Наші новини
20 Травня 2024
Чи такі вже важливі акти виконаних робіт?
Поговоримо про авансові платежі (попередню оплату) та непідписані сторонами акти виконаних робіт. Здебільшого такі питання виникають під час надання тих чи інших послуг.
Наведемо приклад. Одне підприємство домовилося з іншим про надання певних послуг. Маючи побоювання того, чи буде післяплата за виконання таких послуг, підприємці домовляються про здійснення авансового платежу за ще не виконані послуги. І далі… Ви думаєте, що послуги не надаються, і відбувається скандал? А от і не вгадали! Послуги надались, оплату здійснено, всі задоволені: замовник – якістю наданих послуг, виконавець – здійсненою наперед і в повному обсязі оплатою. Здавалося б все чудово, і залишився ряд несуттєвих формальностей. А саме: «закритися» актами виконаних робіт. Але, як зазвичай, диявол криється в деталях. Чи такий вже це не суттєвій момент – оті самі акти виконаних робіт, і чи можуть бути серйозними та складними наслідки у випадку, коли ви раптом забули закрити ці «несуттєві» формальності?
Тож, минає час. У підприємства-замовника може змінитися багато обставин. До прикладу, там міг змінитися засновник, директор, економіст, фінансовий директор чи головний бухгалтер. Може майже повністю змінитися колектив або зв’язки з попереднім колективом. Починається перегляд документації фірми, знаходиться авансовий платіж. Новий співробітник каже – аванс висить, а роботи не виконані, адже акти виконаних робіт відсутні. І може виникнути така ситуація, за якої цей співробітник чи нове керівництво фірми можуть вимагати повернення авансового платежу, адже немає доказів виконаних робіт. Крім цього, разом із поверненням коштів від вас можуть вимагати сплатити штраф, пеню, неустойку тощо. Так може вчинити будь-який недобросовісний набувач послуг.
Для того щоб убезпечити себе від подібних випадків, необхідно правильно складати договори про надання послуг та дбати про те, щоб будь-які послуги закривалися актами виконаних робіт. У будь-яких із цих дій вашим надійним помічником і радником завжди стане аутсорсингова компанія Nota Group.
16 Травня 2024
З Днем вишиванки
ПРОСТО НАСНИЛОСЯ...
Просто наснилося — хрестик до хрестика
Доленьку я вишивала свою...
Дуже старанно і ніжно, мов пестила
Вік свій щасливий у ріднім краю.
Чом обірвалася нитка червоная?
Чом раптом чорним постало шиття?
Хрест до хреста... Над могилами зморена
Бореться доля за гідне життя...
Просто наснилося? В сні чи в реальності
Хрестиком долю я шила свою?
Сум неодмінно знов зміниться радістю,
Вишию все те, що дуже люблю!
Хай розквіта вишиваная доленька,
Хай рушниками простелить шляхи.
Згинуть війна і гіркая неволенька,
Щастя і мир подарують роки!
Тетяна Строкач
15 Травня 2024
Без яких документів не можна перегинати блокпост – роз’яснює Антон Маринич
Під час дії воєнного стану на блокпостах в усіх водіїв автомобілів можуть перевіряти документи. За новим законом про мобілізацію, чоловікам віком від 18 до 60 років треба мати при собі військово-обліковий документ.
Про це у коментарі РБК-Україна каже адвокат і провідний юрисконсульт компанії Nota Group Антон Маринич.
Без яких документів не можна перетинати блокпост
Блокпост – посилений контрольно-пропускний пункт, який за рішенням військового командування тимчасово встановлюється на в’їзді на територію, де введено воєнний стан і встановлено особливий режим (за винятком державного кордону), на якому облаштовуються місця для перевірки осіб, транспортних засобів, багажу та вантажів, пояснює Антон Маринич.
"На блокпості можуть чергувати службові особи військових формувань та правоохоронних органів, які відповідно до закону залучені до здійснення заходів правового режиму воєнного стану", – коментує він діючі правила.
Таке визначення закріплено у Постанові КМУ №1455 "Про затвердження Порядку встановлення особливого режиму в’їзду і виїзду, обмеження свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан".
Новим законом про мобілізацію надано повноваження службовим особам ТЦК, а також Національній поліції здійснювати перевірку військово-облікових документів осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років. Передбачається, що така перевірка буде здійснюватися під відеозапис із застосуванням технічних приладів.
"Новим законом встановлено обов’язок мати при собі військово-обліковий документ та пред’являти його на вимогу службових осіб ТЦК або поліції, в тому числі така перевірка може відбуватись і на блокпостах", – зауважує Антон Маринич.
