arrow

Наші новини

31 Травня 2024
Тільки через суд? Як добитися повернення грошей за неякісний товар – коментар від юриста Nota Group Катерини Музичук. Читайте в Матеріалі Катерини Гончарової
Нерідко після покупки товару в магазині виявляється, що він неякісний чи не виконує ті функції, заради яких ви витрачали на нього кошти. Що найперше робити, коли виявили недоліки товару та в яких випадках можна повернути гроші, у коментарі РБК-Україна розповідає Катерина Музичук, юрист компанії Nota Group. "Всі ми хоч раз в житті стикалися ситуацією, коли придбаний товар виявився неякісним. І тоді маємо вибір: змиритися та використовувати неякісний або бракований, або ж спробувати отримати якісний чи, принаймні, повернути сплачені кошти. Що робити далі? давайте спробуємо розібратися покроково", – каже Катерина Музичук. Перше і найголовніше. Не поспішайте викидати чек одразу, вийшовши з магазину. Незалежно від того, купили ви хліб чи пральну машину. Ви не знаєте, який сюрприз чекатиме вас всередині. Всі ми пам'ятаємо сумнозвісні історії з мишами у хлібобулочних виробах. Якщо такий неприємний сюрприз стався з вами, і ви отримали неякісний товар, перше, що робимо – беремо чек, який підтверджує купівлю цього товару та звертаємося до продавця. Не забуваємо, що настільною книгою у питаннях захисту наших прав є Закон України "Про захист прав споживачів". Недолік та істотний недолік: в чому різниця Для розуміння того, які саме права при придбанні неякісного товару ми маємо, необхідно розрізняти поняття "недоліку" та "істотного недоліку", визначення яких також зазначене у цьому законі. "Недолік – це будь-яка невідповідність продукції вимогам нормативно-правових актів, умовам договорів або вимогам, що пред'являються до неї, а також інформації про продукцію, наданій виробником, виконавцем, продавцем", – зауважує фахівець. А істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з таких ознак: він взагалі не може бути усунутий; його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів; він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором. Отже, треба визначити, товар має недолік чи істотний недолік. І далі - звернутися до статті 8 ЗУ "Про захист прав споживачів". Там вказано, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у встановлені законодавством строки має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Що можна вимагати у продавця У разі ж виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар. Зверніть увагу. Вибір вимоги залишається за споживачем. Тобто продавець може лише запропонувати вам, проте наполягати або, більше того, вказувати, що він буде робити лише так, а не інакше, продавець не має права. З огляду на те, що він вже продав товар неналежної якості і як виправити цю ситуацію вправі обирати лише покупець. "Зазвичай у кожного продавця підготовлений свій шаблон заяви, яку заповнює та підписує покупець. Проте рекомендую уважно читати та виправляти умови, які вас не влаштовують", – звертає увагу Катерина Музичук. Також вона розповідає про правоспоживача, про яке більшість чули, але вкрай рідко використовують. Частина 9 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачає, що на письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України. "Але тут є важливий нюанс – повинна бути заявлена письмова вимога. Тобто якщо ви озвучили це продавцеві, а він відповів, що товару аналогічної марки немає в наявності, то стягнути кошти за таку відмову не вийде. А ця ж норма передбачає, що за кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі 1% вартості товару", – пояснює співрозмовниця. Якщо ж товар неналежної якості спричинив шкоду правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю споживача, тоді споживач може звернутися із заявою до Держпродспоживслужби для здійснення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) продавця. Або ж захищати свої права у суді. Джерело: https://www.rbc.ua/rus/news/tilki-cherez-sud-k-dobitisya-koshtiv-neyakisniy-1716902425.html
Детальніше

29 Травня 2024
Поговорімо про військовий облік на підприємствах
