arrow

Наші новини

29 Липня 2022
Стамбульська конвенція: порятунок від засилля насилля у сім’ї
Європу, «вільну від насильства стосовно жінок», уявити складно, особливо, коли в серці цієї Європи триває кровопролитна війна уже п’ятий місяць. Але саме такою високою метою керувалися договірні держави у процесі підготовки та відкриття для підписання у Стамбулі Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу із цими явищами (далі – Стамбульська конвенція). Розробка такого документа стало своєрідною революцією. Адже це фактично перший міжнародний акт, що стосувався саме насильства проти жінок, посилював кримінальну відповідальність за ґендерно зумовлене насильство та передбачав багато превентивних заходів. Україна залишила свій підпис під Стамбульською конвенцією ще 2011 року. А потім їй знадобилося 11 років, аби її ратифікувати. 2 липня 2022 року Закон про ратифікацію Конвенції набув чинності. Верховна Рада України ратифікувала цей документ під ворожі вибухи ракет і канонади артилерійського вогню росії, від якого щодня гинуть мирні жінки, чоловіки і діти. І попри те, що на порядку денного усіх державних інституцій найпершим пунктом стоїть убезпечення Народу України від насилля, спровокованого війною, – ратифікація стала важливим і символічним кроком України у бік європейських цінностей. Україна остаточно й безповоротно визначилася зі своїми моральними орієнтирами, збільшуючи ментальну прірву з північно-східними сусідами усе далі й далі… Готовий плацдарм Теза про те, що Стамбульська конвенція захищає жінок від домашнього насильства – є правильною, але не повною. Передусім вона захищає жінок й дівчат, адже вони піддаються більшому ризикові насильства саме за ґендерною ознакою. Окрім того, вона захищає дітей, які також часто стають жертвами насильства у сім’ї, навіть коли є лише свідками такого насильства. А ще вона захищає чоловіків, які також можуть піддаватися насильству у сім’ї. Важливо зауважити, що ратифікація Стамбульської конвенції Україною не стала екстраординарним заходом у відповідь на отримання статусу кандидата на членство ЄС. Ратифікація цього акту була передбачена Угодою про асоціацію з ЄС. За планом заходів із виконання Угоди, ратифікація мала завершитися ще 2020 року. Проте тоді увагою уряду та законодавця цілковито заволоділа глобальна криза у сфері охорони здоров’я – коронавірус. Тим часом Україна добре виконала «домашнє завдання» та в багатьох аспектах адаптувала національне законодавство під вимоги Стамбульської конвенції. Це саме той випадок, коли національна правова система була готовою до нових європейських стандартів, а ратифікація стала символічною крапкою у цьому процесі. Хоча, об’єктивно кажучи, робота щодо захисту жертв ґендерно зумовленого насильства лише починається. У чому ж полягає ця «домашня робота»? Ключовим актом, який відповідав духу та меті Конвенції Ради Європи, підписаної у Стамбулі, став Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству». Він набув чинності у січні 2018 року та був направлений на гармонізацію національного законодавства у сфері протидії домашньому насильству та насильству стосовно жінок з європейським. Цим фундаментальним Законом внесені зміни в кодекси та інші закони України. Наприклад, у межах адміністративного реагування з’явилася можливість направляти кривдників на проходження спеціальної програми. У ЦПК України з’явився інститут видачі обмежувального припису щодо особи, яка постраждала від домашнього насильства або насильства за ознакою статі. Такий припис забороняє кривднику наближатися до жертви. Рік по тому інститут «обмежувальних заходів» в інтересах жертви домашнього насильства появився і в кримінальному законодавстві. Власне, удосконалення кримінального і кримінального процесуального кодексів відповідно до норм Стамбульської конвенції – це другий важливий етап гармонізації. Він відбувся у січні 2019 року. В основному, ці зміни стосувалися криміналізації домашнього насильства, примушування до шлюбу та відповідальності за невиконання обмежувальних заходів або обмежувальних приписів та непроходження програми для кривдників. Окрім того, була запроваджена концепція «добровільної згоди» на статеві зносини та розмежовано зґвалтування з іншими формами сексуального насильства. Авжеж, ухвалені законодавчі зміни не зняли питання захисту жертв насильства з порядку денного суспільного контексту. Авжеж, уточнень і покращень потребують ще чимало нормативних положень кодексів і законів. Та й збільшення кількості заяв в правоохоронні органи щодо домашнього насильства – той факт, з яким також слід рахуватися, впроваджуючи нові механізми реагування. Проте слід чітко розуміти, що ратифікація Стамбульської конвенції – це риска, після якої немає вороття. Що далі? Україні доведеться пройти ще чималий шлях для того, аби виконати усі вимоги Стамбульської конвенції. І ці зміни більше стосуються соціального поля, аніж законодавчого. І ось лише деякі із них: По-перше, дієві механізми оскарження. Жертви насильства мають володіти інформацію та доступом до регіональних і міжнародних індивідуальних (колективних) механізмів скарг. По-друге, служби підтримки. Спеціальні служби підтримки жінок мають бути створені у достатній кількості та бути доступними не лише жінкам-жертвам домашнього насильства, а й їхнім дітям. По-третє, притулки. Такі притулки мають бути легкодоступними, створені у достатній кількості з тим, аби розмістити постраждалих жінок та їхніх дітей. Притулки мають бути обладнані засобами для надання допомоги (психологічної, медичної). По-четверте, гаряча лінія 24/7. Цілодобові безоплатні телефонні лінії мають надавати консультації усім жертвам із дотриманням конфіденційності та анонімності. Компетентні оператори повинні консультувати щодо усіх форм насильства – фізичного сексуального, психологічного чи економічного. По-п’яте, консультативні центри для допомоги жертвам зґвалтування. Тут йдеться про створення легкодоступних центрів допомоги жертвам зґвалтування або сексуального насильства в достатній кількості для забезпечення медичної та судово-медичної експертизи, підтримки у випадку травм і надання консультацій жертвам. Україні не треба створювати усю інфраструктуру «з нуля»; частина із переліченого у нас вже діє, проте діє у недостатній кількості, аби забезпечити потреби усіх жінок та дівчат, які потерпають від насильства. Кожна жінка, кожна дівчина має почуватися і бути захищено. А в разі, коли непоправне трапиться – вона має знати, де може знайти прихисток, безпечний