей, що виконують домашню працю. Що конкретно передбачає документ і як він може «підрихтувати» ринок праці, спеціально для Mind розповіла керівник HR-департаменту компанії Nota Group Яна Декусар. Автори проєкту впевнені, що запропоновані ними трудові реформи створять інструменти реального захисту прав жінок. Досягти цього, на їхню думку, можна шляхом забезпечення рівних можливостей та зменшення гендерного балансу на ринку праці.   Міжнародні передумови Закон покликаний погодити національне законодавство з Конвенцією Міжнародної організації праці (МОП) про гідну працю домашніх працівників №189. Ще 2011 року держави – члени МОП підписали в Женеві конвенцію, визнавши той факт, що домашні працівники, що надають життєво важливі послуги, піддаються дискримінації в дотриманні прав людини й умов праці. Не пройшов і десяток років, як Україна вирішила взятися за реалізацію основних принципів міжнародної угоди (до речі, у Конвенції прописані строки максимальної реалізації задуманого всіма країнами-підписантами – до 2030 року). Легалайз хатніх робітників Історично склалося так, що люди, які допомагають по господарству, не мають якоїсь певної професійної категорії і залишаються в тіні, і тому позбавлені будь-яких законодавчих гарантій. За статистикою Міністерства соціальної політики ще на 2016 рік, кількість працівників, задіяних у побутових і персональних послугах у сім'ях, становила близько 162 000 людей. А з огляду на вплив нинішньої пандемії на ринок праці легко спрогнозувати стрімке зростання числа таких працівників. При цьому всім відомо, що значну частину цієї категорії працівників становлять саме жінки. Тому прагнення законодавця врегулювати їхню діяльність можна сміливо віднести до питань боротьби з гендерною дискримінацією. Автори пропонують внести до трудового законодавства нове визначення – «домашня праця», позначивши його як роботу, яка виконується особою у віці від 16 років на основі трудового договору регулярно й на професійній основі. Така новація дасть можливість узаконити не тільки роботу «по дому», а й роботу «на дому». Тобто у всіх фрілансерів і тих, хто працює без оформлення, з'явиться можливість узаконити свою трудову діяльність. Наскільки це потрібно або не потрібно в наш час – окреме питання, але сам факт існування такої можливості можна розцінювати як позитивний. При цьому трудовий договір може бути розірваний у будь-який момент за згодою сторін за загальним правилом – за умови попередження про це не менш ніж за два тижні. Отже, домашні працівники матимуть усі права працівників відповідно до законодавства. І хоч важко уявити, навіщо їм, наприклад, можливість об'єднуватися, але сам факт того, що вони матимуть ці права, говорить про прагнення держави врівноважити права у сфері праці. Відчайдушним домогосподаркам Молитви домогосподарок про те, щоб їхню щоденну діяльність визнали працею, почуті. Так, автори законопроєкту пропонують врегулювати роботу по господарству, яка непропорційно покладена на жінок, і дають офіційну назву для такої праці – «неоплачувана доглядова праця». Законодавець пояснює, що досі така діяльність не була врахована на державному рівні, що підсилює гендерний розрив в оплаті праці чоловіків і жінок. Варто звернути увагу, що 2019 року гендерний розрив в оплаті праці становить близько 22% (зрозуміло, не на користь жінок). Турбота про пенсії У чому ж головний сенс таких нововведень? Крім добрих намірів щодо забезпечення рівних можливостей на ринку праці, є і корисливі мотиви – законодавець хоче регламентувати діяльність, за яку ніхто не платить податків. У людей, що займаються домашньою працею, оплачуваною чи ні, з'явиться можливість добровільно сплачувати ЄСВ, що дасть їм можливість на старості років отримувати, наскільки це можливо, гідну пенсію. Можна передбачити, що ця норма не буде робочою – сумніваємося, що наша ментальність і недовіра до влади сприяють тому, що всі кинуться добровільно платити податок, але, знову ж, нічого поганого в такій можливості немає. Принаймні в далекоглядних дружин, які займаються домашнім господарством, є можливість подбати про забезпечення старості, запропонувавши своїм чоловікам регулярно платити податок із сімейного бюджету. Місця для вагітних Законопроєкт також пропонує зменшити обмеження в роботі вагітних жінок і жінок з дітьми до 3 років. Якщо раніше була повна заборона на їхню роботу в нічний час і у вихідні дні, а також неможливість залучення до надурочних робіт і відряджень, то зараз законодавець пропонує дозволити їм працювати понаднормово за їхньою письмовою згодою. Тут можна зазначити як позитивний, так і негативний бік. Отже, якщо вагітна співробітниця або молода мама може собі дозволити і, що можливо, хоче більше працювати (з метою отримувати більшу компенсацію або через власні кар'єрні амбіції) – у неї з'явиться така можливість. При цьому такі лояльні регуляторні умови можуть стати полем для зловживань роботодавців, які зможуть за допомогою явного або прихованого ультиматуму – працюєш за нашими правилами або не працюєш зовсім – змушувати вагітних жінок і молодих матусь працювати понаднормово. Незважаючи на те, що ініціатива має добрий намір – досягнення рівності на ринку праці та зменшення гендерного розриву в оплаті, складно уявити, як усі кинуться реєструвати домашню працю, відмовившись від зарплат у конверті заради справедливості й майбутніх гарантій. Автор: Яна ДЕКУСАР, керівник HR-департаменту Nota Group