Після 18 травня зі зміною законодавства відбулися і досить значні зміни у веденні військового обліку на підприємстві. Тож, ТОП-10 змін, на які  має звернути увагу відповідальний за ведення військового обліку: Наявність військового-облікового документа у працівників-чоловіків від 18 до 60 років; Мобілізаційний вік знижено з 27 до 25 років; Військовозобов’язані громадяни України, віком до 60 років, що перебувають в Україні та за її межами зобов’язані оновити (уточнити) свої військово-облікові дані. За відмову або несвоєчасне оновлення (уточнення) наступає відповідальність; Стала доступна послуга зміни військово-облікових даних через електронний кабінет; Військовозобов’язані з інвалідністю мають відстрочку; Відстрочка поширюється на студентів стаціонару, аспірантів, докторантів; Стало можливим вилучення транспортних засобів під час дії військового стану на законних підставах; Скасовано статус “обмежено-придатний”; Відбулися зміни у Порядку бронювання військовозобов’язаних під час дії воєнного стану; Відбулися зміни у переліку підприємств, установ та організацій, які є критично-важливими в особливий період. Крім того, змінено критерії важливості в особливий період. Важливо зазначити, що Закон № 10449 від 16.07.24 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» приніс ще більш суворіші зміни у правила ведення військового обліку. Тому радимо аби не наражатися на штрафні санкції  консультуватися зі спеціалістами. Звернутися за консультацією з питань військового обліку можна за тел: + 38(093) 905-33-77; +38(067) 905-33-77 або направивши лист на електронну  пошту: info@notagroup.com.ua
Детальніше

22 Травня 2024
Мобілізація: чого чекати? До чого готуватися?
17 квітня 2024 року було опубліковано Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (далі – Закон). Основні положення цього Закону набувають чинності через один місяць з дня опублікування. Розглянемо основні зміни. ОНОВЛЕННЯ ДАНИХ ГРОМАДЯНАМИ Прикінцеві та перехідні положення Закону містять окремі обов’язки для громадян, які перебувають на військовому обліку з дня набрання чинності цим Законом, тобто з 18 травня, уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності) та інші персональні дані. При цьому встановлено, що таке оновлення має бути здійснене протягом 60 днів. Оновлення може бути здійснено трьома способами: 1. Безпосередньо у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем проживання або перебування. 2. Через Центр надання адміністративних послуг. 3. За допомогою електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста. Для громадян, які перебувають за кордоном способи такі: шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста. ВЗЯТТЯ НА ОБЛІК ПЕНСІОНЕРІВ Чоловіки віком від 18 до 60 років, які мають спеціальні звання (класні чини), зокрема у зв’язку з виходом на пенсію, з Міністерства внутрішніх справ України, Національного антикорупційного бюро України, Національної поліції України, Державного бюро розслідувань, органів та підрозділів цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби України, Служби судової охорони, органів прокуратури, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, Бюро економічної безпеки України, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом стати на військовий облік військовозобов’язаних у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки за своїм місцем проживання. ДОДАТКОВІ ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯН Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» також зазнав змін у частині обов’язків громадян. Їх перелік визначено у ст. 22, при цьому її доповнили, зобов’язавши проходити медичний огляд для визначення придатності до військової служби згідно з рішенням військово-лікарської комісії чи відповідного ТЦК та СП. А ось щодо електронного кабінету, то передбачили, що громадяни, які перебувають на військовому обліку, в добровільному порядку реєструють свій електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного чи резервіста. Оскільки повноваження поліції та службових осіб ТЦК було розширено, з набуттям чинності Закону всі чоловіки мають носити із собою військово-обліковий документ, який можуть вимагати для перевірки. Водночас причина для здійснення такої перевірки у Законі відсутня. Нагадуємо, що є такі військово-облікові документи: посвідчення про приписку до призовної дільниці (приписне посвідчення) — видається призовникам віком до 25 років, які пройшли приписку (стали на військовий облік); військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов’язаного — для