arrow

Наші новини

24 Липня 2024
Поговоримо про макроекономіку: кадри вирішують все! Текст намітилася серйозна криза на ринку праці України.
Сьогодні поговоримо про макроекономіку, одним із найважливіших показників якої є кадрові ресурси. Намітилася серйозна тенденція нестачі людей на кадровому ринку України. Звернемося до статистики. Згідно з дослідженням «Главкому» – дефіцит кадрів в країні складає від 4,5 до 9 мільйонів людей. Причини такого жорстокого дефіциту – низька народжуваність, висока смертність, військові дії і міграція з цим пов’язана.   Заступниця міністра соц політики Дар’я Марчак зазначила, що дефіцит такий не щезне, а буде значною проблемою ще багато наступних років. Велика зовнішня міграція спостерігалася в Україні ще до повномасштабного вторгнення, однак зараз ситуація ще більше загострилася. При цьому зазначається, що в країні майже 1 млн людей з інвалідністю, що не працевлаштовані та не працюють. І тут можна черпати величезний потенціал для перенавчання та працевлаштування. Інша проблема на ринку кадрів – нестача чоловіків. Ця тенденція дуже сильно зачепила галузі критичної інфраструктури, підприємств енергетики, перевізників. Зараз ці галузі дуже активно намагаються залучати до робіт, які раніше вважалися виключно чоловічими, жінок. Водії громадського транспорту, водії-далекобійники, електромонтери, шахтарі. Всі ці професії нині успішно освоюються жінками.   Серед бізнесу популярна думка, що вирішити проблему кадрового голоду можна також і за рахунок міграції. Але це дуже дороговартісне задоволення і потребує продуманої державної політики.   Ще одна перспективна категорія – студенти. Слід дуже серйозно змінити кадрову державну політику, пропонувати стратегічні рішення від держави і від бізнесу для ринку праці, зміну підходів. Студентам слід пропонувати комбінований підхід, там де роботу можна поєднувати із навчанням, давати можливість працювати дистанційно та із дому. Одна із перспективних категорій на ринку праці жінки після декретних відпусток яких можна перенавчати і давати можливість змінити професію чи відновитися після тривалої перерви.   Тож, на цьому фоні і бізнесам, і країні в цілому слід вибудовувати грамотну, ефективну, людиноцентричну кадрову політику та шукати ресурси в уже існуючому та несправедливо забутому кадрову потенціалі тих категорій громадян, на яких раніше вибагливі роботодавці уваги не звертали. І ще ця сумна тенденція точно має стати предметом серйозних досліджень та суттєвих змін у стратегічній кадровій політиці держави.   До речі, в Nota Group працюють чудові HR- спеціалісти, які стануть в нагоді вашому бізнесу для пошуку та закриття самий найвибагливіших вакансій навіть при існуючому жорсткому дефіциті кадрів.
Детальніше

23 Липня 2024
Nota Group відзначено у 5 номінаціях рейтингу юркомпаній «Лідери ринку — 2024»
Аусорсингова компанія Nota Group посіла топову позицію у практиці «Військове право» у рейтингу «Лідери ринку — 2024» за версією видання «Юридична Газета»! У розділ «Лідери практики. Top positions» увійшли компанії, які набрали найбільшу кількість балів пропорційно до інших та отримали найбільшу кількість голосів від колег у відповідних практиках.  Загалом компанія отримала відзнаки та посіла лідерські позиції у 5 практиках, серед яких: «IT/ТМТ», «Захист бізнесу», «GR», «Податкове право». [gallery size="large" ids="10917,10918,10919"]   Рейтингове дослідження національного ринку юридичних послуг від «Юридичної Газети» проводиться з 2016 року. Національний рейтинг позиціює не лише найсильніших гравців-лідерів, але й мідлсегмент та невеликі за розміром компанії. Цьогоріч дослідження охопило понад 100 компаній, серед яких було обрано лідерів ринку у різних практиках. Найвагоміший показник, який впливав на підсумковий (50%), — це угоди / кейси / судові спори компаній. Тут також враховувалися дохід від практики за опитуваний період, грошова оцінка, важливість / унікальність для ринку і розвитку практики, динаміка, системність роботи в зазначеній практиці. Враховувалися дані про кількість юристів / партнерів практики, дохід від практики за опитуваний період. Ознайомитися з результатами дослідження можна за посиланням.
Детальніше