Подробнее
19 октября 2020
Блокування податкових накладних стало популярним інструментом тиску на бізнес з боку держави
Якби за зміну нормативно-правового регулювання видавали Оскара, то Податковий кодекс України отримав би пальму першості. При чому декілька років поспіль. Запровадження нових ускладнених правил гри у податкових взаємовідносинах призводить до того, що м’яч завжди опиняється на полі податкового органу. Проте арбітр в особі органів адміністративного контролю або судової гілки влади не завжди встигає за цією швидкоплинністю. Одним із таких нових викликів є зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Важливо те, що без цієї реєстрації блокуються усі операції з контрагентами. Достатньо проста на перший погляд процедура стала справжньою перепоною для платників податків, та більше — інструментом тиску з боку податківців. Крамольна практика Перефразовуючи сумнозвісну фразу: була б податкова накладна, а причина для відмови її реєстрації — знайдеться. Здається, саме таким принципом озброїлися податківці у взаємовідносинах з платниками податків. Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165. Блокуючи податкові накладні, фіскальні органи зазвичай посилаються на критерії ризикованості здійснення операцій або самого платника податку. Річ у тім, що ці критерії тлумачяться фіскалами надзвичайно широко, а подекуди норми суперечать одна одній, та й до самої системи моніторингу у правників є чимало запитань. Критерій ризикованості здійснення операцій напрочуд часто застосовується до процесів за результатами інвентаризації товарів — так званої пересортиці. Причому цей критерій найчастіше присвоюється суб’єкту господарювання, яким не подано таблиці платника податку; або подано таблицю платника податку, але її не прийнято; або таблицю спочатку прийнято, а пізніше ухвалено рішення про її неприйняття. Чому податковий орган може не враховувати або неприймати таблиці даних платника? Підставами може слугувати наявність інформації про здійснення платником податків ризикових операцій, або виявлення невідповідності зазначених платником податків в таблиці даних видів діяльності, які наявні у платника, основним засобам. Але цей перелік не є вичерпний — причини неприйняття таблиці можуть бути й іншими або взагалі не вказані.  Аргументи та контраргументи Отже, сталося неминуче — податкова накладна заблокована. Як же діяти в такій ситуації? Подавати документи для розблокування та зняття статусу «ризикованості» або подати таблицю даних платника податку з поясненнями та додатками. Пояснення зазвичай подаються у форматі коротких або детальних меседжів. Короткі пояснення можна подавати в графах «Інформація» «Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку» (форма J/F 1314901) або в графі «Пояснення» «Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено» (форма J/F 1312602). Ретельнішого підходу вимагають детальні пояснення. Це — окремий документ, який сканується і прикріплюється до повідомлення про подання документів для розблокування податкової накладної, повідомлення про подання документів для зняття статусу «ризикованості», таблиці даних платника податку. Детальні пояснення повинні містити інформацію про історію підприємства з актуальною інформацією про нього, наявність ресурсів для здійснення діяльності за номенклатурою у заблокованій податковій накладній, опис технічних процесів виробництва (придбання), детальний опис подій по заблокованій податковій накладній в хронологічному порядку. Також слід відобразити операції в бухгалтерському та податковому обліках, отримати від покупця довідку про подальше використання придбаної продукції, товарів, послуг, робіт. Цей етап є напрочуд важливим, а ретельність збору і підготовки необхідної інформації може стати запорукою успіху та розблокування податкової накладної самим податковим органом. Адміністративні інструменти Найпоширенішими причинами винесення рішення про відмову в реєстрації податкових накладних є наступні: ненадання письмових пояснень відносно підтвердження інформації зазначеної у накладній, реєстрація якої зупинена; ненадання платником копій документів; надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства, з зазначенням відповідних документів. Якщо платник податку піде адміністративним шляхом оскарження, то може подати скаргу на рішення комісії регіонального рівня лише в електронному вигляді (форма J/F 1313203 «Скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних») в