військовозобов’язаних громадян, які досягли 25-річного віку, або резервістів. ЗМІНА ВИМОГ ДО ПОВІСТОК Якщо до прийняття цього Закону форма і зміст повістки визначалися Постановою Кабінету Міністрів України, то наразі обов’язкові реквізити повістки передбачили Законом. У повістці про виклик до ТЦК та СП зазначаються: 1) прізвище, ім’я, по батькові і дата народження громадянина, якому адресована повістка; 2) найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що видав повістку; 3) мета виклику до територіального центру комплектування та соціальної підтримки; 4) місце, день і час явки за викликом; 5) підпис (електронний цифровий підпис) посадової особи, яка видала (сформувала) повістку; 6) реєстраційний номер повістки; 7) роз’яснення про наслідки неявки і про обов’язок повідомити про причини неявки. З обов’язкових реквізитів прибрали «Розпорядження відповідного ТЦК та СП про оповіщення», що, по суті, спрощує оформлення такої повістки. Також передбачено створення повісток у електронній формі і наразі порядок вручення такої повістки ще не врегульовано, але потенційно її можуть надсилати на офіційну електронну адресу або електронний кабінет. Якщо повістку вручено і громадянин розписався в ній, але не може з’явитися на дату, вказану в повістці, в такому випадку поважними причинами неприбуття можуть бути: перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки, смерть його близького родича, інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути. Попри наявність поважних причин, явка за такою повісткою обов’язкова протягом семи або 10 днів залежно від того, чи повідомляв громадянин про поважні причини неявки. Як закріплено у Законі, у разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу, прибуття до ТЦК, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці ТЦК або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів. ВІЙСЬКОВО-ТРАНСПОРТНИЙ ОБОВ’ЯЗОК Як визначено у Законі, військово-транспортний обов’язок установлюється з метою задоволення потреб Збройних сил України, інших військових формувань на особливий період транспортними засобами (зокрема водними) і технікою і поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації, а також на залізниці, порти, пристані, аеропорти, нафтобази, автозаправні станції дорожнього господарства та інші підприємства, установи й організації, які забезпечують експлуатацію транспортних засобів, та на громадян — власників транспортних засобів. Водночас ще у 2000 році Кабінет Міністрів України прийняв постанову №1921, де було зазначено, що цей обов’язок поширюється також на громадян — власників транспортних засобів. Тому такі зміни не є новими. Натомість для громадян відсутній обов’язок з постановки на облік у ТЦК та СП своїх транспортних засобів. Що стосується юридичних осіб, то реєстрація транспортного засобу у сервісному центрі відбувається виключно після постановки або зняття його з обліку в ТЦК. Також всі юридичні особи зобов’язані подавати відомість встановленої форми до ТЦК про наявність транспорту та його стан. Щодо громадян такий обов’язок відсутній. Натомість у новому Законі передбачено, що Міністерство внутрішніх справ України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, забезпечує подання до ТЦК відомостей про зареєстровані транспортні засоби, які можуть бути призначені для доукомплектування Збройних сил України та інших військових формувань в особливий період. Ця норма набуде чинності через вісім місяців з дати опублікування закону, тобто 18 грудня 2024 року. Як бачимо з цієї норми, має бути ще розроблений порядок такої інформаційної взаємодії між ТЦК і МВС. Водночас відсутні критерії, за якими можна зрозуміти, який саме транспорт можуть мобілізувати. Як вбачається із Закону, це транспорт, що призначений для доукомплектування Збройних сил України та інших військових формувань. Обсяги транспортних засобів за типами та марками, що плануються залучити під час мобілізації, встановлюються згідно з Мобілізаційним планом України місцевими державними адміністраціями за поданням ТЦК та СП. Також Законом встановили обмеження у вилученні транспорту у громадян, якщо їм належить тільки один транспортний засіб, а саме не підлягає передачі Збройним силам України, іншим військовим формуванням транспортний засіб, що належить на праві власності громадянину, у разі