острівець. Крім того, переосмислення і адаптації потребують освітні матеріали, посібники і підручники, які підвищуватимуть культуру поведінки населення, починаючи від малого. Удосконалення потребують механізмизахисту жертв і покарання злочинців. Переглянути треба гендерні політики у національних компаніях, адже захист жінок від насильства має бути всеосяжним та комплексним, поширюватися на всі сфери суспільних взаємовідносин. Та головне, нам слід побороти ще чимало гендерних стереотипів і упереджень, які досі існують в українському суспільстві. Прості правила рятують Але треба бути реалістами. Створення усіх механізмів соціального характеру, як того вимагає Стамбульська конвенція, потребує чималого фінансування. Сьогодні усі зусилля країни направлені на те, щоб принаймні вберегти життя жінок та дітей, убезпечити їхні домівки від ворожих ракет. Тож повноцінна адаптаційна кампанія вимог цього міжнародного акту може розпочатися уже після перемоги України у війні. Війна спровокувала іншу проблему, яка досі нам була невідомою. Рятуючись від війни, покинули свої домівки й вирушили за кордон сотні тисяч жінок, дітей та літніх людей. Статус тимчасово переміщеної особи чи біженця хоч і передбачає певні соціальні гарантії (у кожної країни цей соціальний пакет свій), водночас провокує велику кількість безпекових загроз. І чи не найбільший ризик – попастися на гачок торговців людей, стати жертвою фізичного або сексуального насильства. За кордоном українцям слід бути вкрай пильними та дотримуватися деяких простих правил, які можуть упередити непоправне: Не пересуватися наодинці, а лише разом із надійними людьми Користуватися офіційними каналами для пошуку житла чи перевезення З обережністю ставитися до пропозицій незнайомців стосовно допомоги житла, транспортування чи працевлаштування, особливо, якщо така робота підходить лише молодим дівчам чи жінкам Регулярно підтримувати контакти з рідними чи друзями, оперативно повідомляти їх про зміну місця проживання чи перебування Не довіряти особисті документи підозрілим людям; сканувати чи сфотографувати усі важливі особисті документи та відправити їх на особисту електронну скриньку У разі потрапляння у небезпечну ситуацію – телефонувати місцевим екстреним службам та звертатися в посольство України Стамбульська конвенція стала революцією. Її ратифікація стала знаковим і довгоочікуваним кроком України на шляху до повноцінного членства в європейській сім’ї та констатації ціннісних орієнтирів. Але особиста безпека – це передусім справа кожного з нас. Не нехтуйте сигналами тривоги – навіть, якщо ці тривожні маячки заблимали у вашій сім’ї. Автор: Тетяна Андріанова, керуючий партнер Nota Group. Джерело: eba.com.ua
Детальніше

25 Липня 2022
Чи не занадто? Або як Верховна Рада спростила оформлення трудового договору
Верховна Рада України 19 липня 2022 року ухвалила в другому читанні закон, яким вносяться зміни до трудового законодавства. Останні мають забезпечити можливість оформлення трудових відносин за спрощеною процедурою. Ще з 2019 року в експертному середовищі точаться дискусії щодо доцільності впровадження таких змін і ризиків для працівників та роботодавців. Mind продовжує досліджувати законопроєкти, за якими, зокрема, можуть критися ризики для бізнесу. Провідний юрисконсульт консалтингової компанії Nota Group Олександр Слободянюк проаналізував для Mind законопроєкт №5371 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення регулювання трудових відносин у сфері малого і середнього підприємництва та зменшення адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність». Номер і дата реєстрації: 5371 від 13.04.2021. Автори: Третьякова Г. М. та група народних депутатів. Етап: закон прийнято, готується на підпис. Мета законопроєкту: спрощення регулювання трудових відносин у сфері малого та середнього підприємництва й зменшення адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність. А саме: зменшення бюрократичного навантаження на роботодавців, спрощення регулювання праці, скорочення зайвих бюрократичних процедур у сфері трудових відносин; створення передумов для зниження рівня «тіньової» зайнятості завдяки збільшенню економічної привабливості і розширенню офіційної зайнятості; формування сприятливих умов для діяльності і розвитку суб’єктів малого та середнього підприємництва. Чинність закону. Звертаємо окрему увагу, згідно з врахованими пропозиціями, поданими до другого читання, щодо набрання чинності та дії Закону в цілому, визначено, що закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та діє протягом дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», і втрачає чинність із дня припинення або скасування воєнного стану. Зміни, які пропонується внести законопроєктом №5371. Документом передбачається внести зміни й доповнення до таких законодавчих актів: Кодексу законів про працю України, Закону «Про охорону праці», Закону «Про відпустки», Закону «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності». Пропоновані зміни до Кодексу законів про працю України: Запроваджується спрощений режим регулювання трудових відносин, який застосовуватиметься до трудових відносин, що виникають між працівником і роботодавцем, який є суб'єктом малого або середнього підприємництва відповідно до закону із середньою кількістю працівників за звітний період (календарний рік) не більше 250 осіб; або між роботодавцем та працівником, розмір заробітної плати якого за місяць становить понад вісім розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Спрощений режим може застосовуватися у відносинах між працівниками та роботодавцями виключно на добровільних засадах. Такий режим передбачає можливість встановлення індивідуальних умов праці працівника безпосередньо в трудовому договорі. Визначається механізм та особливості застосування спрощеного режиму регулювання трудових відносин. Доповнюється перелік підстав щодо встановлення недійсності умов трудових договорів, які погіршують становище працівників, зокрема, забороняється примушувати працівника до укладення трудового договору, який містить умови, щодо яких між працівником та роботодавцем не досягнуто взаємної згоди. Аналізованим законом визначено, що в умовах спрощеного режиму регулювання трудових відносин, визначеного главою ІІІ-Б цього Кодексу, трудовий договір є основним засобом регулювання трудових відносин працівників та роботодавців (власниками приватних підприємств), у яких кількість працівників або рівень оплати праці відповідає