arrow

Наші новини

10 Травня 2024
Трансформація лідерства та людиноцентричність: Ключ до успіху в сучасному бізнесі
Від тіньового керівника до емпатичного ментора: якість лідерства, що змінює правила гри у сучасному бізнесі. За кожним видатним бізнесом стоять вмотивовані, навчені і залучені люди. Знайти таких завжди було завданням із «зірочкою». Зараз ще важче, адже значна частина активних та амбітних на війні, інша – облаштовує життя в нових країнах. У підсумку конкуренція бізнесу за світлі голови дедалі зростає, а оффери залишаються без відповідей. Як вигравати у цій гонитві, адже гроші вже давно не вирішують усе? Хочу поділитись інструментом, який допоможе вам знаходити і утримувати тих самих фахівців, – людиноцентризм як нова модель лідерства. Хочеш змін? Почни з себе Бос з авторитарним підходом до управління, який завжди правий, вважає, що без страху немає поваги, а незамінних людей не існує, ніколи не досягне довгострокового успіху. Адже такі лідери вбивають у своїх командах найкраще – ініціативність, ентузіазм, бажання проявити себе. Не дарма у лідерстві відбувся тектонічний злам – перехід від традиційного до людиноцентричного підходу у керівництві. Лідер, за яким йдуть люди, – цілісний, прогнозований, послідовний, орієнтований на оточення. Він дає команді енергію, прагне розкрити і розвинути сильні якості кожного фахівця, залучений у подолання викликів, вміє слухати, давати адекватну оцінку процесу і результату, демонструє вдячність. Цінності Переважна більшість кандидатів на посаду є дуже чутливими до цінностей і корпоративної культури роботодавця. В одній галузі є компанії, в яких мріють працювати, і є ті, від яких радять триматись подалі. При чому другі можуть навіть пропонувати вищу оплату, але це не працює. Адже чимало досвідчених і затребуваних фахівців не розглядають гроші як підставу для того, щоб долучитись до токсичної з їхньої точки зору компанії. І це правильно, адже така співпраця від початку приречена. Натомість партнерство, що грунтується на сінергії у цінностях, приносить бізнесу стійкий успіх. Тому на етапі знайомства я раджу роботодавцю і кандидату бути максимально відвертими один з одним і з самими собою: окреслити у вакансії і обговорити на співбесіді цінності і принципи, які є непорушними. Якщо вони збігаються – це половина успіху. Ставлення Більшість фахівці з досвідом, необхідними навичками та адекватною самооцінкою не працюють у парадигмі «робота = зарплата». Люди потребують більшого. Турботи про себе. Відчуття надійності і захищеності. Можливостей для розвитку і самореалізації. Справедливої оцінки своїх зусиль. Прогнозованої та адекватної реакції керівництва у випадку його помилки. Все це завдання для лідера. Сьогодні ключ до втримання талантів – servant leadership. Ця концепція перевертає звичні для нас ролі: лідер служить іншим, не отримує послуги, а надає їх. Не бізнес для лідера, а лідер для бізнеса. Тут у стосунках «лідер-команда» домінують емоційний інтелект, емпатія, піклування і довіра. Як на мене, тільки така атмосфера здатна створити середовище, яке надихатиме людей бути творчими, залученими і повністю віддавати себе спільній меті. Простір довіри Створення відкритого та довірчого середовища в колективі – багатокомпонентна задача і лише сервісного керівника тут не достатньо. Адже бізнес це не тільки вертикальні, але й горизонтальні зв’язки. Керівники взаємодіють з підлеглими. Фахівці взаємодіють одне з одним, одні структурні підрозділи з іншими. Все це, безумовно, формує і впливає на атмосферу в команді. Задача керівника – відслідковувати та своєчасно реагувати на токсичні точкові прояви усіх членів команди. Зараз усі ми перебуваємо у важкому психологічному та емоційному стані, іноді дозволяючи собі випускати негатив на роботі, у взаємодії із колегами чи навіть із клієнтами. Такі епізоди мають руйнівну силу, і самоусунення лідера тут найгірша стратегія. Я рекомендую одразу реагувати: з’ясувати причину, запропонувати допомогу, показати людині, що вона не сама і має повну вашу підтримку. Разом зі мною такі конфлікти розв’язує корпоративний психолог, який від початку повномасштабної війни безкоштовно консультує колег у складні часи. Практичні кроки Інноваційний підхід до лідерства і управління людськими ресурсами базується на кількох стовпах – мінімізація помилок, максимізація цінностей, заохочення експериментів та інвестування у розвиток. Проаналізуйте свій стиль управління, працюйте над цінностями та довірою і вам не доведеться витрачати ресурс на контроль і мотивацію колег – вони усе зроблять найкращим чином. Дайте їм простір для дій, будьте поруч, коли потрібні, і залиште у минулому посадові інструкції. Важлива складова успіху – здорові горизонтальні відносини в команді. Тому при побудові моделі сервісного лідерства ми розбирали кожний компонент взаємодії співробітників одне з одним і навіть розробили цілий кодекс: правила листування, як ми зустрічаємо новачків, як реагуємо на звернення у робочих справах, як вирішуємо конфлікти, тощо. Але жодний кодекс не матиме сенсу, якщо його не буде дотримуватись лідер. Якщо він розгублений, неусвідомлений і, що називається, не в ресурсі, здорова атмосфера буде зруйнована. Тож самодисципліна і самоаналіз – ваш прямий обов’язок. Людиноцентризм у відносинах з клієнтом Коли сервіс вшитий у ДНК компанії, це має позитивний вплив не тільки у відносинах із внутрішнім клієнтом – співробітником, але й із зовнішнім – клієнтом. Продаж послуги ми не розглядаємо як процес заробляння грошей, а як допомогу у вирішенні його проблем. Починаємо з того, що намагаємось зрозуміти, які в клієнта болі, чим і як саме ми можемо бути корисними, побудувати максимальну довіру і тільки після цього пропонувати послугу. У взаємодії з клієнтом ми завжди виходимо за межі замовленої ним послуги, щоб досягти wow-ефекта, а він завжди настає, коли клієнт отримує більше, ніж очікує. Так ми розбудовуємо емоційні зв’язки з клієнтом і досягаємо своєї мети – щасливий клієнт, який збільшив достаток завдяки нашій співпраці. Такий підхід ми називаємо культурою сервісного бачення в компанії. Вона формує такі відносини з клієнтом, в яких ціна є другорядною. Переформатування власного стилю управління, створення справді родинної атмосфери у команді – це не проєкт із ТЗ і дедлайнами. Це щохвилинний кропіткий процес. Спочатку я сприймала його як одну зі складових своїх службових обов’язків, згодом він став свідомим вибором і моєю місією. Врешті із взаємодії з колегами та клієнтами він поширився на все моє життя. Усвідомлена користь для оточуючих надихає і дає сили рухатись і змінювати світ навколо себе. Автор: Тетяна Андріанова, СЕО Octava Capital, Голова Комітету з корпоративної безпеки Групи компаній Октава, керуючий партнер Nota Group Джерело: liga.net
Детальніше