Електронному кабінеті платника. Звертаємо увагу: скарга має містити розгорнуту версію пояснень. Слід чітко і детально сформувати свою позицію і бачення, чому комісія ухвалила рішення не вірно. Також варто повторити головні аспекти пояснень для розблокування податкових накладних з додатками і додатковими документами. Адміністративний орган має ухвалити рішення за скаргою протягом десяти календарних днів. У разі відсутності в Електронному кабінеті платника відповіді в встановленій формі, то скарга вважається задоволеною. Досить ефективним додатковим інструментом вирішення ситуації є залучення Ради бізнес-омбудсмена. Але цей інструмент можна задіювати лише на стадії адміністративного оскарження. Регламентом Ради бізнес-омбудсмена передбачена процедура додаткового оскарження протиправності дій контролюючого органу з обов’язковим наданням рекомендацій для прийняття законного рішення. Судовий контроль Інший шлях оскарження рішення про відмову в реєстрації податкових накладних — судовий. З огляду на кадровий голод в судовій системі цей шлях може бути досить тривалим. Щоправда, практика адміністративних судів з питання оскарження рішень податкових органів є досить промовистою. «Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним», — зазначає Касаційний адміністративний суд (КАС) у складі Верховного Суду (ВС) у постанові від 30 січня 2020 року, справа №300/148/19. «Податковий орган у квитанціях про неприйняття податкової накладної до реєстрації у якості причини відмови були зазначені причини, які не передбачені податковим законодавством», — йде мова в постанові КАС ВС від 12 березня 2020 року, справа №805/4620/15-а. «Зупинення реєстрації податкової накладної не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, а також прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасуваннярішень про відмову в реєстрації податкових накладних», — переконаний КАС ВС у постанові від 10 квітня 2020 року, справа №819/330/18. Рішення на користь платників податків у подібних правовідносинах винесені Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду також у справах № 820/7240/16, № 826/152/16, № 826/10540/18, а також в низці інших справ. Скільки ще рішень має бути ухвалено на користь бізнесу Верховним Судом, аби податкові органи припинили свою ганебну практику? Не судом єдиним Утім, судові перипетії — не єдиний негативний наслідок для бізнесу. Оскільки фіскали можуть пригальмувати будь-яку операцію, яка вимагає реєстрації податкової накладної чи розрахунку коригування, під удар може потрапити масштабна операція з контрагентом. Випадання з системи одного гвинтика може призупинити хід цілої машини. І чим більшою є ця бізнес-машина, тим серйозніші фінансові втрати може понести компанія. А кореспонденція з іншою машиною — бюрократичною, якою є податкова система, — задля доведення своєї правоти, вимагає найціннішого ресурсу — часу. Час у бізнесі — розкіш на вагу золота. І проблема ця не індивідуальна, вона вражає своїми розмірами. Як стверджують деякі джерела, підприємливі податківці за невеликі гонорари (до 3% від обсягу операції) пропонують вирішити питання заблокованої накладної швидше і ефективніше. Та більше, нещодавно в публічному просторі з’явилася інформація про те, що правоохоронні органи виявили втручання в алгоритми роботи системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків при реєстрації податкових накладних. Силовики викрили цілу схему фіскалів, яка прикривалася «ризикованістю» здійснення операції або «ризикованістю» самого платника податку. У період локальної і глобальної економічної кризи та тривалих карантинних обмежень, у час, коли і великий, і малий бізнес шукають будь-яку соломинку аби вхопитися і втриматися на плаву, такі «ведмежі послуги» і схеми податківців виглядають особливо цинічними. Автор: Дмитро РИБАЛЬЧЕНКО, керівник фінансово-аудиторського департаменту Nota Group, голова фінансово-аудиторського комітету групи компаній «Октава»
Подробнее
16 октября 2020
Nota Group підписала меморандум про співпрацю з оператором архівних послуг Reisswolf Ukraine
Компанія Nota Group та найбільший європейський оператор архівних послуг Reisswolf Ukraine об’єднали свої зусилля для підтримки бізнесу в Україні. Метою меморандуму є забезпечення співпраці фахівців та активістів Reisswolf Ukraine та Nota Group та створення сприятливих умов для ведення підприємницької діяльності в Україні. Відтепер компанія Reisswolf Ukraine на пільгових умовах надаватиме свої послуги з архівного зберігання, оцифрування та конфіденційного знищення документів нашим клієнтам. Зі свого боку Nota Group буде надавати підтримку клієнтам Reisswolf Ukraine в питаннях аутсорсингу бізнес-процесів у вигляді юридичного, бухгалтерського супровіду, кадрового адміністрування, впровадження GDPR, забезпечення корпоративної безпеки та багато іншого. Сподіваємось, що співпраця принесе користь багатьом українським підприємцям!
