arrow

Наші новини

20 Червня 2024
«Батарейки, здавайтеся!» – Nota Group є частиною екологічної ініціативи бізнесу щодо утилізації батарейок.
Дуже важливою складовою сучасного життя є екологічна безпека. Nota Group протягом кількох років є частиною Всеукраїнського екологічного руху «Батарейки, здавайтеся!» і в компанії постійно триває збір використаних батарейок для переробки. Це життєво важлива ініціатива, адже за даними вчених з Агентства з охорони навколишнього середовища США на частку батарейок припадає понад 50% токсичних викидів з усіх побутових відходів у світі. При цьому батарейки становлять 0,25% від усіх викидів. У складі використаних батарейок міститься ртуть, кадмій, магній, свинець, нікель, цинк. Одна батарейка здатна забруднити 16 м2 ґрунту небезпечними речовинами. Батарейки, що збираються йдуть на переробку на завод GreenWEEE у Румунії, і компанія з якою співпрацює Nota Group єдина в Україні, яка дійсно відправляє на переробку 100% батарейок які до неї потрапляють, та надає про це звіти. Закликаємо всіх наших клієнтів та представників відповідального бізнесу долучитися до цього руху. Більш детальніше про проєкт ви можете дізнатися на сайті: https://batareiky.ua/
Детальніше

18 Червня 2024
Керуючий партнер Nota Group Тетяна Андріанова про кібербезпеку та ефективність стратегії захисту інформації
Керуючий партнер Nota Group Тетяна Андріанова поділилася досвідом щодо розробки ефективних стратегій захисту інформацій в інтерв’ю Defence Alliance of Ukraine. Тож вона зазначила, що: “Для ефективного захисту інформації важливо оцінити  потенційні ризики, загрози та вразливості, розробити комплексні політики безпеки, регулярно навчати персонал із питань кібербезпеки, впроваджувати додаткові методи автентифікації, постійно моніторити та виявляти інциденти, проводити аудит безпеки та слідкувати за оновленням програмного забезпечення. Ці заходи сприятимуть побудові надійної та ефективної стратегії захисту інформації”. Про це та багато іншого в інтерв’ю щодо безпекових питань Тетяни Андріанової. З повним текстом можна ознайомитися за посиланням: https://www.linkedin.com/posts/defenceallianceua_dau-oaauz-defenceallianceua-activity-7205959845638737920-cEps/?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
Детальніше

14 Червня 2024
Переваги управлінського аудиту: Чому варто провести управлінський аудит
Управлінський аудит є важливим інструментом для компаній будь-якого розміру, який допомагає оцінити ефективність їхнього управління та ідентифікувати можливості для покращень. Цей процес включає систематичне оцінювання стратегій, процесів, структур та функцій управління з метою забезпечення відповідності до цілей компанії та досягнення оптимальних результатів. Часто до цього інструменту вдаються, коли у підприємства вникають певні труднощі: до прикладу, витрати зростають, а доходи падають; виникає гостра потреба у оборотних коштах; виникли труднощі із управлінням компанією; або навпаки, виникла потреба у масштабуванні бізнесу. Ключові елементи управлінського аудиту: оцінка стратегії компанії; оцінка фінансової діяльності; аналіз фінансових звітів та процесів фінансового управління для виявлення можливих ризиків та недоліків. оцінка операційної ефективності; аналіз управлінської структури; оцінка ризиків та внутрішнього контролю: аудитори визначають потенційні ризики для бізнесу та оцінюють ефективність систем внутрішнього контролю для їх запобігання. Переваги управлінського аудиту: покращення ефективності бізнесу; з’ясування слабких місць у системі контролю на підприємстві; зменшення ризику: аналіз дозволяє компаніям приймати запобіжні заходи для уникнення потенційних проблем та втрат; підвищення довіри стейкхолдерів. Тож, якщо ви побачили свої слабкі місця чи проблеми, які ми можемо допомогти вирішити, то звертайтеся до спеціалістів Nota Group  і крім аудиторського висновку ви також отримаєте рекомендації для керівників бізнесу щодо того як подолати “вузькі місця” у внутрішній системі контролю та обліку та щодо покращення роботи із цими напрямками.
Детальніше