Зверніть увагу. Відмова надати такий документ або його відсутність може мати ознаки адміністративного правопорушення, а саме статті 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію), якою на сьогодні передбачений штраф у розмірі від 3400 гривень до 5100 гривень.
Нагадаємо, повістки в Україні під час дії воєнного стану можуть вручати в публічних місцях де завгодно.
14 Травня 2024
ВІДНИНІ ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ «ЗРОБЛЕНО В УКРАЇНІ» МОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ БЕЗОПЛАТНО
Для популяризації товарів українського виробництва уряд розробив торговельну марку «Зроблено в Україні» та ухвалив постанову, яка дозволяє українським підприємствам і державним органам безкоштовно використовувати її на своїй продукції. У подальшому Міністерство економіки має розробити брендбук на основі зображення.
КОМЕНТАРІ ЕКСПЕРТОК
Оксана Кузяків, виконавча директорка, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій:
«Відповідно до цієї постанови для збільшення внутрішнього попиту на товари національного виробника пропонується підвищити рівень загальної обізнаності суспільства про те, який саме товар є власним товаром національного виробника. Для цього Кабмін постановив Міністерству економіки подати на держреєстрацію торговельну марку “Зроблено в Україні” із зображенням знака, завдяки якому ми як споживачі будемо розуміти, що це – товар національного виробника. Такі заходи використовуються і в інших країнах, зокрема європейських (Швейцарія). Подібні знаки часто позначають регіональне виробництво, локального виробника.
До повномасштабної війни в Україні був ряд проєктів, зокрема технічної допомоги, що спрямовані на розвиток регіональних брендів, які використовувалися для просування товарів вироблених в цих регіонах.
У тих умовах, у яких тепер перебуває Україна, можна вважати, що це – одне велике локальне виробництво, і тому мені здається, що сам собою захід є підхожим для нинішнього часу».
Анна Жакот, керівниця практики інтелектуальної власності, Nota Group:
«Відповідно до Постанови Кабміну №197 від 23 лютого 2024 року використання торгової марки "Зроблено в Україні" є дозволеним для підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності на безоплатній основі. Водночас залишається питання щодо правомірності такого використання зазначеної торгової марки фізичними особами-підприємцями, що також є розповсюдженою групою суб’єктів господарювання, але не являють собою "підприємства, установи та організації", про які мова у постанові.
Тепер торгова марка "Зроблено в Україні" зареєстрована в усіх класах для товарів, окрім алкогольних напоїв (за винятком пива) та курильних засобів. Водночас торговельна марка не стосується класів, що пов’язані з будь-якими послугами».
Графік 3. Події, що визначали значення Індексу, оцінка події є сумою її оцінок за напрямами, тому вона може перевищувати +5, або бути меншою за -5
Графік 4. Значення окремих компонентів Індексу та кількість подій
Таблиця 1. Оцінки всіх подій та прогресу реформ за напрямами
Автор: Анна Жакот, керівниця практики інтелектуальної власності, Nota Group
Джерело: ukrinform.ua
10 Травня 2024
Трансформація лідерства та людиноцентричність: Ключ до успіху в сучасному бізнесі
Від тіньового керівника до емпатичного ментора: якість лідерства, що змінює правила гри у сучасному бізнесі.
За кожним видатним бізнесом стоять вмотивовані, навчені і залучені люди. Знайти таких завжди було завданням із «зірочкою». Зараз ще важче, адже значна частина активних та амбітних на війні, інша – облаштовує життя в нових країнах. У підсумку конкуренція бізнесу за світлі голови дедалі зростає, а оффери залишаються без відповідей. Як вигравати у цій гонитві, адже гроші вже давно не вирішують усе? Хочу поділитись інструментом, який допоможе вам знаходити і утримувати тих самих фахівців, – людиноцентризм як нова модель лідерства.
Хочеш змін? Почни з себе
Бос з авторитарним підходом до управління, який завжди правий, вважає, що без страху немає поваги, а незамінних людей не існує, ніколи не досягне довгострокового успіху. Адже такі лідери вбивають у своїх командах найкраще – ініціативність, ентузіазм, бажання проявити себе. Не дарма у лідерстві відбувся тектонічний злам – перехід від традиційного до людиноцентричного підходу у керівництві.
Лідер, за яким йдуть люди, – цілісний, прогнозований, послідовний, орієнтований на оточення. Він дає команді енергію, прагне розкрити і розвинути сильні якості кожного фахівця, залучений у подолання викликів, вміє слухати, давати адекватну оцінку процесу і результату, демонструє вдячність.