Подробнее
30 сентября 2020
Как избежать корпоративного конфликта или выйти сухим из воды: советы предпринимателям
Любой кризис провоцирует рост корпоративных конфликтов, ведь противоречия внутри компании, которые могут быть незаметны в благополучные времена, обостряются в сложных условиях. Не стал исключением и коронакризис, который повлек за собой рост громких корпоративных разбирательств. При этом значительно увеличилось число открытых уголовных дел, связанных с корпоративными спорами, что свидетельствует о большом числе запущенных конфликтов, ведь такой способ разрешения выходит за рамки цивилизованных и несет репутационные риски для всех сторон конфликта, а главное – для самого бизнеса. Из относительно позитивных трендов в Украине стоит отметить, что корпоративные конфликты все чаще выходят в свет и предаются публичной огласке. Стороны конфликта смелее привлекают медиа к их освещению, также специалистов по работе с репутационными рисками. Громкий пример Пожалуй, самым ярким карантинным кейсом стал корпоративный конфликт между собственниками «Цитруса». В июле 2020 года совладелец сети Дмитрий Зинченко заявил на своей странице в Facebook, что его бывший партнер Григорий Топал, с которым он 20 лет строил бизнес, не только пытался мошенническим путем завладеть принадлежащими семье Зинченко корпоративными правами, но и сфабриковать против него уголовное производство. Зинченко и Топал строили бизнес на условиях равноправного партнерства, где каждому принадлежало по 50 % в ООО «ЗТ-Инвест», которое является собственником всех торговых марок сети и самого бренда «Цитрус» (по оценкам журнала «Новое время» это свыше 65 млн долл.). Роли партнеров существенно различались: Топал отвечал за безопасность, GR, юридическую часть и финансы, а Зинченко – за развитие сети и управление бизнесом. Результатом летнего конфликта стало фактически полная потеря Зинченко контроля над бизнесом: его сместили с должности CEO компании, сотрудникам в приказном порядке запретили с ним общаться, а вход в офис заблокировали новой охраной. Кроме того, владеющему 50 % сети бизнесмену отключили личные телефоны и почту. Мы являемся свидетелями развития очень непростого корпоративного конфликта между партнерами с равными долями в бизнесе, каждый из которых занимает топ-позицию. Интересно то, что распространенные причины таких конфликтов схожи на причины разводов: накопленные взаимные претензии, неэффективное или недостаточное участие в бизнесе, различные взгляды на стратегию развития компании и ее финансирование. При этом, как мы видим, партнер, занимающий топ-позицию в менеджменте, имеет преимущество и возможность использовать это для вытеснения противника из бизнеса. Превентивные меры Как снизить риски развития подобных негативных сценариев? Как известно, лучшие меры – превентивные. Так, к правовым инструментам предупреждения корпоративных конфликтов относятся, в частности, надлежаще подготовленные уставные документы общества, акционерное соглашение или корпоративный договор, трудовой договор с топ-менеджером, а также своевременно проведенный внутренний due diligence. Итак, рассмотрим основной чек-лист превентивных мер, о которых стоит позаботиться каждому бизнесмену, планирующему запускать бизнес в партнерстве с кем-то. 1. Устав не по шаблону. Составление устава должно перестать быть формальностью и делаться по шаблону – в нем должны быть прописаны реальные механизмы нивелирования рисков. Такими спасательными механизмами, среди прочего, могут послужить: заранее предусмотренные порядок принятия тех или иных решений, находящихся в компетенции собрания участников/акционеров; ясная процедура назначения топ-менеджмента компании; источники финансирования деятельности в случае недостаточности оборотных средств, а также обозначены, какие права и обязательства будут иметь акционеры при увеличении уставного капитала и какова процедура выхода участников из общества. 2. Корпоративный договор с учетом специфики конкретного бизнеса. Дополнительным инструментом, позволяющим фиксировать договоренности по ключевым аспектам отношений, является корпоративный договор, дающий некую свободу в определении тех вопросов, которые могут возникнуть у участников общества во время реализации ими бизнес-проекта. Например, корпоративным договором можно определить инструменты решения тупиковых ситуаций – например, когда участники не могут найти согласия по дальнейшему управлению компанией – с подробным описанием процедуры, сроков, алгоритма ценообразования доли при выходе и другие нюансов, учитывая специфику конкретного бизнеса. 