9 Травня 2024
Чи можуть насправді вручати повістки на блокпостах: пояснення юриста
В Україні не визначено спеціальних місць, де можуть видавати повістки. Це означає, що їх можуть вручати в громадських місцях де завгодно: просто на вулиці, біля магазинів, держпавних установ. Це повністю законно. Вручати такий документ мають уповноважені на це особи. Що треба знати про можливе вручення повісток на блокпостах, в коментарі РБК-Україна розповідає адвокат і провідний юрисконсульт компанії Nota Group Антон Маринич. Повістки на блокпостах: що потрібно знати З прийняттям нового закону про мобілізацію у громадян виникають нові обов’язки. Якщо до прийняття цього Закону форма і зміст повістки визначались Постановою Кабінету Міністрів України, то зараз обов’язкові реквізити повістки передбачили законом, зауважує Антон Маринич. У повістці про виклик до ТЦК та СП зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові і дата народження громадянина, якому адресована повістка; найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що видав повістку; мета виклику до територіального центру комплектування та соціальної підтримки; місце, день і час явки за викликом; підпис (електронний цифровий підпис) посадової особи, яка видала (сформувала) повістку; реєстраційний номер повістки; роз’яснення про наслідки неявки і про обов’язок повідомити про причини неявки. З обов’язкових реквізитів прибрали "Розпорядження відповідного ТЦК та СП про оповіщення", що по суті спрощує оформлення такої повістки, зауважує адвокат. Фото: Явка за врученою на блокпосту повісткою обов’язкова протягом 7 або 10 днів (Getty Images) Коли треба з'явитися до ТЦК після вручення повістки Законом надано повноваження службовим особам ТЦК, а також національній поліції здійснювати перевірку військово-облікових документів осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років. Громадянин зобов’язаний пред’явити такий документ, щоб уповноважена особа могла його прочитати. "За таких обставин при перевірці документів на блок-посту громадянам можуть вручати повістки", – каже він. Якщо повістку вручено і ви розписалися в ній, але не можете з’явитись на дату вказану у повістці, в такому випадку поважними причинами неприбуття можуть бути: перешкода стихійного характеру; хвороба громадянина; воєнні дії на відповідній території та їх наслідки; смерть його близького родича; інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути. Попри наявність поважних причин, явка за такою повісткою обов’язкова протягом 7 днів або 10 днів, в залежності чи повідомляв він про поважні причини неявки, додає співрозмовник. "Як закріплено у законі, у разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до ТЦК, повідомити про причини неявки шляхом прямого звернення до зазначеного у повістці ТЦК або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, який не перевищує 7 календарних днів. Кабмін ще розробляє порядок вручення повісток, і можливо буде деталізована процедура такого вручення", – пояснює фахівець Nota Group. Нагадаємо, новий закон про мобілізацію набуває чинності 18 травня 2024 року. Він встановлює низку додаткових обов’язків для українців. Автор: Антон Маринич, адвокат і провідний юрисконсульт компанії Nota Group Джерело: РБК-Україна
Детальніше