критеріям, встановленим Кодексом. У разі застосування спрощеного режиму регулювання трудових відносин, за взаємною згодою сторін, у трудовому договорі можуть визначатися додаткові права, обов’язки й відповідальність сторін, умови матеріального забезпечення та організації праці працівника, умови припинення або дострокового розірвання договору. Передбачається, що вимоги щодо ведення документації з кадрових питань, ухвалення локальних нормативних актів та організаційно-розпорядчої документації, у тому числі щодо режиму робочого часу та часу відпочинку, відпусток, а також інших документів із питань, що врегульовані трудовим договором, не поширюються на роботодавців, які застосовують спрощений режим. А також встановлюється обов’язок щодо ведення обліку трудової діяльності працівника в електронній формі, подання звітності стосовно персоналу до державних органів покладається на роботодавця. Визначаються особливості надання щорічних оплачуваних відпусток і відпусток без збереження заробітної плати в умовах спрощеного режиму регулювання трудових відносин. Важливою особливістю є впровадження обов’язку виплати заробітної плати працівникам за весь час щорічної відпустки до початку відпустки, якщо інше не передбачено трудовим або колективним договором. Встановлюється, що спрощений режим регулювання трудових відносин не поширюються на трудові відносини, що виникають між працівниками та роботодавцями, які є юридичними особами публічного права. Визначаються істотні умови трудового договору в умовах спрощеного режиму регулювання трудових відносин: місце роботи (із зазначенням структурного підрозділу) або іншого місця роботи, якщо виконання трудового завдання або функціональних обов’язків працівника здійснюється на умовах дистанційної роботи; дата набрання чинності трудовим договором, а в разі укладення трудового договору на визначений строк – строк дії договору та умови його поновлення; обов'язки працівника; умови оплати праці (у тому числі розмір тарифної ставки або окладу (посадового окладу), доплати, премії, надбавки, заохочувальні та компенсаційні виплати, оплата роботи в нічний і надурочний час, у святкові, неробочі та вихідні дні); режим роботи, тривалість робочого часу та відпочинку, роботи в нічний і надурочний час; тривалість основної щорічної відпустки, порядок її надання відповідно до законодавства, надання щорічних додаткових відпусток (розміри їх оплати); гарантії і компенсації за роботу зі шкідливими та/або небезпечними умовами праці, у разі наявності на робочому місці працівника відповідних умов, із зазначенням їх характеристик; умови праці; строки повідомлення про розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця; порядок і форма обміну інформацією між роботодавцем та працівником; порядок і строки повідомлення працівника про зміну істотних умов праці (у разі їх погіршення). Про зміну істотних умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше строку, визначеного ст. 32 цього Кодексу; умови та порядок внесення змін до трудового договору, а також порядок і форма інформування про зміну трудових відносин; умови нерозголошення комерційної таємниці, забезпечення захисту інтелектуальної власності і використання об’єктів авторського права (у разі їх використання або створення в процесі трудової діяльності) та відповідальність за їх порушення; умови виникнення та порядок врегулювання конфлікту інтересів. компенсаційна виплата працівнику в разі розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця; відповідальність роботодавця за порушення строків виплати заробітної плати, що передбачає визначення в трудовому договорі розміру компенсації (у процентному відношенні до розміру заробітної плати (тарифної ставки або окладу (посадового окладу), яка сплачується роботодавцем працівнику за кожний день затримки виплати заробітної плати. Визначається порядок укладення трудового договору в умовах спрощеного режиму регулювання трудових відносин: трудовий договір укладається в письмовій формі державною мовою у двох примірниках (по одному примірнику для кожної із сторін); за згодою між працівником і роботодавцем трудовий договір може бути укладений у формі електронного документа відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Встановлюються строки та періодичність виплати заробітної плати в умовах спрощеного режиму регулювання трудових відносин: Визначається, що заробітна плата виплачується у строки, визначені трудовим договором, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів. Визначається порядок припинення трудового договору в умовах спрощеного режиму регулювання трудових відносин, в тому числі припинення трудового договору з ініціативи роботодавця з виплатою компенсації працівнику, та надається право роботодавцю шляхом підписання додаткової угоди розірвати трудовий договір або надсилання працівнику у спосіб, визначений трудовим договором, або рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення офіційного повідомлення про розірвання трудового договору. У разі надсилання працівнику повідомлення про розірвання трудового договору засобами поштового зв’язку, трудовий договір вважається розірваним із наступного робочого дня після дати вручення працівнику офіційного повідомлення роботодавця про розірвання трудового договору або через сім календарних днів із дня надходження поштового відправлення роботодавця в поштове відділення за адресою працівника. Розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця з підстав, не передбачених цим Кодексом, здійснюється з обґрунтуванням (зазначенням) причин такого розірвання та з наданням працівнику компенсаційної виплати в розмірі та у порядку, визначених трудовим договором, але не менше: половини мінімальної заробітної плати – якщо сума періодів роботи працівника в цього роботодавця становить не більше 30 днів; мінімальної заробітної плати – якщо сума періодів роботи працівника в цього роботодавця становить понад 30 днів; трьох мінімальних заробітних плат – якщо сума періодів роботи працівника в цього роботодавця становить понад один рік; п'яти мінімальних заробітних плат – якщо сума періодів роботи працівника в цього роботодавця становить понад два роки. Причому застосовується розмір мінімальної заробітної плати, встановлений законом на день розірвання трудового договору. Пропоновані зміни до Закону України «Про охорону праці» Уточнюється порядок реалізації права на охорону праці під час укладання трудового договору в умовах застосування спрощеного режиму