7 Червня 2024
На кого не поширюється вимога з’явитися до ТЦК для оновлення даних – коментує ТСН провідний юрисконсульт компанії Nota Group Антон Маринич
В Україні 18 травня набув чинності новий закон про мобілізацію. Він встановлює низку додаткових обов’язків для українців. Ті, хто перебуває на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів уточнити адресу проживання, номери телефонів та інші особисті дані. Обов’язок йти до ТЦК для оновлення даних не поширюється на громадян, яких виключено із військового обліку. "Тому їм таке оновлення проводити не потрібно", – каже провідний юрисконсульт компанії Nota Group Антон Маринич. За новим законом, виключенню з військового обліку у ТЦК та СП підлягають громадяни, які: припинили громадянство України; визнані непридатними до військової служби; досягли граничного віку перебування в запасі. Відповідно до закону, оновити дані мають громадяни України віком від 18 до 60 років. Таким чином, вимога не поширюється на: чоловіків молодше 18 років; чоловіків старше 60 років; жінок не на військовому обліку; визнаних непридатними за станом здоров'я з виключенням з військового обліку; осіб, які офіційно припинили громадянство України. Детальніше із інформацією можна ознайомитися за посиланням: https://tsn.ua/exclusive/komu-ne-treba-stavati-na-viyskoviy-oblik-2024-vsi-vinyatki-2590980.html Ви також можете звернутися до Nota Group за консультацією з будь-яких питань мобілізації та військового обліку за телефонами +380 93 905 33 77, +380 67 905 33 77
Детальніше

6 Червня 2024
Продаємо чи купуємо бізнес: Чому необхідно провести передпродажний аудит?
Поговоримо про передпродажну оцінку бізнесу. Враховуючи реалії, що склалися наразі в Україні, з одного боку існує значний попит на купівлю бізнесу, а з іншого – багато бажаючих його продати. Дехто із власників бізнесів  мають бажання переїхати у більш безпечні регіони, скажімо у Київ чи в Західну Україну, чиїсь локації розрушено війною, однак є можливість продати франшизу і технології. Хтось релокується і продає приміщення та обладнання в одному місці та купує у іншому. Крім того, наразі склалася така тенденція, коли багато хто з інвесторів воліє не розпочинати свій бізнес з нуля, а придбати вже існуючий і працюючий з діючими виробничими ланцюжками та технологіями.  Для втілення таких намірів необхідно обов’язково здійснити передпродажний аудит. Причому це важливо як і для покупців, так і для продавців. Продавцеві важливо отримати адекватну ціну за бізнес, що продається та продемонструвати покупцеві, що  запропонована ціна є релевантною та адекватною ринковим вимогам. Крім того, йому важливо зберегти для себе “красивий продажний кейс”, в якому був аудит, що важливо для майбутніх угод із купівлі-продажу та доброго реноме серед підприємців. Що ж до покупця, то його мотивація максимально зрозуміла – отримати прозорий бізнес без суттєвих недоліків, адекватну ціну та уникнути будь-яких ризиків при купівлі бізнесу, а саме: уникнути неприємних сюрпризів у вигляді арештів, боргів, штрафів у підприємства чи бізнесу який він вирішив придбати. Тож перед купівлею чи продажем бізнесу замовляйте передпродажний аудит та оцінку бізнесу, і фахівці “Nota Group” завжди стануть вам в цьому в нагоді.
Детальніше