Цінності
Переважна більшість кандидатів на посаду є дуже чутливими до цінностей і корпоративної культури роботодавця. В одній галузі є компанії, в яких мріють працювати, і є ті, від яких радять триматись подалі. При чому другі можуть навіть пропонувати вищу оплату, але це не працює.
Адже чимало досвідчених і затребуваних фахівців не розглядають гроші як підставу для того, щоб долучитись до токсичної з їхньої точки зору компанії. І це правильно, адже така співпраця від початку приречена. Натомість партнерство, що грунтується на сінергії у цінностях, приносить бізнесу стійкий успіх. Тому на етапі знайомства я раджу роботодавцю і кандидату бути максимально відвертими один з одним і з самими собою: окреслити у вакансії і обговорити на співбесіді цінності і принципи, які є непорушними. Якщо вони збігаються – це половина успіху.
Ставлення
Більшість фахівці з досвідом, необхідними навичками та адекватною самооцінкою не працюють у парадигмі «робота = зарплата». Люди потребують більшого. Турботи про себе. Відчуття надійності і захищеності. Можливостей для розвитку і самореалізації. Справедливої оцінки своїх зусиль. Прогнозованої та адекватної реакції керівництва у випадку його помилки. Все це завдання для лідера.
Сьогодні ключ до втримання талантів – servant leadership. Ця концепція перевертає звичні для нас ролі: лідер служить іншим, не отримує послуги, а надає їх. Не бізнес для лідера, а лідер для бізнеса. Тут у стосунках «лідер-команда» домінують емоційний інтелект, емпатія, піклування і довіра. Як на мене, тільки така атмосфера здатна створити середовище, яке надихатиме людей бути творчими, залученими і повністю віддавати себе спільній меті.
Простір довіри
Створення відкритого та довірчого середовища в колективі – багатокомпонентна задача і лише сервісного керівника тут не достатньо. Адже бізнес це не тільки вертикальні, але й горизонтальні зв’язки. Керівники взаємодіють з підлеглими. Фахівці взаємодіють одне з одним, одні структурні підрозділи з іншими. Все це, безумовно, формує і впливає на атмосферу в команді. Задача керівника – відслідковувати та своєчасно реагувати на токсичні точкові прояви усіх членів команди.
Зараз усі ми перебуваємо у важкому психологічному та емоційному стані, іноді дозволяючи собі випускати негатив на роботі, у взаємодії із колегами чи навіть із клієнтами. Такі епізоди мають руйнівну силу, і самоусунення лідера тут найгірша стратегія. Я рекомендую одразу реагувати: з’ясувати причину, запропонувати допомогу, показати людині, що вона не сама і має повну вашу підтримку. Разом зі мною такі конфлікти розв’язує корпоративний психолог, який від початку повномасштабної війни безкоштовно консультує колег у складні часи.
Практичні кроки
Інноваційний підхід до лідерства і управління людськими ресурсами базується на кількох стовпах – мінімізація помилок, максимізація цінностей, заохочення експериментів та інвестування у розвиток.
Проаналізуйте свій стиль управління, працюйте над цінностями та довірою і вам не доведеться витрачати ресурс на контроль і мотивацію колег – вони усе зроблять найкращим чином. Дайте їм простір для дій, будьте поруч, коли потрібні, і залиште у минулому посадові інструкції.
Важлива складова успіху – здорові горизонтальні відносини в команді. Тому при побудові моделі сервісного лідерства ми розбирали кожний компонент взаємодії співробітників одне з одним і навіть розробили цілий кодекс: правила листування, як ми зустрічаємо новачків, як реагуємо на звернення у робочих справах, як вирішуємо конфлікти, тощо.
Але жодний кодекс не матиме сенсу, якщо його не буде дотримуватись лідер. Якщо він розгублений, неусвідомлений і, що називається, не в ресурсі, здорова атмосфера буде зруйнована. Тож самодисципліна і самоаналіз – ваш прямий обов’язок.
Людиноцентризм у відносинах з клієнтом
Коли сервіс вшитий у ДНК компанії, це має позитивний вплив не тільки у відносинах із внутрішнім клієнтом – співробітником, але й із зовнішнім – клієнтом. Продаж послуги ми не розглядаємо як процес заробляння грошей, а як допомогу у вирішенні його проблем.