регулювання трудових відносин, передбаченого Кодексом законів про працю України. Пропоновані зміни до Закон України «Про відпустки»  Визначається, що в умовах спрощеного режиму регулювання трудових відносин відпустки надаються в порядку, визначеному цим Законом, з урахуванням особливостей, передбачених главою ІІІ-Б Кодексу законів про працю України. Пропоновані зміни до Закону «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності»  Уточнюється порядок здійснення окремих повноважень виборним органом первинної профспілкової організації в умовах спрощеного режиму регулювання трудових відносин. Висновки З огляду на все наведене вище до підпису головою Верховної Ради України та Президентом й опублікування офіційної остаточної редакції Закону, варто враховувати всі зміни та доповнення до тексту Закону, подані в підтриманих пропозиціях до другого читання, зокрема й застереження щодо обмеженої дії Закону в умовах воєнного стану. Також варто нагадати, що українські профспілки виступали категорично проти ухвалення цього законопроєкту, мотивуючи це тем, що він значно обмежує основні конституційні трудові права та призведе до нав'язування працівникам невигідних умов у трудовому договорі, укладеному за спрощеною процедурою. Проте з боку бізнесу цей законопроєкт, навпаки, має підтримку, оскільки він дає можливість працівникам та роботодавцям гнучкіше змінювати умови співпраці, зменшувати адміністративні витрати. Автор: Олександр Слободянюк, провідний юрисконсульт Nota Group Джерело: mind.ua
Детальніше

22 Липня 2022
Nota Group безоплатно консультує захисників України
Головнокомандувач Збройних сил України ініціював створення волонтерського руху Адвокати ЗСУ. Головне завдання руху – юридична підтримка захисників України. До цього проєкту долучилися адвокати-волонтери Nota Group, які надають безоплатну кваліфіковану юридичну допомогу військовослужбовцям та членам їхніх родин. Зокрема, адвокати Nota Group консультують з усіх кадрових, сімейних, цивільних питань, надають експертну допомогу в тлумаченні законодавства про військову службу, підготовку, мобілізацію та інше. Право на безоплатну правову допомогу мають військовослужбовці ЗСУ, бійці ТрО та ДФТГ, а також їхні близькі родичі. Як отримати безоплатну правову допомогу: https://pravo-ua.com
Детальніше

20 Липня 2022
Вийти за межі: які податки пропонує Ірландія для бізнесу та переселенців
Війна змусила українців виборювати своє життя та свободу, на які зазіхають російські терористи. Громадяни вимушені або переїжджати у більш спокійні регіони України, або полишати країну на час військових дій. Так само й підприємці шукають кращої долі або в західних областях країни та переносять туди власний бізнес, або намагаються вийти за межі кордонів і налагодити діяльність в європейських країнах. Останнє передбачає і сплату податків у країні перебування. Які податкові зобов'язання передбачені в Ірландії як для фізичних осіб, так і для підприємців, розповіла Mind бухгалтерка-експертка Nota Group Людмила Дідух, яка зараз перебуває в цій країні.  Які податки в інших європейських країнах і куди можна пернести бізнес, Mind розповідав у матеріалі «Знайти краще: яку країну Європи обрати для релокейту бізнесу». Ірландія – країна, яка досить лояльна до мігрантів і навіть запрошують мігрувати та працювати на благо ірландської економіки. Ірландія – аграрно-індустріальна країна, основні галузі – це сільське господарство, машинобудування, чорна металургія, текстильна, харчова, хімічна, фармацевтична, скляна, нафтопереробна, гірнича (видобуток торфу, поліметалічних руд та ін.) промисловість, комп’ютерна індустрія, туризм тощо. Роботи вистачає всім, тут дуже цінують і поважають людей, що працюють. В Ірландії навіть прибиральниці приїжджають на роботу на позашляховиках, бо їхня праця добре оплачується, . У середньому заробіток становить 10,50 євро за годину, роботодавець цінить час який він вам оплачує, тому вимагає максимальної віддачі. І будьте готові, що за вами стежитимуть і оцінять якість. Зарплата виплачується щотижня, рідко раз на два тижні. Перед тим роботодавець зобов'язаний надіслати Payslip – це звіт про робочий час та оплату згідно з робочими годинами та податки, які вираховуються із зарплати. Яке оподаткування передбачене для фізичних осіб? Загалом усі доходи оподатковуються. Сума податку на прибуток, USC та PRSI, які ви платите, залежить від суми доходу, який ви заробляєте, ваших податкових кредитів та вашої групи податкових ставок. Для однієї особи дохід до 707,69 євро на тиждень оподатковується за стандартною ставкою податку, яка наразі становить 20%. Ставка податку в розмірі 40%  застосовуватиметься до будь-якого доходу, який вище 707,69 євро на тиждень. Вам автоматично будуть надані податкові пільги в розмірі 65,39 євро на тиждень. Ця сума може бути використана для зменшення суми податку, яку ви повинні сплатити. Ви можете претендувати на додаткові податкові пільги. Їх можна отримати в інтернеті через myAccount. Універсальна соціальна виплата (USC) вираховується з вашого доходу на додаток до податку на прибуток. Сума USC, яку ви будете платити, залежить від того, скільки ви заробляєте на тиждень. Наприклад, USC стягується в розмірі 0,5% із перших 231 євро, які ви заробляєте на тиждень. Ставка USC збільшується після цього залежно від того, скільки ви заробляєте (див. приклад нижче). Соціальне страхування пов'язане з оплатою (PRSI) стягується на додаток до USC і податку на прибуток. Сума вирахуваних PRSI залежить від вашого класу PRSI. Приклад: Нещодавно Людмила прибула в Ірландію з України. Вона має PPSN і тільки почала працювати на роботодавця в роздрібній промисловості, заробляючи 350 євро на тиждень. Щотижневий податок на прибуток Людмили, відрахування USC та PRSI розраховуються так: Опис Прибуток Податок Всі відрахування Щотижневий дохід (тобто заробітна плата) €350 - - Дохід до €707,69 з податком у 20% (€350 x 20%) - €70 - Вирахування: щотижневий податковий кредит - €65,39 - Податок до сплати - €4,61 €4,61 USC Дохід, що підлягає USC €350 - - Перші €231 щотижневого доходу – 0,5% - €1,15 - Баланс €119 (€350 – €231) – 2% - €2,38 - Всього USC - €3,53 €3,53 PRSI Дохід що підлягає PRSI (Клас AO – 0%) €350 €0,00 €0,00 Всього відрахувань (€4,61 + €3,53) - - €8,14 (Розрахунок податку Людмили) Щотижнева заробітна плата, яку Людмила забере додому, становить 341,86 євро (350 євро – 8,14 євро). Але, щоб отримувати щотижневий кредит, потрібно спочатку зареєструватися на сайті податковій інспекції