відсутності у нього права власності на інші транспортні засоби. Приймання-передача транспортних засобів, залучених під час мобілізації, відбувається на підставі актів приймання-передачі, в яких зазначаються відомості про власників, технічний стан, залишкову (балансову) вартість та інші необхідна інформація, що дає змогу ідентифікувати транспортні засоби. Повернення транспортних засобів власнику здійснюється протягом 30 календарних днів з моменту оголошення демобілізації. ПІДСУМУЄМО ТА КІЛЬКА СЛІВ ПРО ЗБІЛЬШЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ 9 травня 2024 року Верховна Рада України прийняла у другому читанні проєкт Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за військові правопорушення». Вказаним Законом встановлюються подовжені строки притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачені ст.ст. 210, 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення. З моменту набуття чинності цим Законом нові редакції ст.ст. 210, 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення мають збільшений розмір штрафів у період особливого періоду (воєнного стану). Розмір санкцій за вказані правопорушення під час дії особливого періоду становить: 1) ст. 210 («Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку») — від 17 000 грн до 25 500 грн штрафу; 2) ст. 2101 («Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію») — в особливий період санкція передбачає накладення штрафу на громадян від 17 000 грн до 25 500 грн, а на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб і громадських об’єднань — від 34 000 грн до 59 500 грн. Є виняток, коли не можуть застосувати штраф, а саме у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (зокрема публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи. Можна констатувати, що негативний момент цього Закону полягає у скасуванні вимоги, що протокол про адміністративне правопорушення може не складатися у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених ст.ст. 210, 2101 КУпАП, що нівелює саму суть цього документа як доказу вчиненого правопорушення. Автор: Антон Маринич, адвокат, провідний юрисконсульт «Аутсорсингова компанія Nota Group» Джерело: yur-gazeta.com
Детальніше

20 Травня 2024
Чи такі вже важливі акти виконаних робіт?
Поговоримо про авансові платежі (попередню оплату) та непідписані сторонами акти виконаних робіт. Здебільшого такі питання виникають під час надання тих чи інших послуг.   Наведемо приклад. Одне підприємство домовилося з іншим про надання певних послуг. Маючи побоювання того, чи буде післяплата за виконання таких послуг, підприємці домовляються про здійснення авансового платежу за ще не виконані послуги. І далі… Ви думаєте, що послуги не надаються, і відбувається скандал? А от і не вгадали! Послуги надались, оплату здійснено, всі задоволені: замовник – якістю наданих послуг, виконавець – здійсненою наперед і в повному обсязі оплатою. Здавалося б все чудово, і залишився ряд несуттєвих формальностей. А саме: «закритися» актами виконаних робіт. Але, як зазвичай, диявол криється в деталях. Чи такий вже це не суттєвій момент – оті самі акти виконаних робіт, і чи можуть бути серйозними та складними наслідки у випадку, коли ви раптом забули закрити ці «несуттєві» формальності?   Тож, минає час. У підприємства-замовника може змінитися багато обставин. До прикладу, там міг змінитися засновник, директор, економіст, фінансовий директор чи головний бухгалтер. Може майже повністю змінитися колектив або зв’язки з попереднім колективом. Починається перегляд документації фірми, знаходиться авансовий платіж. Новий співробітник каже – аванс висить, а роботи не виконані, адже акти виконаних робіт відсутні. І може виникнути така ситуація, за якої цей співробітник чи нове керівництво фірми можуть вимагати повернення авансового платежу, адже немає доказів виконаних робіт. Крім цього, разом із поверненням коштів від вас можуть вимагати сплатити штраф, пеню, неустойку тощо. Так може вчинити будь-який недобросовісний набувач послуг.   Для того щоб убезпечити себе від подібних випадків, необхідно правильно складати договори про надання послуг та дбати про те, щоб будь-які послуги закривалися актами виконаних робіт. У будь-яких із цих дій вашим надійним помічником і радником завжди стане аутсорсингова компанія Nota Group.