Починаємо з того, що намагаємось зрозуміти, які в клієнта болі, чим і як саме ми можемо бути корисними, побудувати максимальну довіру і тільки після цього пропонувати послугу. У взаємодії з клієнтом ми завжди виходимо за межі замовленої ним послуги, щоб досягти wow-ефекта, а він завжди настає, коли клієнт отримує більше, ніж очікує. Так ми розбудовуємо емоційні зв’язки з клієнтом і досягаємо своєї мети – щасливий клієнт, який збільшив достаток завдяки нашій співпраці.
Такий підхід ми називаємо культурою сервісного бачення в компанії. Вона формує такі відносини з клієнтом, в яких ціна є другорядною.
Переформатування власного стилю управління, створення справді родинної атмосфери у команді – це не проєкт із ТЗ і дедлайнами. Це щохвилинний кропіткий процес. Спочатку я сприймала його як одну зі складових своїх службових обов’язків, згодом він став свідомим вибором і моєю місією. Врешті із взаємодії з колегами та клієнтами він поширився на все моє життя. Усвідомлена користь для оточуючих надихає і дає сили рухатись і змінювати світ навколо себе.
Автор: Тетяна Андріанова, СЕО Octava Capital, Голова Комітету з корпоративної безпеки Групи компаній Октава, керуючий партнер Nota Group
Джерело: liga.net
9 Травня 2024
Чи можуть насправді вручати повістки на блокпостах: пояснення юриста
В Україні не визначено спеціальних місць, де можуть видавати повістки. Це означає, що їх можуть вручати в громадських місцях де завгодно: просто на вулиці, біля магазинів, держпавних установ. Це повністю законно. Вручати такий документ мають уповноважені на це особи.
Що треба знати про можливе вручення повісток на блокпостах, в коментарі РБК-Україна розповідає адвокат і провідний юрисконсульт компанії Nota Group Антон Маринич.
Повістки на блокпостах: що потрібно знати
З прийняттям нового закону про мобілізацію у громадян виникають нові обов’язки. Якщо до прийняття цього Закону форма і зміст повістки визначались Постановою Кабінету Міністрів України, то зараз обов’язкові реквізити повістки передбачили законом, зауважує Антон Маринич.
У повістці про виклик до ТЦК та СП зазначаються:
прізвище, ім’я та по батькові і дата народження громадянина, якому адресована повістка;
найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що видав повістку;
мета виклику до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;
місце, день і час явки за викликом;
підпис (електронний цифровий підпис) посадової особи, яка видала (сформувала) повістку;
реєстраційний номер повістки;
роз’яснення про наслідки неявки і про обов’язок повідомити про причини неявки.
З обов’язкових реквізитів прибрали "Розпорядження відповідного ТЦК та СП про оповіщення", що по суті спрощує оформлення такої повістки, зауважує адвокат.
Фото: Явка за врученою на блокпосту повісткою обов’язкова протягом 7 або 10 днів (Getty Images)
Коли треба з'явитися до ТЦК після вручення повістки
Законом надано повноваження службовим особам ТЦК, а також національній поліції здійснювати перевірку військово-облікових документів осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років. Громадянин зобов’язаний пред’явити такий документ, щоб уповноважена особа могла його прочитати.
"За таких обставин при перевірці документів на блок-посту громадянам можуть вручати повістки", – каже він.
Якщо повістку вручено і ви розписалися в ній, але не можете з’явитись на дату вказану у повістці, в такому випадку поважними причинами неприбуття можуть бути:
перешкода стихійного характеру;
хвороба громадянина;
воєнні дії на відповідній території та їх наслідки;
смерть його близького родича;
інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути.
Попри наявність поважних причин, явка за такою повісткою обов’язкова протягом 7 днів або 10 днів, в залежності чи повідомляв він про поважні причини неявки, додає співрозмовник.
"Як закріплено у законі, у разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до ТЦК, повідомити про причини неявки шляхом прямого звернення до зазначеного у повістці ТЦК або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, який не перевищує 7 календарних днів. Кабмін ще розробляє порядок вручення повісток, і можливо буде деталізована процедура такого вручення", – пояснює фахівець Nota Group.
Нагадаємо, новий закон про мобілізацію набуває чинності 18 травня 2024 року. Він встановлює низку додаткових обов’язків для українців.
Автор: Антон Маринич, адвокат і провідний юрисконсульт компанії Nota Group
Джерело: РБК-Україна
8 Травня 2024
То чому все ж аутсорс?