19 Липня 2024
Втома та стрес. Чому виникає вигорання на роботі і як йому запобігти: поради експерта Яни Декусар в матеріалі для РБК.
Вигорання на роботі - поширене явище. Особливо серед тих працівників, які щодня мають справу з великими об'ємами інформації. За різними дослідженнями, до 60% офісних працівників можуть відчувати симптоми вигорання на певному етапі своєї кар'єри. Так, у дослідженні "Global Millennial Survey" компанії Deloitte зазначається, що 64% працівників відчувають вигорання на роботі, що може впливати на їх продуктивність і здоров'я. Чому виникає втома від роботи, до чого це призводить та як не вигоріти на роботі, якщо працюєте з великими об’ємами інформації, з'ясовувало РБК-Україна з директором департаменту кадрового супроводу та HR аутсорсингової компанії "Nota Group" Яною Декусар. На думку експерта, вигорають в основному надемоційні люди з холеричним типом темпераменту, які підключають до своєї діяльність багато емоцій.  Тож, щоб уникнути професійного вигорання слід час-від часу: відстежуватися свій емоційний стан та контролювати його; виконуючи монотонну роботу застосовувати періодичне «перемикання». Підходить добре нам знайому ще зі шкільних років систему "40-45хвилин заняття - 10-15 хвилин перерва"; регулярно знімати накопичений стрес. Що може зарадити? Хобі, спілкування із домашніми улюбленцями, спорт, читання, прогулянки на природі. Більше можна прочитати в матеріалі: https://www.rbc.ua/rus/news/vtoma-ta-stres-chomu-vinikae-vigorannya-roboti-1721142073.html
Детальніше

1 Липня 2024
Чим довше витрати часу, тим більше можливостей втрачається
Поговоримо про час. Час хоч і є поняттям філософським, але ви маєте розуміти, що це також є і видом витрат. Витрати бувають фінансові, матеріальні (сировина, енергоносії тощо) і часові (іноді їх називають трудові). Наприклад сьогодні всі бізнесмени хочуть отримати різноманітні гранти, тому що гранти не треба повертати, вони даються безкоштовно і ніби на їх отримання жодних додаткових витрат немає. Однак для  того, щоб отримати грант ти повинен вже мати певну ідею, продукт, тобі треба підготувати різноманітну документацію, відповідати певним вимогам,  і на це все витрачається дуже багато часового ресурсу. Насправді грант, як елемент поповнення ліквідності, є інвестиційним інструментом, а таких інвестиційних інструментів у світі є дуже багато. Це і модель 3F (Friends, Family, Fools), інвестори, банки тощо. І скоріш за все ці інструменти можуть бути задіяні та кошти через них можуть бути отримані набагато швидше, ніж отримання гранту. Хоча, при цьому, доведеться витратити і певну кількість фінансових ресурсів – відсотки, частину прибутку. При розгляді ідеї треба не завжди дивитися на витрати фінансові, а ще дуже серйозно зважувати часові параметри при прийнятті рішення. Однак, звернення до інших інвестиційних інструментів  дає економію часу і ми можемо запустити нашу ідею швидше, отримати прибуток вже зараз і задовольнити потреби суспільства в споживанні нашого продукту. При цьому, цей фактори особливо важливо враховувати у тих сферах, де тренди швидко змінюються і часовий фактор має життєво важливе значення. Тож чим менше витрачаємо часу – тим більше маємо можливостей!
Детальніше

20 Червня 2024
«Батарейки, здавайтеся!» – Nota Group є частиною екологічної ініціативи бізнесу щодо утилізації батарейок.
Дуже важливою складовою сучасного життя є екологічна безпека. Nota Group протягом кількох років є частиною Всеукраїнського екологічного руху «Батарейки, здавайтеся!» і в компанії постійно триває збір використаних батарейок для переробки. Це життєво важлива ініціатива, адже за даними вчених з Агентства з охорони навколишнього середовища США на частку батарейок припадає понад 50% токсичних викидів з усіх побутових відходів у світі. При цьому батарейки становлять 0,25% від усіх викидів. У складі використаних батарейок міститься ртуть, кадмій, магній, свинець, нікель, цинк. Одна батарейка здатна забруднити 16 м2 ґрунту небезпечними речовинами. Батарейки, що збираються йдуть на переробку на завод GreenWEEE у Румунії, і компанія з якою співпрацює Nota Group єдина в Україні, яка дійсно відправляє на переробку 100% батарейок які до неї потрапляють, та надає про це звіти. Закликаємо всіх наших клієнтів та представників відповідального бізнесу долучитися до цього руху. Більш детальніше про проєкт ви можете дізнатися на сайті: https://batareiky.ua/
Детальніше

18 Червня 2024
Керуючий партнер Nota Group Тетяна Андріанова про кібербезпеку та ефективність стратегії захисту інформації
Керуючий партнер Nota Group Тетяна Андріанова поділилася досвідом щодо розробки ефективних стратегій захисту інформацій в інтерв’ю Defence Alliance of Ukraine. Тож вона зазначила, що: “Для ефективного захисту інформації важливо оцінити  потенційні ризики, загрози та вразливості, розробити комплексні політики безпеки, регулярно навчати персонал із питань кібербезпеки, впроваджувати додаткові методи автентифікації, постійно моніторити та виявляти інциденти, проводити аудит безпеки та слідкувати за оновленням програмного забезпечення. Ці заходи сприятимуть побудові надійної та ефективної стратегії захисту інформації”. Про це та багато іншого в інтерв’ю щодо безпекових питань Тетяни Андріанової. З повним текстом можна ознайомитися за посиланням: https://www.linkedin.com/posts/defenceallianceua_dau-oaauz-defenceallianceua-activity-7205959845638737920-cEps/?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
Детальніше