account.mygovid.ie – онлайн і заповнити всі свої дані, а також дані роботодавця. Як оподатковується власний бізнес? Хочете розпочати бізнес чи відкрити підприємство? Якщо ви зареєстровані в кабінеті платника податків як фізична особа, то ви зможете легко зареєструватися онлайн як організація. Після цього вам направлять лист з інструкціями і кодом доступу, що дозволить завершити успішну реєстрацію. Далі ви вже вважаєтеся платником податків, який самостійно оцінюється. Це означає, що ви повинні сплатити попередній податок за рік до 31 жовтня. Попередній податок – це ваша оцінка податку на прибуток, соціального страхування, пов'язаного з оплатою (PRSI) та універсального соціального збору (USC), які ви зобов'язані сплатити на дохід, що заробили за податковий рік. Вам не потрібно платити попередній податок протягом першого року, коли ви є платником податків, але ви можете це зробити, оскільки в такому разі сума податку, яку вам потрібно сплатити наступного року, зменшиться. Ви також повинні подавати декларацію з податку на прибуток щороку. Кінцевий термін подання самостійної податкової декларації з податку на прибуток за 2022 рік – 31 жовтня 2023 року. Якщо ви наймаєте інших для роботи у вашому бізнесі, вам потрібно зареєструватися як роботодавець. Вам, як роботодавцю, доведеться відняти з валової заробітної плати вашого працівника: податок на прибуток (IT); соціальне страхування, пов'язане з оплатою праці (PRSI); універсальну соціальну сплату (USC). У день (або раніше) перед тим, як ви здійснюєте платіж своєму співробітнику, ви зобов'язані повідомити про заробітну плату та всі відрахування з неї в податкову. Залежно від сектору, у якому працює ваш бізнес, ви можете бути обкладені податками, що утримуються. Податок на додану вартість також існує в Ірландії, і його ставка 23%. ПДВ стягується з продажу більшої частини товарів і послуг. Він стягується на різних рівнях. Як відбувається електронне звітування? Система РОС дозволяє здійснювати електронне декларування та сплату різних податків та зборів (21 вид) у зручний час (24 години на добу) і в зручному місці всім своїм клієнтам та їхнім агентам. РОС – це повністю інтегрована інтернет-система. РОС пропонує надійний захищений цілодобовий доступ із використанням інфраструктури громадських ключів для аутентифікації, конфіденційності, безвідмовності та прозорості. Послуга електронного декларування й електронної сплати дозволяє уникнути канцелярських помилок, пропонуючи прості для користувачів форми з вбудованими інструментами оцінки та калькуляторами. Вона забезпечує миттєве повідомлення про операції, швидку обробку декларацій і видачу нарахувань, рахунків тощо до захищеної вхідної скриньки користувача. Клієнти або їхні агенти можуть побачити деталі свого податкового рахунку в режимі онлайн, це, зокрема, заповнені декларації, або ті, що належить заповнити, здійснені платежи, відшкодування та винагороди та деталі щодо сплати податків. Для полегшення використання електронних підписів було впроваджене відповідне законодавство, що передбачає затвердження осіб, які мають право передавати інформацію у затверджений спосіб, тобто використовуючи РОС. Серед країн Європейського Союзу Ірландія має найнижчі податки з доходів корпорацій і найнижчий середній податок із компаній, при цьому посідає 6-те місце серед країн OECD-28 за часткою податкових надходжень у ВВП (31%). Тобто була розроблена надзвичайно ефективна податкова система – за невисоких податкових ставок прибуток підприємств зростає настільки, що надходження до державного бюджету перевищують відповідні суми в країн із набагато вищими податковими ставками. Приємно було проживати в Ірландії і вивчати цю країну, її звичаї та людей. Автор: Людмила Дідух, бухгалтерка-експертка Nota Group. Джерело: mind.ua
Детальніше

14 Липня 2022
Нові правила: як допомогти адаптуватись новому співробітнику в команді
У стані постійного стресу, в якому ми живемо з 24 лютого, працевлаштування, знайомство з новими людьми та адаптація стали набагато складнішими. Тому процесу онбордингу (знайомство нового працівника з командою, робочими процесами й адаптація до них) необхідно приділяти ще більше уваги. Які інструменти варто використовувати, аби допомогти новачкам швидко і комфортно влитися в колектив, та на що потрібно звертати увагу розповіла Mind директорка департаменту кадрового супроводу та HR компанії Nota Group Яна Декусар. Як підготуватись до появи нових співробітників у команді? Створіть заздалегідь документ, в якому будуть зазначені зони відповідальності за адаптацію серед наявного персоналу. У ньому ви попередньо прописуєте ролі: хто зустрічає співробітника, хто займається оформленням доступів, хто купує йому комп'ютер, хто повинен обладнати його робоче місце тощо. Ролі можуть розподілятися серед кадровиків, офіс-менеджерів, ейчарів або рекрутерів. Ви повинні продумати до дрібниць перший день вашого новачка. Таким чином, ви не тільки подбаєте про нього, але й почнете формувати бренд компанії як відповідального роботодавця. Навіщо я рекомендую вам прописати ці пункти? Якщо є офіційний документ – краще контролюється відповідальність. Навіщо потрібні корпоративні чати? Зазвичай у компаніях, де працюють 20+, 50+ працівників, уже є інформаційні платформи, де люди між собою спілкуються. Якщо ж ні, то для початку створіть групу в месенджері, де буде висвітлений кожен співробітник. Дуже важливо, щоб у компанії була присутня платформа для комунікацій. Платформа, де будуть відображатись усі співробітники, їхні фотографії та посади, а також схемою зображена структура компанії. Якщо так склалося, що у вас відсутній майданчик для комунікацій, то ейчару варто створити «Welcome-презентацію», де буде зрозуміло і тезово висвітлено: «хто ми», структура компанії та коротка інформація про кожного. Також, щоб у голові вашого співробітника сформувалася повна картина про місце його нової роботи, обов’язково пропишіть традиції та цінності, які притаманні корпоративній культурі вашої компанії. Це не має бути 150 пунктів на 20 слайдах, вам потрібно згадати ключові з них (наприклад, «ми в компанії сортуємо сміття»). Це все потрібно продемонструвати співробітникові на першій-другій зустрічі, аби він зрозумів, до кого і з яким питанням можна звернутися. Єдиний мінус у тому, що коли у вашій компанії відбуватимуться кадрові зміни, презентацію потрібно буде редагувати. Чому потрібно озвучувати роль нового співробітника в команді? Створення важливості співробітника в очах його колег також