20 березня відбувся міжнародний захід «AML and KYC in Digital world» – форум присвячений банківському законодавству, ризик-орієнтованим підходам верифікації клієнтів, законодавства щодо протидії легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом, та функціонуванню банківського сегменту в цілому. Організатори «Business format group». Захід проходив за підтримки «Compliance hub» та ряду вітчизняних та зарубіжних ЗМІ.
Доповідь Олени Колченогової, керівника практики захисту персональних даних «Nota group», президента асоціації Digital Ukraine була присвячена темі: «Особливості надання інформації про беніфіціарів та хто такі клієнти з високим ступенем ризику».
Олена Колченогова розглянула значні зміни, що сталися в удосконаленні регулювання кінцевої бенефіціарної власності та структури власності юридичних осіб протягом останніх двох років в Україні. Ці зміни мають на меті поліпшення механізмів отримання та виявлення достовірної інформації про кінцевих бенефіціарних власників та про структуру власності, відповідність міжнародним стандартам, а також збільшення відповідальності за неправдиву інформацію.
У зв’язку з цими нововведеннями було налагоджено механізми обміну інформацією між Міністерством юстиції та Міністерством фінансів, а також запроваджено механізм виявлення та виправлення неправдивої та некоректної інформації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб. Цей механізм передбачає обов’язок органів державної влади чи правоохоронних органів, а також суб’єктів фінансового моніторингу інформувати відповідні владні органи у випадку виявлення неправдивої чи некоректної інформації щодо бенефіціарів. Міністерство юстиції має обов’язок повідомити Державного реєстратора, що може вжити заходів до виправлення ситуації.
Відповідальність за невідповідність інформації може бути значною і сягати від 17 000 до 340 000 гривень. Це стимулює юридичні особи до більшої уваги до подання правдивої та точної інформації.
Щодо клієнтів із високим ступенем ризику, кожен суб’єкт фінансового моніторингу встановлює їх самостійно з урахуванням різних факторів, таких як місце реєстрації клієнта, тип послуг та їх канали, залучення третіх осіб або посередників тощо.
В цілому, виконання вимог щодо розкриття бенефіціарних власників та встановлення внутрішніх процедур контролю ризику є необхідними кроками для відповідності міжнародним стандартам і відновлення довіри до бізнесу.
Comments are closed