31 Травня 2024
Тільки через суд? Як добитися повернення грошей за неякісний товар – коментар від юриста Nota Group Катерини Музичук. Читайте в Матеріалі Катерини Гончарової
Нерідко після покупки товару в магазині виявляється, що він неякісний чи не виконує ті функції, заради яких ви витрачали на нього кошти. Що найперше робити, коли виявили недоліки товару та в яких випадках можна повернути гроші, у коментарі РБК-Україна розповідає Катерина Музичук, юрист компанії Nota Group. "Всі ми хоч раз в житті стикалися ситуацією, коли придбаний товар виявився неякісним. І тоді маємо вибір: змиритися та використовувати неякісний або бракований, або ж спробувати отримати якісний чи, принаймні, повернути сплачені кошти. Що робити далі? давайте спробуємо розібратися покроково", – каже Катерина Музичук. Перше і найголовніше. Не поспішайте викидати чек одразу, вийшовши з магазину. Незалежно від того, купили ви хліб чи пральну машину. Ви не знаєте, який сюрприз чекатиме вас всередині. Всі ми пам'ятаємо сумнозвісні історії з мишами у хлібобулочних виробах. Якщо такий неприємний сюрприз стався з вами, і ви отримали неякісний товар, перше, що робимо – беремо чек, який підтверджує купівлю цього товару та звертаємося до продавця. Не забуваємо, що настільною книгою у питаннях захисту наших прав є Закон України "Про захист прав споживачів". Недолік та істотний недолік: в чому різниця Для розуміння того, які саме права при придбанні неякісного товару ми маємо, необхідно розрізняти поняття "недоліку" та "істотного недоліку", визначення яких також зазначене у цьому законі. "Недолік – це будь-яка невідповідність продукції вимогам нормативно-правових актів, умовам договорів або вимогам, що пред'являються до неї, а також інформації про продукцію, наданій виробником, виконавцем, продавцем", – зауважує фахівець. А істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з таких ознак: він взагалі не може бути усунутий; його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів; він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором. Отже, треба визначити, товар має недолік чи істотний недолік. І далі - звернутися до статті 8 ЗУ "Про захист прав споживачів". Там вказано, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у встановлені законодавством строки має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Що можна вимагати у продавця У разі ж виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар. Зверніть увагу. Вибір вимоги залишається за споживачем. Тобто продавець може лише запропонувати вам, проте наполягати або, більше того, вказувати, що він буде робити лише так, а не інакше, продавець не має права. З огляду на те, що він вже продав товар неналежної якості і як виправити цю ситуацію вправі обирати лише покупець. "Зазвичай у кожного продавця підготовлений свій шаблон заяви, яку заповнює та підписує покупець. Проте рекомендую уважно читати та виправляти умови, які вас не влаштовують", – звертає увагу Катерина Музичук. Також вона розповідає про правоспоживача, про яке більшість чули, але вкрай рідко використовують. Частина 9 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачає, що на письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України. "Але тут є важливий нюанс – повинна бути заявлена письмова вимога. Тобто якщо ви озвучили це продавцеві, а він відповів, що товару аналогічної марки немає в наявності, то стягнути кошти за таку відмову не вийде. А ця ж норма передбачає, що за кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі 1% вартості товару", – пояснює співрозмовниця. Якщо ж товар неналежної якості спричинив шкоду правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю споживача, тоді споживач може звернутися із заявою до Держпродспоживслужби для здійснення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) продавця. Або ж захищати свої права у суді. Джерело: https://www.rbc.ua/rus/news/tilki-cherez-sud-k-dobitisya-koshtiv-neyakisniy-1716902425.html
Детальніше

29 Травня 2024
Поговорімо про військовий облік на підприємствах
Після 18 травня зі зміною законодавства відбулися і досить значні зміни у веденні військового обліку на підприємстві. Тож, ТОП-10 змін, на які  має звернути увагу відповідальний за ведення військового обліку: Наявність військового-облікового документа у працівників-чоловіків від 18 до 60 років; Мобілізаційний вік знижено з 27 до 25 років; Військовозобов’язані громадяни України, віком до 60 років, що перебувають в Україні та за її межами зобов’язані оновити (уточнити) свої військово-облікові дані. За відмову або несвоєчасне оновлення (уточнення) наступає відповідальність; Стала доступна послуга зміни військово-облікових даних через електронний кабінет; Військовозобов’язані з інвалідністю мають відстрочку; Відстрочка поширюється на студентів стаціонару, аспірантів, докторантів; Стало можливим вилучення транспортних засобів під час дії військового стану на законних підставах; Скасовано статус “обмежено-придатний”; Відбулися зміни у Порядку бронювання військовозобов’язаних під час дії воєнного стану; Відбулися зміни у переліку підприємств, установ та організацій, які є критично-важливими в особливий період. Крім того, змінено критерії важливості в особливий період. Важливо зазначити, що Закон № 10449 від 16.07.24 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» приніс ще більш суворіші зміни у правила ведення військового обліку. Тому радимо аби не наражатися на штрафні санкції  консультуватися зі спеціалістами. Звернутися за консультацією з питань військового обліку можна за тел: + 38(093) 905-33-77; +38(067) 905-33-77 або направивши лист на електронну  пошту: info@notagroup.com.ua
Детальніше