8 Травня 2024
То чому все ж аутсорс?
У будь-якого бізнеса є свій бек офіс. В ньому зосереджені спеціалісти, як правило, не пов’язані із профільною діяльністю. Це можуть бути бухгалтери, юристи, фінансові радники, спеціалісти із підбору персоналу чи кадровики. Безумовно, це дуже важливі і значні для будь-якого бізнесу функції і без них важко уявити будь-яку успішну діяльність. Іноді доцільно “виховати” власного спеціаліста, так би мовити, виплекати свої кадри. Однак, часто занурившись у рутину і не встигаючи за великою кількістю задач такі спеціалісти або отримують шалене перевантаження або перестають через велику завантаженість продукувати нові ідеї. Так, до прикладу, може відбутися скажімо з юристом багатопрофільного підприємства. Який же вихід у такому випадку, щоб уникнути професійного вигорання найманих працівників у бек офісі і вдало рухатися вперед, застосовуючи інновації, нові ідеї?   Вихід є! і це - аутсорс. Обслуговуюча аутсорсингова компанія виконує все ті ж функції – але бізнес, натомість, отримує новий «центр тяжіння», свіжі ідеї і (о диво!) дохід. Спеціалісти, що працюють на аутсорсі націлені на те, щоб ваш бізнес розвивався! Бо чим більше заробляє ваш бізнес – тим більше заробляють і вони, чим більше нових джерел заробітку вони вам запропонують – тим з більшого ресурсу ви разом отримаєте доходи. Скажімо так, аутсорсинговій компанії вигідно генерувати ідеї для вашого бізнесу.   Така компанія навіть може стати ініціатором якихось структурних змін у вашому бізнесі. Скажімо – запропонувати бізнес-ідеї на кшталт відкриття нового офісу, партнерства чи колаборації, тому що їм вигідно розвиватися поряд із вами. Адже й вони при цьому зароблятимуть.   Тож, дякуючи ідеям аутсорсингових консультантів, такі бізнеси і швидше зростають і краще масштабуються. Вони фактично запрограмовані на успіх! Адже аутсорсингова команда – це, як правило, креатив, нові ідеї, постійний розвиток та вдосконалення! Тож, звертайтеся до Nota Group і ви лише зростатимете разом з нами!   Вибір, звісно, за вами – працювати із штатними співробітниками чи звернутися до аутсорсингових послуг. Можливо використовувати комбінований варіант. Однак розвиток передбачає переваги! А системні переваги з аутсорсингом безперечні! Але це вже тема наступної Нотатки.
Детальніше