Детальніше

16 Травня 2024
З Днем вишиванки
ПРОСТО НАСНИЛОСЯ... Просто наснилося — хрестик до хрестика Доленьку я вишивала свою... Дуже старанно і ніжно, мов пестила Вік свій щасливий у ріднім краю.   Чом обірвалася нитка червоная? Чом раптом чорним постало шиття? Хрест до хреста... Над могилами зморена Бореться доля за гідне життя...   Просто наснилося? В сні чи в реальності Хрестиком долю я шила свою? Сум неодмінно знов зміниться радістю, Вишию все те, що дуже люблю!   Хай розквіта вишиваная доленька, Хай рушниками простелить шляхи. Згинуть війна і гіркая неволенька, Щастя і мир подарують роки! Тетяна Строкач
Детальніше

15 Травня 2024
Без яких документів не можна перегинати блокпост – роз’яснює Антон Маринич
Під час дії воєнного стану на блокпостах в усіх водіїв автомобілів можуть перевіряти документи. За новим законом про мобілізацію, чоловікам віком від 18 до 60 років треба мати при собі військово-обліковий документ. Про це у коментарі РБК-Україна каже адвокат і провідний юрисконсульт компанії Nota Group Антон Маринич. Без яких документів не можна перетинати блокпост Блокпост – посилений контрольно-пропускний пункт, який за рішенням військового командування тимчасово встановлюється на в’їзді на територію, де введено воєнний стан і встановлено особливий режим (за винятком державного кордону), на якому облаштовуються місця для перевірки осіб, транспортних засобів, багажу та вантажів, пояснює Антон Маринич. "На блокпості можуть чергувати службові особи військових формувань та правоохоронних органів, які відповідно до закону залучені до здійснення заходів правового режиму воєнного стану", – коментує він діючі правила. Таке визначення закріплено у Постанові КМУ №1455 "Про затвердження Порядку встановлення особливого режиму в’їзду і виїзду, обмеження свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан". Новим законом про мобілізацію надано повноваження службовим особам ТЦК, а також Національній поліції здійснювати перевірку військово-облікових документів осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років. Передбачається, що така перевірка буде здійснюватися під відеозапис із застосуванням технічних приладів. "Новим законом встановлено обов’язок мати при собі військово-обліковий документ та пред’являти його на вимогу службових осіб ТЦК або поліції, в тому числі така перевірка може відбуватись і на блокпостах", – зауважує Антон Маринич. Зверніть увагу. Відмова надати такий документ або його відсутність може мати ознаки адміністративного правопорушення, а саме статті 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію), якою на сьогодні передбачений штраф у розмірі від 3400 гривень до 5100 гривень. Нагадаємо, повістки в Україні під час дії воєнного стану можуть вручати в публічних місцях де завгодно.