3. Продуманный трудовой договор с топ-менеджментом. Кроме должностных прав и обязанностей, в трудовом договоре важно предусмотреть объем полномочий руководителя по управлению компанией, основания досрочного расторжения договора, а также ответственность за управленческие ошибки конкретного топа. 4. Регулярное проведение внутреннего due diligence (правового аудита и анализа рисков и угроз в отношении материальных и нематериальных активов). Самый распространенный фактор риска – дефицит внимания владельцев к обеспечению прав в отношении своих активов – от недвижимости до интеллектуальной собственности. Такая неряшливость в делах может спровоцировать не только внутрикорпоративные конфликты, но внешние попытки рейдерского захвата. Кроме приведенных правовых инструментов, создание превентивной системы защиты бизнеса должно включать финансовый контроль и хорошо работающую систему безопасности компании. Хочешь мира – готовься к войне. Этот принцип работает и с корпоративными конфликтами. Постоянная личная вовлеченность партнеров по бизнесу и привлечение профессионалов для создания превентивной системы помогает, если не избежать, то хотя бы минимизировать последствия конфликтов. Татьяна Андрианова — Генеральный директор Nota Group, глава комитета корпоративной безопасности Группы компаний «Октава»
Подробнее
24 сентября 2020
Как государство снимает последнюю шкуру с бизнеса с помощью очередного фискального «ноу-хау»
Татьяна Андрианова - Генеральный директор Nota Group, член правления Ассоциации профессионалов корпоративной безопасности Украины, глава комитета корпоративной безопасности Группы компаний "Октава" Государство переживает тяжелые времена экономического кризиса, поэтому его изобретательность по наполнению казны достигла небывалых масштабов. Делается это с помощью уже поросшего дурной славой механизма блокировки налоговых накладных, причем с такой откровенной наглостью, что привело к общему негодованию бизнеса. Как работает инструмент? Все предприятия должны регистрировать налоговые накладные при работе с контрагентами – это стандартная процедура, без которой операция невозможна. С начала 2020 года, кроме массовых внеплановых проверок, ГФС активно блокирует налоговые накладные с помощью системы мониторинга и делает это c особым азартом. Как правило, реальная причина такой блокировки в решении не указывается, как и необходимый перечень документов для разблокировки накладной. Бухгалтер растерянно пожимает плечами, и дело тут совсем не в компетенции бухгалтера. Кто не рискует… Одной из основных причин блокировки накладных является так называемая «рискованность операций плательщика налогов». При этом в решениях ДФС не указывается, в чем именно проявляется рискованность, а критерии такой рискованности, утвержденные Постановлением КМУ №1165, сформулированы так размыто, что их можно применить к любой операции или компании (было бы желание, а желание есть). Кормушка для власть имущих Государство таким образом создало узаконенную «кормушку», а фискалы получили эффективный крючок для вымогательства. При этом заветной золотой рыбкой может стать каждая потенциально прибыльная компания и операция на круглую сумму. Именно при таких критериях есть большой риск того, что ваша операция не пройдет фэйс-контроль системы автоматического мониторинга, призванной определять рисковые операции. Последствия для предприятия нешуточные: останавливается весь бизнес-процесс, контрагент теряет возможность воспользоваться налоговым кредитом, а компании вынуждены платить двойные налоги. При такой нагрузке работа бизнеса будет идти в ущерб. Среди попавшихся на такой крючок компаний уже известна неофициальная схема решения вопроса, которую предлагают работники фискальных органов. По инсайдерской информации комиссионные за их помощь составляют 2,5 – 3 % от валового объема операции. Обжалование же в административном порядке на законных основаниях не приводит к результату, а судебный процесс может растянуться на 4-5 месяцев. Поэтому многим компаниям приходится идти на подобные компромиссы с совестью. Государство vs Бизнес Сложно отрицать очевидное: подобные ноу-хау топят и без того слабый украинский бизнес и добивают те компании, которые и так еле держатся на плаву. Так, вместо государственной поддержки в виде компенсаций и льгот за вынужденный простой, украинский бизнес испытывает постоянное давление. Проблема еще и в том, что пострадавшие компании по очевидным причинам не готовы говорить о проблеме публично, но когда фискальный рэкет стал проблемой глобального масштаба, – молчать уже не стало сил. Поэтому негодующие представители бизнеса с помощью крупных бизнес-ассоциаций недавно обратились к государству (КМУ, Министерства финансов и ДПС Украины) с требованием прекратить беспредел: Надеемся, что нас услышат! А украинскому бизнесу сейчас остается сказать одно: «Спасибо, что живой!».