є однією з ключових завдань адаптації. Для цього ейчару або керівнику необхідно написати лист-вітання для всіх працівників компанії. Наприклад: «Шановні колеги! У нас в команді новий співробітник Олег, Junior Logistics Specialist, який має досвід роботи 2,5 року. Він займатиметься організацією пасажирських перевезень, чим полегшить нашу роботу. Прохання всім відгукнутися Олегу та допомагати йому у процесі адаптації». Аналогічно запросіть на зустріч людей, до яких ваш новий співробітник матиме пряме відношення, і проговоріть, наприклад: «Знайомтесь, це – Олег, і він нам дуже потрібен. Ми його шукали понад три місяці, і наше завдання – його адаптувати». Таким чином на підсвідомому рівні співробітники розумітимуть цінність цієї людини і те, як важко вона дісталася компанії. Навіщо новому співробітнику куратор? Увесь успіх адаптації залежить від людини, яка буде поряд протягом усього випробувального терміну. Це має бути той, хто зможе відповісти на запитання співробітника, який прийшов у компанію: керівник, рекрутер, ейчар чи колега за посадою. За даними дослідження диджитал-ресурсу Fit Small Business, 70% співробітників дуже зацікавлені в роботі, коли у них є ініціативний керівник/куратор. У протилежному випадку співробітник буде в «самостійному плаванні», не матиме підтримки, і, як наслідок, через 1,5–2 місяці зрозуміє, що знаходиться не на своєму місці. Зазвичай саме за цей час співробітник уже чітко усвідомлює, наскільки це «його компанія» . Якщо куратор повністю не зацікавлений у новому співробітникові або ж після проходження випробувального терміну працівник не зовсім адаптувався, необхідно негайно залучити нового куратора та подовжити випробувальний термін співробітника. Також своєрідним сигналом для змін є неоднозначний зворотний зв'язок куратора впродовж випробувального терміну співробітника. У моїй практиці траплялися кейси, коли ми робили заміну. Розкажу на прикладі бухгалтерії: приходить нова співробітниця, вона має одного куратора впродовж періоду адаптації. На етапі оцінки результатів ми сумніваємося у проходженні її випробувального терміну, тому подовжуємо його і назначаємо нового куратора. Як наслідок, співробітниця починає по-іншому працювати. Варто пам’ятати, що впродовж випробувального терміну все формується на взаємовідносинах та людському факторі. Чому потрібно забезпечити зворотний зв'язок із командою? Керівник напрямку, ейчар чи рекрутер повинен систематично «знімати» зворотний зв'язок від куратора. І так само від самого співробітника: в неформальній обстановці за чашкою чаю/кави цікавитися: чи все йому зрозуміло, чи комфортно йому. Коли ви матимете зворотний зв'язок від обох, вам буде простіше з’ясувати, з якими проблемами стикається співробітник та які є недоліки з боку тих, хто за нього відповідає, адже серед головних завдань підприємства – адаптувати та включити у роботу співробітника. По закінченні випробувального терміну я радила б HR–спеціалістам мати документальне підтвердження (анкету-відгук), яке б засвідчувало зворотний зв’язок у призмі «керівник – співробітник» та «співробітник – компанія». Навіщо організовувати курси та семінари? Як правило, бюджети на новачків не закладаються, але для всіх компаній, що працюють за скриптами, необхідно мати внутрішнього тренера, який навчатиме співробітників. Цей «тренінг» необхідний як вступний курс, новий співробітник без нього просто не зможе працювати. Наприклад, через те, що у сфері продажів, кол-центрах і т. д. велика плинність кадрів, щоб не витрачати багато ресурсів, внутрішньому тренеру/ментору простіше відразу навчити команду з 10–20 людей, яким він розповість коротко про компанію, чим вона займається, якими товарами/послугами торгує і ознайомить всіх зі скриптами. Так само я радила б один раз попрацювати і записати якісний навчальний ролик як вступний курс, який замість «ментора» допомагатиме співробітникам ознайомитися зі специфікою їхньої роботи. Серед транснаціональних компаній більшість перерахованих вище інструментів вже автоматизуються за допомогою чат-ботів. Завдяки ним компанії заощаджують безліч ресурсів, а вся інформація, яка є необхідною для співробітників, зібрана в одній системі. Реалізовувати адаптацію буде простіше, можливо, це стане в пригоді малому та середньому бізнесам. Пам’ятайте, що, не звертаючи увагу на «комфорт» свого співробітника, ви не лише можете втратити його назавжди, але й зазнати значних фінансових втрат, оскільки заміна кожного працівника коштує близько 30% його річного доходу. Авжеж, неможливо заздалегідь передбачити або ж уникнути деяких випадків плинності кадрів, але із власного досвіду скажу: гарно структурована програма – запорука ефективного та успішного процесу адаптації співробітника. Автори: Яна Декусар, директор департаменту кадрового супроводу та HR Nota Group. Джерело: mind.ua
Детальніше

11 Липня 2022
Отримайте грант від Дії та започаткуйте власний бізнес
Держава запустила нову програму для підтримки малого та середнього бізнесу в непростих умовах воєнного часу. Відтепер кожен бажаючий, хто виношував бізнес-ідею, але не мав достатніх ресурсів для її реалізації, – може отримати грант на власну справу на суму від 50 тис. до 250 тис. грн через портал Дія. Щоб отримати грант, потрібно розробити бізнес-план та заповнити онлайн-заявку на сайті Дія. Заявку на отримання гранту можуть подати майбутні підприємці, діючі ФОП або юридичні особи. Водночас держава окреслила коло осіб, які не можуть претендувати на отримання гранту: ведення бізнесу на тимчасово окупованій території України чи на території росії, перебування під санкціями, наявність порушеної справи про банкрутство. Отримані від держави кошти можна витратити на придбання обладнання, закупівлю сировини, орендну плату чи на лізинг обладнання. При цьому особа бере на себе певні зобов’язання – створити щонайменше одне робоче місце, сплачувати податки в бюджет (зокрема й за працевлаштування співробітників) та здійснювати діяльність не менше 3 років. Сума гранту повертається державі лише у тому разі, коли особа не виконає взятих на себе зобов’язань. Процес отримання гранту від держави, на перший погляд, є не складним. Але якщо ви запускаєте бізнес вперше, особливо ретельно подбайте про належне впорядкування правових питань. Якщо вам потрібна допомога у реєстрації, а також у бухгалтерському та кадровому супроводженні проєкту – звертайтеся до Nota Group. Ми пропонуємо послуги бек-офісу на умовах аутсорсингу. Nota Group — на захисті українського бізнесу!