Детальніше

14 Травня 2024
ВІДНИНІ ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ «ЗРОБЛЕНО В УКРАЇНІ» МОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ БЕЗОПЛАТНО
Для популяризації товарів українського виробництва уряд розробив торговельну марку «Зроблено в Україні» та ухвалив постанову, яка дозволяє українським підприємствам і державним органам безкоштовно використовувати її на своїй продукції. У подальшому Міністерство економіки має розробити брендбук на основі зображення. КОМЕНТАРІ ЕКСПЕРТОК Оксана Кузяків, виконавча директорка, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій: «Відповідно до цієї постанови для збільшення внутрішнього попиту на товари національного виробника пропонується підвищити рівень загальної обізнаності суспільства про те, який саме товар є власним товаром національного виробника. Для цього Кабмін постановив Міністерству економіки подати на держреєстрацію торговельну марку “Зроблено в Україні” із зображенням знака, завдяки якому ми як споживачі будемо розуміти, що це – товар національного виробника. Такі заходи використовуються і в інших країнах, зокрема європейських (Швейцарія). Подібні знаки часто позначають регіональне виробництво, локального виробника. До повномасштабної війни в Україні був ряд проєктів, зокрема технічної допомоги, що спрямовані на розвиток регіональних брендів, які використовувалися для просування товарів вироблених в цих регіонах. У тих умовах, у яких тепер перебуває Україна, можна вважати, що це – одне велике локальне виробництво, і тому мені здається, що сам собою захід є підхожим для нинішнього часу». Анна Жакот, керівниця практики інтелектуальної власності, Nota Group: «Відповідно до Постанови Кабміну №197 від 23 лютого 2024 року використання торгової марки "Зроблено в Україні" є дозволеним для підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності на безоплатній основі. Водночас залишається питання щодо правомірності такого використання зазначеної торгової марки фізичними особами-підприємцями, що також є розповсюдженою групою суб’єктів господарювання, але не являють собою "підприємства, установи та організації", про які мова у постанові. Тепер торгова марка "Зроблено в Україні" зареєстрована в усіх класах для товарів, окрім алкогольних напоїв (за винятком пива) та курильних засобів. Водночас торговельна марка не стосується класів, що пов’язані з будь-якими послугами». Графік 3. Події, що визначали значення Індексу, оцінка події є сумою її оцінок за напрямами, тому вона може перевищувати +5, або бути меншою за -5   Графік 4. Значення окремих компонентів Індексу та кількість подій   Таблиця 1. Оцінки всіх подій та прогресу реформ за напрямами Автор: Анна Жакот, керівниця практики інтелектуальної власності, Nota Group Джерело: ukrinform.ua
Детальніше

10 Травня 2024
Трансформація лідерства та людиноцентричність: Ключ до успіху в сучасному бізнесі
Від тіньового керівника до емпатичного ментора: якість лідерства, що змінює правила гри у сучасному бізнесі. За кожним видатним бізнесом стоять вмотивовані, навчені і залучені люди. Знайти таких завжди було завданням із «зірочкою». Зараз ще важче, адже значна частина активних та амбітних на війні, інша – облаштовує життя в нових країнах. У підсумку конкуренція бізнесу за світлі голови дедалі зростає, а оффери залишаються без відповідей. Як вигравати у цій гонитві, адже гроші вже давно не вирішують усе? Хочу поділитись інструментом, який допоможе вам знаходити і утримувати тих самих фахівців, – людиноцентризм як нова модель лідерства. Хочеш змін? Почни з себе Бос з авторитарним підходом до управління, який завжди правий, вважає, що без страху немає поваги, а незамінних людей не існує, ніколи не досягне довгострокового успіху. Адже такі лідери вбивають у своїх командах найкраще – ініціативність, ентузіазм, бажання проявити себе. Не дарма у лідерстві відбувся тектонічний злам – перехід від традиційного до людиноцентричного підходу у керівництві. Лідер, за яким йдуть люди, – цілісний, прогнозований, послідовний, орієнтований на оточення. Він дає команді енергію, прагне розкрити і розвинути сильні якості кожного фахівця, залучений у подолання викликів, вміє слухати, давати адекватну оцінку процесу і результату, демонструє вдячність. Цінності Переважна