У будь-якого бізнеса є свій бек офіс. В ньому зосереджені спеціалісти, як правило, не пов’язані із профільною діяльністю. Це можуть бути бухгалтери, юристи, фінансові радники, спеціалісти із підбору персоналу чи кадровики. Безумовно, це дуже важливі і значні для будь-якого бізнесу функції і без них важко уявити будь-яку успішну діяльність. Іноді доцільно “виховати” власного спеціаліста, так би мовити, виплекати свої кадри. Однак, часто занурившись у рутину і не встигаючи за великою кількістю задач такі спеціалісти або отримують шалене перевантаження або перестають через велику завантаженість продукувати нові ідеї. Так, до прикладу, може відбутися скажімо з юристом багатопрофільного підприємства. Який же вихід у такому випадку, щоб уникнути професійного вигорання найманих працівників у бек офісі і вдало рухатися вперед, застосовуючи інновації, нові ідеї?
Вихід є! і це - аутсорс. Обслуговуюча аутсорсингова компанія виконує все ті ж функції – але бізнес, натомість, отримує новий «центр тяжіння», свіжі ідеї і (о диво!) дохід. Спеціалісти, що працюють на аутсорсі націлені на те, щоб ваш бізнес розвивався! Бо чим більше заробляє ваш бізнес – тим більше заробляють і вони, чим більше нових джерел заробітку вони вам запропонують – тим з більшого ресурсу ви разом отримаєте доходи. Скажімо так, аутсорсинговій компанії вигідно генерувати ідеї для вашого бізнесу.
Така компанія навіть може стати ініціатором якихось структурних змін у вашому бізнесі. Скажімо – запропонувати бізнес-ідеї на кшталт відкриття нового офісу, партнерства чи колаборації, тому що їм вигідно розвиватися поряд із вами. Адже й вони при цьому зароблятимуть.
Тож, дякуючи ідеям аутсорсингових консультантів, такі бізнеси і швидше зростають і краще масштабуються. Вони фактично запрограмовані на успіх! Адже аутсорсингова команда – це, як правило, креатив, нові ідеї, постійний розвиток та вдосконалення! Тож, звертайтеся до Nota Group і ви лише зростатимете разом з нами!
Вибір, звісно, за вами – працювати із штатними співробітниками чи звернутися до аутсорсингових послуг. Можливо використовувати комбінований варіант. Однак розвиток передбачає переваги! А системні переваги з аутсорсингом безперечні! Але це вже тема наступної Нотатки.
6 Травня 2024
Кому не треба йти до ТЦК за новим законом про мобілізацію – роз’яснює Антон Маринич в коментарі РБК
Новий закон про мобілізацію набуває чинності 18 травня 2024 року. Він встановлює низку додаткових обов’язків для українців. Ті, хто перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів уточнити адресу проживання, номери телефонів та інші особисті дані.
Про те, кому не треба йти до ТЦК після набуття чинності нового закону про мобілізацію у коментарі РБК-Україна пояснює адвокат та провідний юрисконсульт Nota Group Антон Маринич.
Для тих, хто перебуває на території України, оновити дані можна трьома способами:
Самостійно прийти до ТЦК та СП;
через центри надання адміністративних послуг;
через електронний кабінет.
Якщо ви перебуваєте за кордоном, то можна повідомити такі данні на офіційному сайті такого ТЦК, або через електронний кабінет. Планується, що оновлення через ЦНАП має запрацювати з 17 травня, а електронний кабінет – з 17 червня.
Детальніше читайте за посиланням:
https://www.rbc.ua/
3 Травня 2024
Побачило світ інтерв’ю Керуючого партнера Nota Group Тетяни Андріанової Журналу “Femida.ua”
“Наразі відбуваються дуже потужні зміни у бізнес середовищі, що потребують оперативного реагування на виклики та можливості сьогодення. З огляду на величезний досвід та експертність в управлінні бізнес-процесами, ми допомагаємо нашим клієнтам розширити їхні горизонти та максимально розкрити потенціал, покращити фінансові показники та розвинути бізнес в умовах динамічного ринку.
Для того, щоб реалізувати будь-які зміни та трансформації, потрібно спочатку провести корпоративну діагностику, щоб виявити слабкі місця та проблемні зони, які можуть негативно вплинути на ефективність та прибутковість. За результатами цього аудиту ми надаємо відповідні рекомендації та супроводжуємо всі процеси до досягнення кінцевого результату: чи то автоматизація бізнес-процесів, чи то лонч нових продуктів та вихід на нові ринки, чи залучення інвестицій або позикового капітали під масштабування бізнесу тощо”.
Керуючий партнер Nota Group Тетяна Андріанова у інтерв’ю журналу “Femida.ua”. З повним текстом можете ознайомитися за посиланням: https://femida.ua/wp-content/uploads/2024/04/Femida_UA_1-2024_23-04.pdf