Подробнее
18 сентября 2020
Недвижимость в эпоху локдауна: как инвестировать и не прогореть
Олег Борийчук Руководитель департамента по правовым вопросам компании Nota group В условиях нестабильной ситуации в стране, "прыгающего" курса валют и постоянных карантинных ограничений люди ищут безопасные способы инвестирования. Одним из самых проверенных вариантов вложения денег в нашей стране была и остается покупка недвижимости. Инвесторов всегда привлекали новостройки, так как на них можно больше заработать, особенно если инвестировать на раннем этапе строительства. Кроме того, новое жилье всегда ликвиднее и более привлекательно в глазах арендаторов по сравнению со "вторичкой". Но в современных реалиях покупать жилье в новострое очень рискованно. Во-первых, карантин сильно повлиял на первичный рынок. Во-вторых, инвесторы перестали доверять застройщикам из-за проблем с "Укрбудом" и "Аркадой". К тому же, инвестор может столкнуться с рядом других проблем: Введение дома в эксплуатацию часто зависит не только от застройщика, но и от контролирующих органов; Стройка иногда проводится за кредитные деньги; На этапе строительства часто отсутствует необходимая разрешительная документация; Нет никаких гарантий, что строительная компания выполнит свои обязательства перед инвесторами. Бывает, застройщики не хотят никого обманывать, но есть ряд факторов, которые не позволяют им гарантировать людям жилье вовремя. Тут нужно быть профессионалом, чтоб понять, что будет с застройщиком, с его финансовым состоянием. В одном только Киеве более 60 скандальных ЖК: одни люди живут на стройке, которой не суждено закончиться, других принудительно выселяют в связи с арестом "незаконного сооружения", есть те, кто судится с застройщиком за несвоевременную сдачу дома в эксплуатацию и теряет все свои вложения. Как минимизировать риски при покупке квартиры в новостройке Для начала нужно проверить правовой статус и деловую репутацию юридических и физических лиц, которые имеют отношение к объекту, в первую очередь это касается застройщика и заказчика строительства. Как минимум вы можете самостоятельно собрать информацию из общедоступных государственных реестров (реестр ЕГРПОУ, реестр исполнительных производств, реестр судебных решений, реестр банкротов, реестр вещных прав на недвижимое имущество). Изучите историю компании, узнайте статус других ее объектов строительства. Наличие успешно реализованных строительных проектов укрепляет доверие. Очень важно проверить наличие разрешения на строительство, лицензии на ведение строительных работ, документов на земельный участок, убедиться в правильности его целевого назначения и в отсутствии споров, арестов и обременений в отношении земли. При отсутствии стоп-факторов по вышеуказанным пунктам проверки, приступаем к анализу условий договора. Обращайте внимание на правильность и полноту описания объекта покупки, валюту договора, порядок формирования и механизм изменения цены, условия оплаты, обязательства сторон, предусмотрена ли ответственность продавца и что является обеспечением выполнения обязательств по договору. К сожалению, часто покупатели даже не читают весь договор, а проверяют только свои реквизиты, площадь и цену квартиры. Иногда застройщики манипулируют, якобы "согласно политики компании" все договора являются типовыми и в них нельзя вносить изменения, особенно если у покупателя нет своего юриста. В момент оформления сделки не забудьте проверить наличие у подписанта со стороны продавца достаточных полномочий на заключение договора от имени компании. До подписания договора не осуществляйте никаких платежей. При оплате внимательно проверяйте реквизиты получателя денег. Как видите, инвестировать в первичный рынок недвижимости выгодно, но рискованно. Все мы любим фразу "кто не рискует — тот не пьет шампанского". Но, согласитесь, она не сильно воодушевляет, когда на кону все ваши деньги. Существенно минимизировать риски сделки возможно, но не все так просто, особенно если вы впервые покупаете жилье. Поэтому для составления объективного представления об объекте инвестирования и с целью минимизации рисков рекомендуется заказать комплексный юридический анализ и сопровождение сделки "под ключ" у профессионалов.