більшість кандидатів на посаду є дуже чутливими до цінностей і корпоративної культури роботодавця. В одній галузі є компанії, в яких мріють працювати, і є ті, від яких радять триматись подалі. При чому другі можуть навіть пропонувати вищу оплату, але це не працює. Адже чимало досвідчених і затребуваних фахівців не розглядають гроші як підставу для того, щоб долучитись до токсичної з їхньої точки зору компанії. І це правильно, адже така співпраця від початку приречена. Натомість партнерство, що грунтується на сінергії у цінностях, приносить бізнесу стійкий успіх. Тому на етапі знайомства я раджу роботодавцю і кандидату бути максимально відвертими один з одним і з самими собою: окреслити у вакансії і обговорити на співбесіді цінності і принципи, які є непорушними. Якщо вони збігаються – це половина успіху. Ставлення Більшість фахівці з досвідом, необхідними навичками та адекватною самооцінкою не працюють у парадигмі «робота = зарплата». Люди потребують більшого. Турботи про себе. Відчуття надійності і захищеності. Можливостей для розвитку і самореалізації. Справедливої оцінки своїх зусиль. Прогнозованої та адекватної реакції керівництва у випадку його помилки. Все це завдання для лідера. Сьогодні ключ до втримання талантів – servant leadership. Ця концепція перевертає звичні для нас ролі: лідер служить іншим, не отримує послуги, а надає їх. Не бізнес для лідера, а лідер для бізнеса. Тут у стосунках «лідер-команда» домінують емоційний інтелект, емпатія, піклування і довіра. Як на мене, тільки така атмосфера здатна створити середовище, яке надихатиме людей бути творчими, залученими і повністю віддавати себе спільній меті. Простір довіри Створення відкритого та довірчого середовища в колективі – багатокомпонентна задача і лише сервісного керівника тут не достатньо. Адже бізнес це не тільки вертикальні, але й горизонтальні зв’язки. Керівники взаємодіють з підлеглими. Фахівці взаємодіють одне з одним, одні структурні підрозділи з іншими. Все це, безумовно, формує і впливає на атмосферу в команді. Задача керівника – відслідковувати та своєчасно реагувати на токсичні точкові прояви усіх членів команди. Зараз усі ми перебуваємо у важкому психологічному та емоційному стані, іноді дозволяючи собі випускати негатив на роботі, у взаємодії із колегами чи навіть із клієнтами. Такі епізоди мають руйнівну силу, і самоусунення лідера тут найгірша стратегія. Я рекомендую одразу реагувати: з’ясувати причину, запропонувати допомогу, показати людині, що вона не сама і має повну вашу підтримку. Разом зі мною такі конфлікти розв’язує корпоративний психолог, який від початку повномасштабної війни безкоштовно консультує колег у складні часи. Практичні кроки Інноваційний підхід до лідерства і управління людськими ресурсами базується на кількох стовпах – мінімізація помилок, максимізація цінностей, заохочення експериментів та інвестування у розвиток. Проаналізуйте свій стиль управління, працюйте над цінностями та довірою і вам не доведеться витрачати ресурс на контроль і мотивацію колег – вони усе зроблять найкращим чином. Дайте їм простір для дій, будьте поруч, коли потрібні, і залиште у минулому посадові інструкції. Важлива складова успіху – здорові горизонтальні відносини в команді. Тому при побудові моделі сервісного лідерства ми розбирали кожний компонент взаємодії співробітників одне з одним і навіть розробили цілий кодекс: правила листування, як ми зустрічаємо новачків, як реагуємо на звернення у робочих справах, як вирішуємо конфлікти, тощо. Але жодний кодекс не матиме сенсу, якщо його не буде дотримуватись лідер. Якщо він розгублений, неусвідомлений і, що називається, не в ресурсі, здорова атмосфера буде зруйнована. Тож самодисципліна і самоаналіз – ваш прямий обов’язок. Людиноцентризм у відносинах з клієнтом Коли сервіс вшитий у ДНК компанії, це має позитивний вплив не тільки у відносинах із внутрішнім клієнтом – співробітником, але й із зовнішнім – клієнтом. Продаж послуги ми не розглядаємо як процес заробляння грошей, а як допомогу у вирішенні його проблем. Починаємо з того, що намагаємось зрозуміти, які в клієнта болі, чим і як саме ми можемо бути корисними, побудувати максимальну довіру і тільки після цього пропонувати послугу. У взаємодії з клієнтом ми завжди виходимо за межі