14 Червня 2024
Переваги управлінського аудиту: Чому варто провести управлінський аудит
Управлінський аудит є важливим інструментом для компаній будь-якого розміру, який допомагає оцінити ефективність їхнього управління та ідентифікувати можливості для покращень. Цей процес включає систематичне оцінювання стратегій, процесів, структур та функцій управління з метою забезпечення відповідності до цілей компанії та досягнення оптимальних результатів. Часто до цього інструменту вдаються, коли у підприємства вникають певні труднощі: до прикладу, витрати зростають, а доходи падають; виникає гостра потреба у оборотних коштах; виникли труднощі із управлінням компанією; або навпаки, виникла потреба у масштабуванні бізнесу. Ключові елементи управлінського аудиту: оцінка стратегії компанії; оцінка фінансової діяльності; аналіз фінансових звітів та процесів фінансового управління для виявлення можливих ризиків та недоліків. оцінка операційної ефективності; аналіз управлінської структури; оцінка ризиків та внутрішнього контролю: аудитори визначають потенційні ризики для бізнесу та оцінюють ефективність систем внутрішнього контролю для їх запобігання. Переваги управлінського аудиту: покращення ефективності бізнесу; з’ясування слабких місць у системі контролю на підприємстві; зменшення ризику: аналіз дозволяє компаніям приймати запобіжні заходи для уникнення потенційних проблем та втрат; підвищення довіри стейкхолдерів. Тож, якщо ви побачили свої слабкі місця чи проблеми, які ми можемо допомогти вирішити, то звертайтеся до спеціалістів Nota Group  і крім аудиторського висновку ви також отримаєте рекомендації для керівників бізнесу щодо того як подолати “вузькі місця” у внутрішній системі контролю та обліку та щодо покращення роботи із цими напрямками.
Детальніше

7 Червня 2024
На кого не поширюється вимога з’явитися до ТЦК для оновлення даних – коментує ТСН провідний юрисконсульт компанії Nota Group Антон Маринич
В Україні 18 травня набув чинності новий закон про мобілізацію. Він встановлює низку додаткових обов’язків для українців. Ті, хто перебуває на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів уточнити адресу проживання, номери телефонів та інші особисті дані. Обов’язок йти до ТЦК для оновлення даних не поширюється на громадян, яких виключено із військового обліку. "Тому їм таке оновлення проводити не потрібно", – каже провідний юрисконсульт компанії Nota Group Антон Маринич. За новим законом, виключенню з військового обліку у ТЦК та СП підлягають громадяни, які: припинили громадянство України; визнані непридатними до військової служби; досягли граничного віку перебування в запасі. Відповідно до закону, оновити дані мають громадяни України віком від 18 до 60 років. Таким чином, вимога не поширюється на: чоловіків молодше 18 років; чоловіків старше 60 років; жінок не на військовому обліку; визнаних непридатними за станом здоров'я з виключенням з військового обліку; осіб, які офіційно припинили громадянство України. Детальніше із інформацією можна ознайомитися за посиланням: https://tsn.ua/exclusive/komu-ne-treba-stavati-na-viyskoviy-oblik-2024-vsi-vinyatki-2590980.html Ви також можете звернутися до Nota Group за консультацією з будь-яких питань мобілізації та військового обліку за телефонами +380 93 905 33 77, +380 67 905 33 77
Детальніше

6 Червня 2024
Продаємо чи купуємо бізнес: Чому необхідно провести передпродажний аудит?
Поговоримо про передпродажну оцінку бізнесу. Враховуючи реалії, що склалися наразі в Україні, з одного боку існує значний попит на купівлю бізнесу, а з іншого – багато бажаючих його продати. Дехто із власників бізнесів  мають бажання переїхати у більш безпечні регіони, скажімо у Київ чи в Західну Україну, чиїсь локації розрушено війною, однак є можливість продати франшизу і технології. Хтось релокується і продає приміщення та обладнання в одному місці та купує у іншому. Крім того, наразі склалася така тенденція, коли багато хто з інвесторів воліє не розпочинати свій бізнес з нуля, а придбати вже існуючий і працюючий з діючими виробничими ланцюжками та технологіями.  Для втілення таких намірів необхідно обов’язково здійснити передпродажний аудит. Причому це важливо як і для покупців, так і для продавців. Продавцеві важливо отримати адекватну ціну за бізнес, що продається та продемонструвати покупцеві, що  запропонована ціна є релевантною та адекватною ринковим вимогам. Крім того, йому важливо зберегти для себе “красивий продажний кейс”, в якому був аудит, що важливо для майбутніх угод із купівлі-продажу та доброго реноме серед підприємців. Що ж до покупця, то його мотивація максимально зрозуміла – отримати прозорий бізнес без суттєвих недоліків, адекватну ціну та уникнути будь-яких ризиків при купівлі бізнесу, а саме: уникнути неприємних сюрпризів у вигляді арештів, боргів, штрафів у підприємства чи бізнесу який він вирішив придбати. Тож перед купівлею чи продажем бізнесу замовляйте передпродажний аудит та оцінку бізнесу, і фахівці “Nota Group” завжди стануть вам в цьому в нагоді.
Детальніше