Подробнее
8 сентября 2020
Тотальная цифровизация: как пандемия повлияла на соблюдение GDPR
Елена Колченогова Руководитель практики по защите персональных данных компании Nota Group Сейчас все новостные ленты забиты "пандемией" и "коронавирусом", поэтому все остальное уходит на второй план. В том числе и GDPR, который для многих остается новомодным и далеким понятием, потому что "там, в Европе, бизнес кошмарят Регламентом о защите персональных данных", а тут у нас свои порядки и законы. Тем временем тот самый GDPR сильно задел весь цивилизованный бизнес, в том числе компании, которые вне Еврозоны. Следовательно, украинским компаниям также есть о чем задуматься в этом направлении. Не хотелось бы сгущать краски, но, как говорится, "кто предупрежден — тот вооружен". Давайте оперировать фактами. Гигантские штрафы за нарушение Регламента уже получили корпорация Google (50 млн евро), авиакомпания British Airways (204 млн евро), сеть отелей Marriott (110 млн евро), итальянский оператор связи Wind Tre (16,700 тысяч евро). Со времени вступления в силу Регламента GDPR Европейскими органами по защите данных было наложено около 340 штрафов на общую сумму в 158,13 млн евро. И это только за 2 года. Вы можете сказать, что нашим компаниям далеко до мировых гигантов. Хорошо, перейдем от мировых китов к менее крупным компаниям: поверьте, их тоже не обошли вниманием. В список штрафников попали медицинское учреждение в Португалии (штраф 400 тысяч евро) за не обеспечение безопасности и контроля над данными, компания по анализу данных в Польше (штраф 220 тысяч евро) за нарушение правил информирования. Дальше больше: GDPR активно применяют в отношении физлиц. Например, в Германии был оштрафован мужчина за видео на YouTube с номерными знаками. В Австрии оштрафовали футбольного тренера за съемку игроков, принимающих душ (без их согласия). С полным списком штрафов можно ознакомиться тут, весьма интересно. Это я к чему. У наших предпринимателей и владельцев бизнесов сложилась такая традиция: решать вопросы по мере их поступления, или "пока жареный петух не клюнет". Если вы — владелец малого бизнеса, вы можете отделаться легким испугом и небольшим штрафом за несоблюдение GDPR. С компаниями покрупнее будет другая история. Но, согласитесь, не очень приятно отдавать честно заработанные (с четырьмя и выше нулями) за собственную глупость (потому что не понял, не проверил, не обратил внимание). Теперь о главном. Глобальная пандемия COVID-19 существенно усилила надзор контролирующих органов за соблюдением правил GDPR. Дистанционная работа, виртуальное обучение, деловые встречи по Zoom и заключение сделок через WhatsApp — произошла срочная цифровизация всех сфер жизни в бизнесе, медицине, спорте образовании. А компании любого размера модернизировали свои ИТ-инфраструктуры, чтобы быстро приспособиться к изменяющимся условиям ведения бизнеса. Медицина Недавно Министерство здравоохранения Великобритании призналось, что не проводило никаких действий по минимизации рисков и защите данных в проектах, обрабатывающих личную информацию (что является одним из требований GDPR). В том числе в своей программе COVID-19 Test and Trace, что поставило под угрозу права человека на неприкосновенность частной жизни.