замовленої ним послуги, щоб досягти wow-ефекта, а він завжди настає, коли клієнт отримує більше, ніж очікує. Так ми розбудовуємо емоційні зв’язки з клієнтом і досягаємо своєї мети – щасливий клієнт, який збільшив достаток завдяки нашій співпраці. Такий підхід ми називаємо культурою сервісного бачення в компанії. Вона формує такі відносини з клієнтом, в яких ціна є другорядною. Переформатування власного стилю управління, створення справді родинної атмосфери у команді – це не проєкт із ТЗ і дедлайнами. Це щохвилинний кропіткий процес. Спочатку я сприймала його як одну зі складових своїх службових обов’язків, згодом він став свідомим вибором і моєю місією. Врешті із взаємодії з колегами та клієнтами він поширився на все моє життя. Усвідомлена користь для оточуючих надихає і дає сили рухатись і змінювати світ навколо себе. Автор: Тетяна Андріанова, СЕО Octava Capital, Голова Комітету з корпоративної безпеки Групи компаній Октава, керуючий партнер Nota Group Джерело: liga.net
Детальніше

9 Травня 2024
Чи можуть насправді вручати повістки на блокпостах: пояснення юриста
В Україні не визначено спеціальних місць, де можуть видавати повістки. Це означає, що їх можуть вручати в громадських місцях де завгодно: просто на вулиці, біля магазинів, держпавних установ. Це повністю законно. Вручати такий документ мають уповноважені на це особи. Що треба знати про можливе вручення повісток на блокпостах, в коментарі РБК-Україна розповідає адвокат і провідний юрисконсульт компанії Nota Group Антон Маринич. Повістки на блокпостах: що потрібно знати З прийняттям нового закону про мобілізацію у громадян виникають нові обов’язки. Якщо до прийняття цього Закону форма і зміст повістки визначались Постановою Кабінету Міністрів України, то зараз обов’язкові реквізити повістки передбачили законом, зауважує Антон Маринич. У повістці про виклик до ТЦК та СП зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові і дата народження громадянина, якому адресована повістка; найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що видав повістку; мета виклику до територіального центру комплектування та соціальної підтримки; місце, день і час явки за викликом; підпис (електронний цифровий підпис) посадової особи, яка видала (сформувала) повістку; реєстраційний номер повістки; роз’яснення про наслідки неявки і про обов’язок повідомити про причини неявки. З обов’язкових реквізитів прибрали "Розпорядження відповідного ТЦК та СП про оповіщення", що по суті спрощує оформлення такої повістки, зауважує адвокат. Фото: Явка за врученою на блокпосту повісткою обов’язкова протягом 7 або 10 днів (Getty Images) Коли треба з'явитися до ТЦК після вручення повістки Законом надано повноваження службовим особам ТЦК, а також національній поліції здійснювати перевірку військово-облікових документів осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років. Громадянин зобов’язаний пред’явити такий документ, щоб уповноважена особа могла його прочитати. "За таких обставин при перевірці документів на блок-посту громадянам можуть вручати повістки", – каже він. Якщо повістку вручено і ви розписалися в ній, але не можете з’явитись на дату вказану у повістці, в такому випадку поважними причинами неприбуття можуть бути: перешкода стихійного характеру; хвороба громадянина; воєнні дії на відповідній території та їх наслідки; смерть його близького родича; інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути. Попри наявність поважних причин, явка за такою повісткою обов’язкова протягом 7 днів або 10 днів, в залежності чи повідомляв він про поважні причини неявки, додає співрозмовник. "Як закріплено у законі, у разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до ТЦК, повідомити про причини неявки шляхом прямого звернення до зазначеного у повістці ТЦК або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, який не перевищує 7 календарних днів. Кабмін ще розробляє порядок вручення повісток, і можливо буде деталізована процедура такого вручення", – пояснює фахівець Nota Group. Нагадаємо, новий закон про мобілізацію набуває чинності 18 травня 2024 року. Він встановлює низку додаткових обов’язків для українців. Автор: Антон Маринич, адвокат і провідний юрисконсульт компанії Nota Group Джерело: РБК-Україна
Детальніше