6 Травня 2024
Кому не треба йти до ТЦК за новим законом про мобілізацію – роз’яснює Антон Маринич в коментарі РБК
Новий закон про мобілізацію набуває чинності 18 травня 2024 року. Він встановлює низку додаткових обов’язків для українців. Ті, хто перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів уточнити адресу проживання, номери телефонів та інші особисті дані. Про те, кому не треба йти до ТЦК після набуття чинності нового закону про мобілізацію у коментарі РБК-Україна пояснює адвокат  та провідний юрисконсульт Nota Group Антон Маринич. Для тих, хто перебуває на території України, оновити дані можна трьома способами: Самостійно прийти до ТЦК та СП; через центри надання адміністративних послуг; через електронний кабінет. Якщо ви перебуваєте за кордоном, то можна повідомити такі данні на офіційному сайті такого ТЦК, або через електронний кабінет. Планується, що оновлення через ЦНАП має запрацювати з 17 травня, а електронний кабінет – з 17 червня. Детальніше читайте за посиланням: https://www.rbc.ua/
Детальніше

3 Травня 2024
Побачило світ інтерв’ю Керуючого партнера Nota Group Тетяни Андріанової Журналу “Femida.ua”
“Наразі відбуваються дуже потужні зміни у бізнес середовищі, що потребують оперативного реагування на виклики та можливості сьогодення. З огляду на величезний досвід  та експертність в управлінні бізнес-процесами, ми допомагаємо нашим клієнтам розширити їхні горизонти та максимально розкрити потенціал, покращити фінансові показники та розвинути бізнес в умовах динамічного ринку. Для того, щоб реалізувати будь-які зміни та трансформації, потрібно спочатку провести корпоративну діагностику, щоб виявити слабкі місця та проблемні зони, які можуть негативно вплинути на ефективність та прибутковість. За результатами цього аудиту ми надаємо відповідні рекомендації та супроводжуємо всі процеси до досягнення кінцевого результату: чи то автоматизація бізнес-процесів, чи то лонч нових продуктів та вихід на нові ринки, чи залучення інвестицій або позикового капітали під масштабування бізнесу тощо”. Керуючий партнер Nota Group Тетяна Андріанова у інтерв’ю журналу “Femida.ua”. З повним текстом можете  ознайомитися за посиланням: https://femida.ua/wp-content/uploads/2024/04/Femida_UA_1-2024_23-04.pdf
Детальніше

29 Квітня 2024
Переваги аутсорсингу над інхаусом – експерта думка керуючого партнера Nota Group у матеріалі «Юридичній газеті»
Наразі швидкість розвитку та динаміка ринку диктують нові умови гри, компаніям стає все складніше втримувати у своїх стінах працівників, зі всіма необхідними компетенціями. Особливо це стосується управління юридичними процесами та фінансами, де велика потреба в експертності та конфіденційності. Крім того, такі ж тенденції зачіпляють і сфери бухгалтерського та податкового обліку та питання підбору персоналу. Аутсорсинг виявляється ефективним рішенням у цьому контексті, забезпечуючи компаніям доступ до висококваліфікованих юристів, фінансових фахівців, спеціалістів із податкового та бухгалтерського обліку та підбору персоналу без необхідності втримувати їх на постійній основі. Завдяки цьому підприємства можуть ефективно управляти своїми фінансовими, податковими та юридичними питаннями, зменшуючи витрати та збільшуючи швидкість реагування на зміни в законодавстві. Детальніше про це читайте у матеріалі Тетяни  Андріанової в «Юридичній газеті» за посиланням: https://yur-gazeta.com/dumka-eksperta/perevagi-autsorsu-nad-inhausom.html
Детальніше