22 Травня 2024
Мобілізація: чого чекати? До чого готуватися?
17 квітня 2024 року було опубліковано Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (далі – Закон). Основні положення цього Закону набувають чинності через один місяць з дня опублікування. Розглянемо основні зміни. ОНОВЛЕННЯ ДАНИХ ГРОМАДЯНАМИ Прикінцеві та перехідні положення Закону містять окремі обов’язки для громадян, які перебувають на військовому обліку з дня набрання чинності цим Законом, тобто з 18 травня, уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності) та інші персональні дані. При цьому встановлено, що таке оновлення має бути здійснене протягом 60 днів. Оновлення може бути здійснено трьома способами: 1. Безпосередньо у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем проживання або перебування. 2. Через Центр надання адміністративних послуг. 3. За допомогою електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста. Для громадян, які перебувають за кордоном способи такі: шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста. ВЗЯТТЯ НА ОБЛІК ПЕНСІОНЕРІВ Чоловіки віком від 18 до 60 років, які мають спеціальні звання (класні чини), зокрема у зв’язку з виходом на пенсію, з Міністерства внутрішніх справ України, Національного антикорупційного бюро України, Національної поліції України, Державного бюро розслідувань, органів та підрозділів цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби України, Служби судової охорони, органів прокуратури, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, Бюро економічної безпеки України, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом стати на військовий облік військовозобов’язаних у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки за своїм місцем проживання. ДОДАТКОВІ ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯН Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» також зазнав змін у частині обов’язків громадян. Їх перелік визначено у ст. 22, при цьому її доповнили, зобов’язавши проходити медичний огляд для визначення придатності до військової служби згідно з рішенням військово-лікарської комісії чи відповідного ТЦК та СП. А ось щодо електронного кабінету, то передбачили, що громадяни, які перебувають на військовому обліку, в добровільному порядку реєструють свій електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного чи резервіста. Оскільки повноваження поліції та службових осіб ТЦК було розширено, з набуттям чинності Закону всі чоловіки мають носити із собою військово-обліковий документ, який можуть вимагати для перевірки. Водночас причина для здійснення такої перевірки у Законі відсутня. Нагадуємо, що є такі військово-облікові документи: посвідчення про приписку до призовної дільниці (приписне посвідчення) — видається призовникам віком до 25 років, які пройшли приписку (стали на військовий облік); військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов’язаного — для військовозобов’язаних громадян, які досягли 25-річного віку, або резервістів. ЗМІНА ВИМОГ ДО ПОВІСТОК Якщо до прийняття цього Закону форма і зміст повістки визначалися Постановою Кабінету Міністрів України, то наразі обов’язкові реквізити повістки передбачили Законом. У повістці про виклик до ТЦК та СП зазначаються: 1) прізвище, ім’я, по батькові і дата народження громадянина, якому адресована повістка; 2) найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що видав повістку; 3) мета виклику до територіального центру комплектування та соціальної підтримки; 4) місце, день і час явки за викликом; 5) підпис (електронний цифровий підпис) посадової особи, яка видала (сформувала) повістку; 6) реєстраційний номер повістки; 7) роз’яснення про наслідки неявки і про обов’язок повідомити про причини неявки. З обов’язкових реквізитів прибрали «Розпорядження відповідного ТЦК та СП про оповіщення», що, по суті, спрощує оформлення такої повістки. Також передбачено створення повісток у електронній формі і наразі порядок вручення такої повістки ще не врегульовано, але потенційно її можуть надсилати на офіційну електронну адресу або електронний кабінет. Якщо повістку вручено і громадянин розписався в ній, але не може з’явитися на дату, вказану в повістці, в такому випадку поважними причинами неприбуття можуть бути: перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки, смерть його близького родича, інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути. Попри наявність поважних причин, явка за такою повісткою обов’язкова протягом семи або 10 днів залежно від того, чи повідомляв громадянин про поважні причини неявки. Як закріплено у Законі, у разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу, прибуття до ТЦК, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці ТЦК або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів. ВІЙСЬКОВО-ТРАНСПОРТНИЙ ОБОВ’ЯЗОК Як визначено у Законі, військово-транспортний обов’язок установлюється з метою задоволення потреб Збройних сил України, інших військових формувань на особливий період транспортними засобами (зокрема водними) і технікою і поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації, а також на залізниці, порти, пристані, аеропорти, нафтобази, автозаправні станції дорожнього господарства та інші підприємства, установи й організації, які забезпечують експлуатацію транспортних засобів, та на громадян — власників транспортних засобів. Водночас ще у 2000 році Кабінет Міністрів України прийняв постанову №1921, де було зазначено, що цей обов’язок поширюється також на громадян — власників транспортних засобів. Тому такі зміни не є новими. Натомість для громадян відсутній обов’язок з постановки на облік у ТЦК та СП своїх транспортних засобів. Що стосується юридичних осіб, то реєстрація транспортного засобу у сервісному центрі відбувається виключно після постановки або зняття його з обліку в ТЦК. Також всі юридичні особи зобов’язані подавати відомість встановленої форми до ТЦК про наявність транспорту та його стан. Щодо громадян такий обов’язок відсутній. Натомість у новому Законі передбачено, що Міністерство внутрішніх справ України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, забезпечує подання до ТЦК відомостей про зареєстровані транспортні засоби, які можуть бути призначені для доукомплектування Збройних сил України та інших військових формувань в особливий період. Ця норма набуде чинності через вісім місяців з дати опублікування закону, тобто 18 грудня 2024 року. Як бачимо з цієї норми, має бути ще розроблений порядок такої інформаційної взаємодії між ТЦК і МВС. Водночас відсутні критерії, за якими можна зрозуміти, який саме транспорт можуть мобілізувати. Як вбачається із Закону, це транспорт, що призначений для доукомплектування Збройних сил України та інших військових формувань. Обсяги транспортних засобів за типами та марками, що плануються залучити під час мобілізації, встановлюються згідно з Мобілізаційним планом України місцевими державними адміністраціями за поданням ТЦК та СП. Також Законом встановили обмеження у вилученні транспорту у громадян, якщо їм належить тільки один транспортний засіб, а саме не підлягає передачі Збройним силам України, іншим військовим формуванням транспортний засіб, що належить на праві власності громадянину, у разі відсутності у нього права власності на інші транспортні засоби. Приймання-передача транспортних засобів, залучених під час мобілізації, відбувається на підставі актів приймання-передачі, в яких зазначаються відомості про власників, технічний стан, залишкову (балансову) вартість та інші необхідна інформація, що дає змогу ідентифікувати транспортні засоби. Повернення транспортних засобів власнику здійснюється протягом 30 календарних днів з моменту оголошення демобілізації. ПІДСУМУЄМО ТА КІЛЬКА СЛІВ ПРО ЗБІЛЬШЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ 9 травня 2024 року Верховна Рада України прийняла у другому читанні проєкт Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за військові правопорушення». Вказаним Законом встановлюються подовжені строки притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачені ст.ст. 210, 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення. З моменту набуття чинності цим Законом нові редакції ст.ст. 210, 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення мають збільшений розмір штрафів у період особливого періоду (воєнного стану). Розмір санкцій за вказані правопорушення під час дії особливого періоду становить: 1) ст. 210 («Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку») — від 17 000 грн до 25 500 грн штрафу; 2) ст. 2101 («Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію») — в особливий період санкція передбачає накладення штрафу на громадян від 17 000 грн до 25 500 грн, а на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб і громадських об’єднань — від 34 000 грн до 59 500 грн. Є виняток, коли не можуть застосувати штраф, а саме у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (зокрема публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи. Можна констатувати, що негативний момент цього Закону полягає у скасуванні вимоги, що протокол про адміністративне правопорушення може не складатися у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених ст.ст. 210, 2101 КУпАП, що нівелює саму суть цього документа як доказу вчиненого правопорушення. Автор: Антон Маринич, адвокат, провідний юрисконсульт «Аутсорсингова компанія Nota Group» Джерело: yur-gazeta.com
Детальніше