Детальніше

7 Липня 2022
Цеглинка за цеглинкою: як Кабмін спростив дозвільні процедури у будівництві
Спрощення окремих дозвільних і реєстраційних процедур у будівництві під час воєнного стану набуде чинності вже з 12 липня 2022 року. Відповідну постанову №722 Кабінет Міністрів ухвалив 24 червня 2022 року. Як діятиме документ на практиці і яка мета його ухвалення, пояснила Mind провідний юрисконсульт Nota Group Ганна Кравчук. Як повідомив міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов: «Ухвалене урядом рішення спрощує подання та отримання дозвільних і реєстраційних процедур у будівництві під час дії воєнного стану та протягом одного року з дня його припинення чи скасування. Це спрощення дозволить пришвидшити відновлення пошкоджених житлових будинків, які підлягають капітальному ремонту чи реконструкції, а також будівництво нових». Яких будівель стосується документ? Будівництво індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) площею до 500 кв. метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки за рішенням замовника відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні, а за її відсутності відповідно до цільового призначення земельної ділянки – може здійснюватися замовником без отримання будівельного паспорта забудови земельної ділянки. Спрощення процедури стосується лише приватних будинків. Щодо багатоповерхових житлових будинків постанова нічого не змінює. Зауважимо, що для отримання будівельного паспорту треба було подати заяву та значний перелік документів до неї, як-от: документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою; документа, що посвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, у разі якщо право власності на об’єкт нерухомого майна не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (у разі здійснення реконструкції, капітального ремонту); згода співвласника (співвласників) об’єкта нерухомого майна, земельної ділянки на забудову; схема намірів забудови земельної ділянки тощо. У разі відсутності підстав для відмови, уповноважений орган із питань містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів із дня надходження заяви, має видати будівельний паспорт. Для цього замовник звертається до сертифікованого архітектора або інженера-проєктувальника та відповідно на підставі укладеного між ними договору, архітектор або інженер-проєктувальник забезпечує створення та/або завантаження до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва схеми намірів забудови земельної ділянки, створеної з дотриманням вимог законодавства, будівельних норм і правил. Строк виконання робіт, розмір і порядок оплати робіт визначаються в договорі за домовленістю сторін. Замовник може подати заяву про видачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, будівельних паспортів забудови земельної ділянки за своїм вибором: особисто до центру надання адміністративних послуг (ЦНАП); через електронний кабінет; рекомендованим листом з описом вкладення до ЦНАП. Якщо уповноважений орган містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів із дня реєстрації заяви про видачу містобудівних умов та обмежень: не надав містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, не надав рішення про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, проєктування об’єкта будівництва здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Що змінюється для оформлення проєктної документації? Проєктна документація подається замовником на погодження органу охорони культурної спадщини через електронну систему, який має розглянути її та надати відповідь щодо погодження або обґрунтованої відмови протягом 30 днів. Контрольне геодезичного знімання перед прийняттям в експлуатацію закінченого об'єкта будівництва не здійснюється під час реставрації, капітального ремонту будинку, будівлі, споруди, які після прийняття об’єкта в експлуатацію є самостійними об’єктами нерухомого майна. Крім того, під час воєнного стану та протягом 3 місяців з дня його припинення чи скасування можуть бути перенесені строки виконання окремих видів робіт з оздоблення фасадів та благоустрою території, крім транспортних проїздів і пішохідних комунікацій. Для цього замовник будівництва робить відповідний запис у декларації або акті готовності об’єкта до експлуатації. Також постановою спрощено порядок розроблення проєктної документації на будівництво об’єктів умовною висотою не вище 20 метрів у зоні приаеродромних територій, що здійснюється без погодження з експлуатантом аеродрому, Державною авіаційною службою або Міністерством оборони. Які недоліки дозвільної системи потрібно усунути? Для практичного втілення в життя цієї постанови до моменту набуття нею чинності необхідно забезпечити її технічну реалізацію. Потрібно доопрацювати електронний кабінет в електронній системі, подати відомості про працівників, які будуть до неї підключені, органам місцевого самоврядування внести до електронної системи відомості (у тому числі текстові та графічні матеріали) про чинну містобудівну документацію на відповідній території. Отже, маємо надію, що технічне впровадження буде вчасним і не стане перепоною для отримання спрощених процедур на практиці. Автори: Ганна Кравчук, провідний юрисконсульт Nota Group Джерело: https://mind.ua
Детальніше

1 Липня 2022
Nota Goup разом з іншими компаніями холдингу Octava Capital візьме участь у програмі Climate Ambition Accelerator
Climate Ambition Accelerator — це програма для бізнесу, покликана допомогти українським підприємствам зменшити негативні впливи на клімат та планету. Українські компанії досягатимуть кліматичної нейтральності в унісон із Європою. Для нас це чудова перспектива захисту довкілля України з урахуванням передових досягнень у цій сфері. Ми переконані – війна закінчиться нашою перемогою. Нам доведеться докласти зусиль для відновлення країни. Та вже сьогодні слід подбати про запровадження кращих практик екологічної та кліматичної модернізації! Nota Group – на захисті українського довкілля!
Детальніше

21 Червня 2022
Захистити себе: як цивільним отримати зброю за спрощеною процедурою під час війни. І як її купити зараз?