25 Квітня 2024
Керуючий партнер Nota Group Тетяна Андріанова прокоментувала роль жінок у сфері безпеки
Керуючий партнер Nota Group, голова комітету корпоративної безпеки в групі компаній Октава та Координатор Women in Security в ASIS International - Ukraine Chapter Тетяна Андріанова на головній безпековій події ASIS Europe – From Risk to Resilience 2024 у Відні прокоментувала роль жінок у сфері безпеки: “У сучасних умовах українські жінки відіграють надзвичайно важливу роль у забезпеченні безпеки країни та підтримці обороноздатності нації. Спостерігається динамічний розвиток ролі жінок у сфері корпоративної безпеки та кібербезпеки, що свідчить про їх значний внесок у ці важливі галузі, а також їх участь проявляється у різних сферах життя, від військової діяльності та правоохоронної служби до активного волонтерства та підтримки учасників бойових дій на передовій. Жінки здійснюють важливі функції у збройних силах, допомагаючи зміцнювати обороноздатність країни та беручи участь у відстоюванні національних інтересів, займають ключові посади у великих корпораціях та інноваційних стартапах, де вони відповідають за розробку та впровадження стратегій забезпечення безпеки як в Інтернеті, так і в корпоративному секторі в цілому. Їхні знання, професійні навички та рішучість дозволяють вирішувати складні виклики, пов'язані з кіберзагрозами, даними про клієнтів та конфіденційністю інформації”. Детальніше читайте у публікації: https://bit.ly/3JxDsmi
Детальніше

24 Квітня 2024
Поговоримо про торговельні марки
Багато хто із підприємців використовує торговельні марки без їх належного юридичного оформлення. Причому така ситуація може спостерігатися не лише у ФОП, а і у великих підприємств чи виробників. Замовили логотип чи зображення товарного знаку у крутого дизайнера, розмістили на сайті чи на вивісці ззовні, але торговельну марку не зареєстрували. І тут почалося… Ситуація може розвиватися у двох негативних сценаріях. От зараз поширена негативна тенденція, коли шахраї прогулюються центральними вулицями міст, дивляться на вивіски і перевіряють, чи зареєстрована та чи інша торговельна марка на власника. Якщо ні, реєструють її на себе, використовуючи різні шахрайські схеми, а потім вимагають великі суми грошових коштів  у справжніх власників, щоб перереєструвати торговельну марку на них. Існує також інший варіант. Це вже з контролюючими органами, коли, наприклад,  приватний нотаріус переїжджає в офіс іншого нотаріуса, але внесені зміни і дані на вивісці не реєструються належним чином. Це є і порушенням чинного законодавства і приводом для перевірок та досить серйозних штрафів. Що ж радимо ми? Звертайтеся до професіоналів. Спеціалісти Nota Group зареєструють належнім чином торговельну марку, зроблять так, щоб вона стала активом, була взята на баланс, належним чином амортизувалася і допомогла капіталізації вашого бізнесу, давала певні податкові вигоди і створювала певний податковий щит, та наведуть порядок із вивісками та їхньою реєстрацією. Але це далеко не всі цікаві ситуації, які можуть відбуватися с торговельними марками, Про це поговоримо вже в наступних нотатках. А наразі, звертайтеся до Nota Group за допомогою у реєстрації та роботі із торгівельними марками та товарними знаками. І все буде, як по нотам!
Детальніше

16 Квітня 2024
«Управління ризиками: від інвестиційної ідеї до діючого бізнесу» – Керівник інвестиційного напрямку компанії Nota Group провів вебінар
Як ризики впливають на підготовку та реалізацію інвестиційних проектів, з якими ризиками зіштовхується команда, яка взялася за реалізацію інвестиційного проекту, які ролі у кожного із членів цієї команди і які помилки він може допустити та в чому роль юридичного супроводу і як юристи можуть мінімізувати ризики при роботі з бідь-яким інвестиційним проєктом – саме ці питання обговорювали днями на вебінарі на тему: "Управління ризиками: від інвестиційної ідеї до діючого бізнесу", організованому Академією консалтингового бізнесу. Спікер- керівник інвестиційного напрямку компанії Nota Group - Сергій Гарбар в ході вебінару зазначив: «Дійсною реальною ціллю інвестиційного бізнесу є  реалізація проектів, довгострокових вкладів з метою збільшеня капіталу інвестора, створення для нього додаткової цінності, максимізувати вартість його активів». Серед розглянутих тем також були: - управління ризиками для забезпечення успіху інвестиційних проєктів; - використання фінансової моделі як інструменту оцінки ризиків і визначення ефективності інвестицій. Детальніше читайте за посиланням: https://www.facebook.com/OctavaCapital/posts/pfbid022sgBcRCYFuubu3iayb3ERecg9iibRbPDzVg2SiwsDDm6PKjWMfVjAzCnjwy7Zd1wl
Детальніше