20 Травня 2024
Чи такі вже важливі акти виконаних робіт?
Поговоримо про авансові платежі (попередню оплату) та непідписані сторонами акти виконаних робіт. Здебільшого такі питання виникають під час надання тих чи інших послуг.   Наведемо приклад. Одне підприємство домовилося з іншим про надання певних послуг. Маючи побоювання того, чи буде післяплата за виконання таких послуг, підприємці домовляються про здійснення авансового платежу за ще не виконані послуги. І далі… Ви думаєте, що послуги не надаються, і відбувається скандал? А от і не вгадали! Послуги надались, оплату здійснено, всі задоволені: замовник – якістю наданих послуг, виконавець – здійсненою наперед і в повному обсязі оплатою. Здавалося б все чудово, і залишився ряд несуттєвих формальностей. А саме: «закритися» актами виконаних робіт. Але, як зазвичай, диявол криється в деталях. Чи такий вже це не суттєвій момент – оті самі акти виконаних робіт, і чи можуть бути серйозними та складними наслідки у випадку, коли ви раптом забули закрити ці «несуттєві» формальності?   Тож, минає час. У підприємства-замовника може змінитися багато обставин. До прикладу, там міг змінитися засновник, директор, економіст, фінансовий директор чи головний бухгалтер. Може майже повністю змінитися колектив або зв’язки з попереднім колективом. Починається перегляд документації фірми, знаходиться авансовий платіж. Новий співробітник каже – аванс висить, а роботи не виконані, адже акти виконаних робіт відсутні. І може виникнути така ситуація, за якої цей співробітник чи нове керівництво фірми можуть вимагати повернення авансового платежу, адже немає доказів виконаних робіт. Крім цього, разом із поверненням коштів від вас можуть вимагати сплатити штраф, пеню, неустойку тощо. Так може вчинити будь-який недобросовісний набувач послуг.   Для того щоб убезпечити себе від подібних випадків, необхідно правильно складати договори про надання послуг та дбати про те, щоб будь-які послуги закривалися актами виконаних робіт. У будь-яких із цих дій вашим надійним помічником і радником завжди стане аутсорсингова компанія Nota Group.
Детальніше