Отримати зброю для особистого захисту готові 59% українців з понад 1,7 млн громадян, які взяли участь в опитуванні на порталі «ДіЯ». Майже така ж пропорція спостерігалась і за даними опитування Соціологічної групи «Рейтинг», опублікованого 23 травня 2022 року. Так, за останні три місяці війни кількість тих, хто підтримує надання громадянам України права на володіння вогнепальною зброєю та боєприпасами зросла більш ніж удвічі. В сучасних українських реаліях на підтримку цієї ініціативи висловились 58% респондентів, тоді як проти – 39%. Тож чи можуть прості українці, не залучені до складу збройних та інших військових формувань, володіти вогнепальною зброєю, і яка процедура її отримання передбачена під час війни, розповів Mind провідний юрисконсульт консалтингової компанії Nota Group Олександр Слободянюк. Ми можемо спостерігати, що вперше за історію дослідження цього питання кількість прихильників ідеї надання громадянам України права на володіння вогнепальною зброєю та боєприпасами перевищила кількість противників. Для порівняння: в період з 2018 по 2021 роки прихильників цієї ідеї було близько однієї чверті з усіх опитаних, позаяк проти висловлювались більше ніж 70%. Насправді, коли мова заходить про легалізацію права громадян України на володіння цивільною вогнепальною зброєю, йдеться саме про закріплення даного права на рівні закону. Це варто розуміти, оскільки громадяни України й попри відсутність профільного закону, наразі, як і багато років до цього, можуть легально володіти вогнепальною зброєю, з урахуванням певних обмежень. Які підстави для володіння зброєю існують в Україні? Наразі, в умовах війни, для цивільних осіб в Україні діє цілих три механізми володіння вогнепальною зброєю. Перший механізм передбачає набуття мисливської вогнепальної зброї у власність громадянами України в загальному порядку, який передбачає поновлення дозволу на зброю кожні три роки. Другим механізмом передбачено скорочений порядок надання громадянам України дозволу на придбання, зберігання та носіння мисливської вогнепальної зброї на час дії воєнного стану. Третім механізмом на період запровадження воєнного стану встановлено особливий порядок тимчасового видання вогнепальної зброї і боєприпасів до неї громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, для участі у відсічі та стримуванні збройної агресії російської федерації та/або інших держав. Далі детальніше розберемося з першим та другим механізмом, оскільки саме ними передбачено набуття громадянами вогнепальної зброї у власність, а не тимчасове користування. Хто може отримати дозвіл і на яку зброю? За загальним порядком, затвердженим наказом МВС від 21 серпня 1998 року  №622, правом придбання мисливської гладкоствольної зброї та основних частин до неї користуються громадяни України, які досягли 21-річного віку, мисливської нарізної зброї та основних частин до неї – 25-річного віку. Кількість зброї, яку може мати громадянин України, не обмежена, однак власник зброї повинен забезпечити її безумовну схоронність. У деяких читачів може виникнути питання щодо обмеження придбання вогнепальної зброї як мисливської, проте, згідно з поточною класифікацією, за встановленими критеріями до мисливської зброї можна віднести більшість гладкоствольних рушниць іноземного та українського виробництва, а також безліч напівавтоматичних карабінів на базі загальновідомих зразків нарізної зброї. Головними критеріями віднесення вогнепальної зброї до мисливської в Україні є загальна довжина зброї не менше ніж 800 мм, обмежена ємність магазину, наявність запобіжника та відсутність автоматичного режиму ведення вогню. Як придбати зброю? Для отримання дозволу на придбання мисливської вогнепальної зброї за загальним порядком потрібно звернутися до підрозділу поліції, що виконує функції дозвільної системи за місцем проживання майбутнього власника зброї та подати наступні документи згідно з переліком: заява щодо видання дозволу на придбання зброї на ім'я керівника органу поліції за місцем проживання заявника; заповнена картка-заява (за зразком згідно з наказом №622); медична довідка (за формою 127/о); довідка про вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування; платіжний документ (платіжне доручення, квитанція) з відміткою банку, відділення поштового зв'язку або коду проведеної операції про внесення коштів за надання відповідної платної послуги; копії 1, 2 та 11 сторінок паспорта громадянина України (для осіб, яким видано паспорт громадянина України з безконтактним електронним носієм, – копію паспорта та витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання). Як зареєструвати? Наступним кроком після придбання зброї необхідно звернутися до відповідного органу поліції за місцем проживання власника зброї та зареєструвати придбану зброю з подальшим одержанням дозволу на її зберігання, носіння. Для отримання дозволу на зберігання та носіння зброї потрібно подати наступні документи: заяву щодо видання дозволу на зберігання та носіння зброї на ім’я керівника органу поліції; дві фотокартки розміром 3 х 4 см; дублікат дозволу з відміткою магазину про продаж зброї, пристрою або з відміткою про переоформлення їх у встановленому законодавством порядку; платіжний документ (платіжне доручення, квитанція). Власник зброї також надає договір страхування цивільної відповідальності громадян України, що мають у власності чи іншому законному володінні зброю, за шкоду, яка може бути заподіяна третій особі або її майну внаслідок володіння, зберігання чи використання цієї зброї. Після виконання всіх описаних вище кроків уповноважений орган поліції видає дозвіл на зберігання та носіння мисливської вогнепальної зброї терміном на три роки, який необхідно продовжувати після спливу терміну дії. Як оформити дозвіл за скороченою процедурою? Згідно зі скороченим порядком надання громадянам дозволу на придбання, зберігання та носіння мисливської вогнепальної нарізної, гладкоствольної зброї та набоїв до неї на час дії воєнного стану, затвердженого наказом МВС від 1 березня 2022 року №170, громадянам України достатньо лише подати на ім'я керівника органу поліції за місцем проживання (перебування) письмову заяву про видання дозволу на придбання, зберігання та носіння мисливської зброї за наявності документа, що посвідчує особу. До заяви необхідно додати копію документа, що посвідчує особу, за наявності – копію військового квитка, пенсійного посвідчення військової служби чи правоохоронного органу, члена громадського формування або наявного вже дозволу на зброю, а також іншого документа, що підтверджує факт досвіду користування зброєю; Дозвіл за скороченою процедурою видається уповноваженим органом поліції протягом двох днів з дати подання заяви, після перевірки заявника на відсутність наступних обмежень: систематичне порушення публічного порядку та правил дозвільної системи; керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння; незаконне виробництво, придбання, зберігання наркотичних засобів; вчинення домашнього насильства; повідомлення підозри у вчиненні кримінального правопорушення; перебування особи у державному розшуку; судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину; наявність рішення суду про конфіскацію чи оплатне вилучення зброї. Звертаємо увагу, що у разі наявності або вчинення вище згаданих обмежень, дозвіл підлягає анулюванню. Дозвіл на придбання, зберігання та носіння мисливської зброї та набоїв до неї уповноваженими підрозділами Національної поліції України видається на строк дії правового режиму воєнного стану. Важливою особливістю скороченої процедури обов’язок громадян здати до органів поліції прийняту на облік вогнепальну зброю, отриману за скороченою процедурою, не пізніше 10 днів після припинення або скасування дії воєнного стану в Україні. Проте, отримана у спрощеному порядку вогнепальна зброя може бути оформлена за наявності підстав та з дотриманням умов, визначених Наказом №622 за загальною процедурою, або реалізована у встановленому порядку не пізніше 10 днів після припинення або скасування дії воєнного стану в Україні. Як вбачається, в умовах війни, громадяни України можуть реалізувати своє право на придбання вогнепальної зброї за спрощеною процедурою в найкоротші терміни та в подальшому без особливих труднощів легально володіти зброєю й після перемоги України. Автор: Олександр Слободянюк, провідний юрисконсульт Nota Group Джерело: mind.ua
Детальніше