Подробнее
4 сентября 2020
Як підвищення мінімальної зарплати відобразиться на бізнесі
Дмитро Рибальченко  Голова фінансово-аудиторського комітету Групи компаній “Октава Капітал” З 1 вересня 2020 року мінімальна зарплата зросла у місячному розмірі із 4723 грн до 5000 грн; у погодинному розмірі із 28,31 грн до 29,20 грн. Такі вимоги передбачені президентским законопроектом №3963 «Про внесення змін у ЗУ «Про Державний бюджет України на 2020 рік», якій підтримали 295 нардепів. Затверджені зміни мають на меті підвищити рівень якості життя населення. Зокрема, як пояснювали у Мінфіні, завдяки збільшенню мінімальної зарплати в 2020 році близько 1,7 млрд грн додатково отримає Пенсійний фонд і ще 1,2 млрд грн податку на доходи фізосіб розподіляться між місцевими бюджетами і держбюджетом. Президент озвучив ще два можливі етапи підвищення мінімальної зарплати: із 1 січня 2021 року до 6000 грн, із 1 липня – до 6500 грн. Проте таке рішення можливе лише при ухваленні законопроекту про Державний бюджет України на 2021 рік. Даний документ Уряд має зареєструвати у ВРУ до 15 вересня. Що означає для бізнесу збільшення мінзарплати на 277 грн та погодинної на 89 коп? З 1 вересня при нарахуванні зарплати найманому працівнику потрібно буде сплачувати ЄСВ не нижче 1100 грн. (при мінзарплаті 4723 грн мінімальний розмір ЄСВ був 1039,06 грн.) Фізособи-«єдинники» сплачують ЄСВ самостійно, але в розрахунку на місяць не нижче мінімального страхового внеску. Фізособи-”загальники” мають сплачувати ЄСВ з отриманого чистого доходу. Але в разі його неотримання вони мають самостійно для себе визначити базу для нарахування та сплати ЄСВ. Та знову ж таки розмір ЄСВ не може бути нижче за мінімальний страховий внесок. Збільшилась і максимальна база нарахування ЄСВ – до 75 тис грн, тобто максимальний внесок з ЄСВ – 16,5 тис.грн. Також від суми мінзарплати залежать виплати за лікарняними та декретними відпустками, штрафи за порушення законодавства про працю. Які показники лишаються незмінними до кінця 2020 року Низка показників визначається залежно від розмірів мінімальної зарплати чи прожиткового мінімуму, які встановлено законом станом на 1 січня податкового (звітного) року. Тобто їх розмір фіксується на 01.01.2020 р., і діють вони протягом усього 2020 року. На весь 2020 рік лишаються незмінними: — сума податкової соцпільги, а також граничний розмір доходу, який надає право на неї; — неоподатковувані суми добових витрат; — неоподатковуваний розмір подарунків; — неоподатковувана сума, яку сплачують на користь вітчизняних вищих і професійно-технічних навчальних закладів; — сума неоподатковуваної благодійної допомоги; — неоподатковуваний розмір стипендії; — неоподатковувані виплати чи відшкодування від профспілок; — неоподатковуваний розмір допомоги на поховання; — податок на нерухоме майно; — єдиний податок для платників груп 1 та 2; — збір за паркування авто; — транспортний податок; — туристичний збір; — судовий збір; — плата за адмінпослуги й держмито; — суми прощеного (анульованого) боргу, що не включаються до оподатковуваного доходу фізособи. Підвищення мінімалки: більше позитиву чи негативу? Підвищення мінзарплати на 277 грн навряд чи можна вважати таким, що суттєво підвищить рівень добробуту населення. В ідеалі можна було б очікувати збільшення долі білої зарплати та зменшення «у конвертах». Такий сценарій став би робочим за умови, що підвищення мінімалки відбувається тими ж темпами, якими зростає середня зарплата. Але на фоні спаду економічної активності такий крок уряду лише підвищує податкове навантаження на малий та середній бізнес, який найбільше постраждав від карантинних обмежень. Як наслідок очікуємо подальші кроки МСБ по податковий мінімізації: від збільшення «конвертів» при оплаті до череди звільнень чи переводу на неповний графік. При цьому великий бізнес та монополісти, як завжди, перекладуть свої ризики на споживачів, тож збільшення мінзарплат приведе к росту цін на товари та послуги, черговому вітку інфляції. За перше півріччя держбюджет недоотримав 38 млрд доходу. Так, збільшення мінімальної заробітної плати автоматично збільшує надходження від ЄСВ та податків, але може спровокувати ще більше поглиблення системної кризи в економіці.
Подробнее
1 сентября 2020
Хочемо поділитися з Вами приємною новиною і привітати з призначенням нашу СЕО Татьяна Андрианова яка стала координатором Глобальної ради Women in Security організації ASIS International!
  Це відкрите співтовариство для всіх жінок, пов'язаних з питаннями безпеки. Місія напрямку - підтримка та просування жінок у всьому світі як видатних лідерів в індустрії безпеки. Тетяна буде допомагати членам асоціації та надихати тих, хто зацікавлений у вступі в індустрію безпеки за допомогою індивідуальних програм і наставництва. WIS спрямована підтримувати і просувати своїх членів по всьому світу, використовуючи спільні навички і таланти для посилення лідерських здібностей. Приєднуйтесь до організації і Ви!
Подробнее

Свяжитесь с нами

Отправьте запрос, и мы перезвоним вам




ИЛИ